Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fondvägg

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 June 2008 - 17:14

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Tjena

Lite sugen på att göra något åt min studentlägenhet, typ en fondvägg eller något.

Dock så är jag ju sjukt dålig på färger, vad som matchar osv, osv... Tänkte slänga upp en bild här så kanske ni kan ge lite tips och råd?

Det är en rätt dålig bild dock och jag kan inte fixa någon bättre just nu, då jag är hemma och gratisäter hos mammsen över sommaren :P Man får ingen direkt överblick över hur det ser ut i rummet heller, men men det är som sagt det bästa kortet jag kan fixa just nu.

Hursomhelst, tips och råd mottages gärna!

Har ni annars några tips på vad man kan göra åt en lägenhet man tröttnat lite på? Inga för stora ingrepp dock då det är en hyreslägenhet.

Bifogad fil(er)

Postad 29 June 2008 - 17:13

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Funderar på en ganska mörk brun färg. Typ samma bruna som persiennerna på bilden.

Vad tror ni om det?

Postad 03 July 2008 - 13:20

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Ingen som har nåt att säga? Kan nog fixa bättre bilder nu, om det behövs.

Postad 05 July 2008 - 10:49

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Verkar inte komma många tips iaf...

Slänger upp två bilder till. Vad tror ni om att ha fondväggen bakom TV:n istället? Borde väl vara bättre... Sen slänga upp TV:n på väggen o förhoppningsvis byta TV-bänken.

Vad tror ni om färg på väggen? Vad verkar passa bra?

Bifogad fil(er)

Postad 05 July 2008 - 17:53

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Tjena!
tycker du ska ha fondväggen på den vägg du har tv'n. Dundra på rätt bra med nån kraftig färg eller tapet när du ändå har så ljusa väggar, finns många skjysta tapeter i den här affären: http://b-w.nu/shop.php
Lycka till !

Postad 05 July 2008 - 17:55

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
I och med att det är en hyreslägenhet/studentlägenhet så får jag inte göra så mkt egentligen så tapet går nog bort. Målar jag väggen så är det ju bara att måla över med vitt sen när jag flyttar :)

Det är mest färgen som jag inte kan bestämma... Sjukt dålig på att tänka mig vad som kan bli snyggt! Har testat att photoshoppa lite, men får inte till nåt klockrent direkt...

Behöver ju inte ha hela väggen i en färg heller... Eller kan ju göra hela väggen i en färg och sen göra några ränder och sånt om man vill i lite färger. Men att få det snyggt med färgval är som sagt sjukt svårt för mig....

Redigerat av Linuus, 05 July 2008 - 17:58.

Postad 08 July 2008 - 12:24

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Ingen som har tips på vad jag kan använda för färg?
Vad tror ni om en ganska mörk brun? Kommer rummet att kännas väldigt litet?

Jag vill ju få upp "mysfaktorn" i rummet lite, det är hyffsat stelt just nu... Ska sätta upp lite ljushållare och sånt oxå.

Postad 09 July 2008 - 02:15

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Du har ett långsmalt rum så ljusa nyanser är viktigt för att fånga ljuset från fönstren. Skippa den taffliga persiennen. Den ger bara intrycket av ett kallt rum. Om du vill ha mörkläggning skaffa gardiner, eller panelgardiner typ fyra vepor i två färger och komplettera med mörkläggningsrullgardin. Möblering är personlig smak och den persiennen du har är helt klart inte min, den hamnar i samma liga som bastrullgradinen. Ta inte illa upp.

När det kommer till fondvägg så kan du helt enkelt hänga upp ett tygstycke. Enkelt uppsatt på en gardinstång eller rundstav på en fri vägg och ingen större åverkan på hyreslägenheten. Tar upp ljudeko oxå. För att tyget skall hänga rätt sätt en stav även i underkant så sträcks det ut.

Sist men mycket viktigt - gröna växter i fönster i ett par schysta krukor i samma stil så att fönstret inte ser ut som en loppmarknad.

Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 09 July 2008 - 05:34.

Postad 09 July 2008 - 13:21

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Jo, gardiner ska jag försöka få upp oxå :)

Persiennerna blir nog kvar dock, då de är väldigt bra om man vill ha bara lite ljus. Går att vinkla o justera ganska bra tycker jag.

Ang. tyg på väggen så känns det inte särskilt lockande, dessutom ska ju TV:n upp på samma vägg dessutom.
Och lite grönska ska jag nog kunna fixa oxå!

Och jag tar inte illa upp. Smaken är som baken, full med skit :)

Postad 09 July 2008 - 13:26

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Jag skulle nog satsat på en ganska ljus färg iom att rummet ser ganska mörkt ut redan.

Postad 15 July 2008 - 22:42

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tjenare Liinus.

Det är inget som säger att du inte får sätta tapet i Hyreslägenheter.
Bara du gör det snyggt så är det ingen som kommer bråka om det.
Gå in på närmaste Coloramabutik så har dom mycket råsnygga tapeter där.

Mvh/Jimpa

Postad 16 July 2008 - 18:32

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Tjenare Liinus.

Det är inget som säger att du inte får sätta tapet i Hyreslägenheter.
Bara du gör det snyggt så är det ingen som kommer bråka om det.
Gå in på närmaste Coloramabutik så har dom mycket råsnygga tapeter där.

Mvh/Jimpa

Jo men de har precis målat alla väggar vita. Och det ska ju vara vita väggar, så vill de inte ha det måste jag ju riva ner skiten o göra om det till vitt, målat, när jag flyttar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.