Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Försteg till Rotel

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 June 2008 - 18:31

Melancholyman
  • Melancholyman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tja, en liten fråga bara. Om jag nu planerar att driva mina högtalare med Rotel slutsteg så behöver jag en bra tillhörande reciever. Eftersom jag MÅSTE koppla in min cd-spelare digitalt så krävs det att recievern har digital ingång samt D/A omvandlare. Så tipsa gärna. Jag komemr bara spela musik men blev tipsad tidigare att en hemmabioreciever funkar också bra som försteg?

Tack på förhand

MvH ERik

Postad 28 June 2008 - 19:40

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
jag skulle rösta på en denon hembiosak, de har fått otroligt med ros för sina försteg. Nu vet jag dock inte om det är alla modeller men någon annan kanske vet? Jag vet dock ej hur dacarna är heller..

Redigerat av endallas, 28 June 2008 - 19:41.

Postad 28 June 2008 - 20:33

metallo
  • metallo
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Det finns många att välja mellan, några exempel är tex,

Benchmark DAC1 (stereoförsteg/dac), har lyssnat på detta och det är väldigt väljudande, den versionen jag lyssnade på hade dock ingen fjärr, vet inte om det finns heller. Finns en del att köpa på hifimagasinet för runt 7500:-, testvinnare i flera tester iaf.

Rotel RSP-1068 (hembioförsteg), se mitt galleri, går att få tag på billigt begagnat nu för tiden och är helt okej, runt 6-7000 skulle jag tippa . Lite modernare än benchmark med tex fjärr :P , DD, DTS, Bass management (om du vill ha sub till i framtiden) dock inte riktigt i samma hifiklass kan jag misstänka (har inte lyssnat på dom med samma förutsättningar).

Nuforce, verkar intressant, går lös på runt 10 loppor, finns olika varianter, jag har inte lyssnat på en enda men skulle gärna vilja, värt att kolla upp tycker jag.

Vet inte din budget men det var några förslag iaf...
/Daniel

Postad 28 June 2008 - 20:45

Melancholyman
  • Melancholyman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Rotel RSP-1068 (hembioförsteg), se mitt galleri, går att få tag på billigt begagnat nu för tiden och är helt okej, runt 6-7000 skulle jag tippa . Lite modernare än benchmark med tex fjärr :P , DD, DTS, Bass management (om du vill ha sub till i framtiden) dock inte riktigt i samma hifiklass kan jag misstänka (har inte lyssnat på dom med samma förutsättningar).

/Daniel

tack för svaren, ja Rotel är verkligen intressant (begagnad då).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.