Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bose lifestyle v20 import USA?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 June 2008 - 15:20

riche76
  • riche76
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Jag sitter och funderar på att importera ett Bose lifestyle V20 från Usa.

Jag tycker nämligen det är väldigt konstigt att samma system i usa kostar 1700 US Dollar. Men här i Sverige ska de har 24 000 kr för detta system. Allt är detsamma egentligen förutom att strömmen är skillnad.

Därför kommer mina frågor. Hur gör man för att få detta att fungera i Sverige? Finns det nån adapter eller nånting man kan använda för att använda ett Bose system i Sverige som är köpt i USA?

Eller en transformator? Eller vad finns det för möjligheter?

Nämligen spar man ju 14 000 kr på att köpa systemet i Usa istället för att köpa det i Sverige. Vilket som ni själva hör är ju helt galet. Vad är det med Bose i Sverige? Giriga? Eller betalar de ut för mycket pengar till återförsäljarna?

Kom gärna med tips. Och hur ska man importera ett sånt här system. Kan ju tänka mig att frakten kommer kosta minst 1000 kr. Men sen vill man ju också att företaget man köper av skickar som GIFT så att man slipper tull med mera.
Är det någon som beställt sånt här och vad man bör säga för att företaget ska skicka som Gift?
Nån som har tips över e-bolag i Usa som skeppar och fixar allt detta?

Tacksam för svar.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpeg   13.85K   0 Antal nerladdningar

Postad 17 July 2008 - 13:36

Unregistered9c603b2b
  • Unregistered9c603b2b
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Hej Alla!

Jag sitter och funderar på att importera ett Bose lifestyle V20 från Usa.

Jag tycker nämligen det är väldigt konstigt att samma system i usa kostar 1700 US Dollar. Men här i Sverige ska de har 24 000 kr för detta system. Allt är detsamma egentligen förutom att strömmen är skillnad.

Därför kommer mina frågor. Hur gör man för att få detta att fungera i Sverige? Finns det nån adapter eller nånting man kan använda för att använda ett Bose system i Sverige som är köpt i USA?

Eller en transformator? Eller vad finns det för möjligheter?

Nämligen spar man ju 14 000 kr på att köpa systemet i Usa istället för att köpa det i Sverige. Vilket som ni själva hör är ju helt galet. Vad är det med Bose i Sverige? Giriga? Eller betalar de ut för mycket pengar till återförsäljarna?

Kom gärna med tips. Och hur ska man importera ett sånt här system. Kan ju tänka mig att frakten kommer kosta minst 1000 kr. Men sen vill man ju också att företaget man köper av skickar som GIFT så att man slipper tull med mera.
Är det någon som beställt sånt här och vad man bör säga för att företaget ska skicka som Gift?
Nån som har tips över e-bolag i Usa som skeppar och fixar allt detta?

Tacksam för svar.

PM:a mig!

Postad 19 August 2008 - 21:27

Unregistered4775944b
  • Unregistered4775944b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tjena funderar på samma sak ingen som vet nått???????

Postad 20 August 2008 - 09:15

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Att du sparar så mycket är en sanning med modifikation. Du har då inte räknat med frakt och tull. att få igenom GIFT är sällan särksilt lätt (om man inte har en polare som kan ordna det). Vet inte vad det ligger på idag, men då jag köpte en del saker fick man multiplicera priset med mellan 1,5 och 2. (Jag brukade hamna på omkring 1,7.) Har för mig att det finns en tråd om SVS som har en ganska br auppställning på det hela. sedan är dte ju lite värre med garantier. :)

Det är klart - har du någon som är där som kan hjälpa dig så ... eller så kan man ju åka över och ta det hem. Semester ingår - för samma pris.

Postad 20 August 2008 - 17:15

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Kom på - borde inte detta ligga under importavdelningen på forumet?

Postad 28 August 2008 - 19:13

ommu
  • ommu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag kom just hem från en långhelg i NY där jag passade på att köpa Lifestyle 48.
Håller med om att det är helt sjukt att priserna skiljer så mycket.

Jag betalade ca 29' för hela systemet samt att man fick med ett par extra högtalare som man kan använda utomhus + förstärkare och den mer avancerade fjärren.
Packade ner allt i två resväskor, (tar inte mycket plats men väger ganska mycket) samt skickade subben med fedex hem, kostnad ca 1000 Sek
Fick betala lite övervikt på flygplatsen, ca 300 Sek
Ringde Bose i USA och beställde en strömadapter/växlare så att man kan använda det här i Sverige, ca 1000 Sek.

Så, för att summera det hela:
Lifestyle systemet ink. x-tra fjärr och x-tra par högtalare, förstärkare och 5 väggfästen 29.000
Frakt av Subben 1000
Strömadapter 1000
Extra vikt på flyget 300

Ger ett totalpris på 31300 Kr vilket jag tycker är ett kanonpris.
Ska du inte dit själv så kan du säkert be en vän som är där eller ska dit att köpa det åt dig och frakta basen så blir det inte så mycket att bära.

Lycka till!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.