Kommentarer till Rauna renovering av fistmadness
Postad 30 June 2008 - 23:14
Postad 01 July 2008 - 04:55
riktigt roligt att någon tar sig för att renovera dessa gamla godingar, riktigt fina blir dom ju också =)
Tackar!
Jag lägger upp bättre bilder sen när jag lagt på mer färg! Fick bli en snabb bild med mobilen innan jag var tvungen att sticka iväg!
Postad 01 July 2008 - 10:08
Står det något på dom ?
Jag är bara lite nyfiken på vad det är för grejer som sitter i dom där högtalarna =)
Postad 03 July 2008 - 04:50
kan man få se lite goa bilder på elementen, typ från framifrån och på magneterna m.m.
Står det något på dom ?
Jag är bara lite nyfiken på vad det är för grejer som sitter i dom där högtalarna =)
Ska se vad jag hittar för bilder här... Tyvärr har jag lagat ett par av elementen så dom ser inge vidare ut, ska byta ut dem så småningom, men dom låter bra och då är jag inte sugen på att lägga 4500 spänn på nya element.
Där sitter 4 stycken Seas H3310 6,5" Baselement. Norska stridshästar!
Postad 03 July 2008 - 04:56
snyggt byggt! Bjuds det på provlyssning snart?
Tackar! Absolut! Jag ringer dig så fort dom är klara!
ser riktigt fint ut ju!
Tackar!
Postad 03 July 2008 - 09:04
Har du smetat på silikon / lim på själva konen också ? det ska du indliva hur som hälst, jag tyckte att det glimmade lite om konen och därför jag frågar =)
Postad 03 July 2008 - 15:17
Ok, H3310 ? jag tycker att det står H290 och D17RCX detta är ett par basar som Seas har tillverkar efter specefika data från tillverkaren av högtalaren och är då mycket svåra att få tag på. Jag rekomenderar dig att lämna in dom för reparation hoss en expert så att du får dom fixade för nya element lär du inte hitta i första taget, den motsvarande varienten som Seas själva har lagerfört heter CA17RCX, men det är inte samma element och dår inte bra att byta till tyvärr=(
Har du smetat på silikon / lim på själva konen också ? det ska du indliva hur som hälst, jag tyckte att det glimmade lite om konen och därför jag frågar =)
Jepps på framsidan står det Seas H3310. Jag kan köpa nya från Bo Hansson på Rauna men dom kostar multum! 4500 totalt.
Ja, jag har lagat dom med en loctite som förblir elastisk efter härdning, funkade faktiskt riktigt bra, provlyssnade till en Dared MP-30 med lite goa kablar och ljudet är förvånansvärt bra!
Planen är att köra med dessa och byta ut dom om jag känner att jag vill ha kvar högtalarna. Det är lätta bananer att byta!
Redigerat av fistmadness, 03 July 2008 - 15:18.
Postad 03 July 2008 - 23:40
Det kommer nog att bli riktigt bra det där, kör hårt bara och skulle du som sagt vilja ha helt nya och fina element så kan du ju som sagt då köpa nya för 4500kr =S
Hoppas på att få lite roliga utvärderinger angånde ljudet i dessa sedan också =)
Postad 04 July 2008 - 05:00
Jag tänkte ge mig ann att försöka micka upp så jag kunde få lite grafik över ljudvågor å grejs. Ingen aning om hur jag ska göra, har mick å grejer men inget program. Nåja, får lära mig det senare!
Ha de gytt!
Postad 05 July 2008 - 00:23
Postad 05 July 2008 - 16:15
Trevligt med lite DIY. Ser ut som du gör annat gott hemma i garaget oxå. Mumma...
Hehe, ja den rackarn har inte snurrat på länge =D
Postad 05 July 2008 - 22:10
haha, ser ut som en hembränningsapparat i bakgrunden på senaste bilden.
Om det vore så väl..
Postad 07 July 2008 - 19:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
23 bilder
49 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?