Är det möjligt att få hyfsat ljudtryck med denna förstärkare överhuvudtaget, eller är det bara finlir? Bytte högtalare ytterligare en gång, och nu blev det lite mer liv i de låga tonerna, men jag saknar fortfarande den där djupa fylliga basen :/
Väntar fortfarande på Artech 12orna, hoppas det blir lite mer tryck med dessa.
//rokksan
Med vissa cd skivor får jag riktigt bra tryck,inte alls någon plat ljudbild , med andra skivor får jag typ ingen bas alls och ljudbilden är platt o livlös.Tror att den är väldigt känslig för inspelnings matrialets kvalite.
föresten kör du a eller ab.vad matar du förstärkaren med,analogt eller digitalt ?
mvh john
Hej
Håller med av era intryck fullständigt. Har provat olika högtalare med liknande resultat.
Idag har jag kopplat mitt gammla försteg (Rotel 972) till XTZ slutsteg och det blev jätteskillnad,
ordentligt drag med ork och punch som är betydligt bättre än mitt Rotel-slutsteg (RB971bx). Låter inte så ljust som Rotel.steget heller.
All musik har också en "jämn bas" dvs inte känslig för olika skivor eller låtar.
Jag TROR att försteget är "boven" till att en del (jag) inte gillar ljudbilden XTZ förmedlar.
MVH Löfke