Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd, förstärkare? projektor?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 July 2008 - 16:27

iceman1449
  • iceman1449
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Med risk för att skriva i fel forumdel vill jag först och främst be om ursäkt för detta och hoppas att en mer kunnig moderator behagar flytta tråden rätt.

Till frågan, som rubriken lyder, vad ska jag köpa tycker ni?

"Sommarlov" innebär sommarjobb för mig som student, så äntligen verkar kassan utökas något vilket ju måste firas med ett nyköp av något slag.

Jag kommer samtidigt ta hem ett par gamla Jamo PP-3000 högtalare, detta pga. jag är nyfiken på hur de skulle spela i min lägenhet men även att jag känner behov av något "nytt" (Och de är väldigt gratis) :P Trots att högtalarna gjordes nångång 89-92 så är de i riktigt bra skick.

Vad jag funderar på är följande;
Byta min gamla trotjänare (som har en defekt volymratt, bland annat) till förstärkare, Pioneer VSX-839RDS från någon gång innan Gustav Vasa lärde sig åka skidor, till en Onkyo TX-SR606. Tror Jamo-skrålarna skulle spela lite bättre (har ingen som helst uppfattning om hur "bra" de låter för någon som kan nått om nått) med den ökade effekten samt att Onkyon ju har rumskorrigering...

Alternativ två, behålla Pioneeren (gud bevars) och inhandla ny projektor. Troligen en Panasonic PT-AX200E eller en Sanyo Z5 och på så sätt uppgradera bilden i stället för ljudet.

I ärlighetens namn är jag inte olycklig över bildkvaliteten på min InFocus, trots sina 480p är bilden riktigt bra, men jag undrar ju om en uppgradering för nära dubbla förstärkarens pengar skulle kunna motiveras?
Kör allt från Xboxet och spelar mest, men kollar även vanliga DVD-filmer i ganska stor utsträckning.

Beakta att Onkyon verkar kosta ~4.5 tKr från Tyskland.

Jag är helt uppgiven, vet inte riktigt vad som skulle göra störst skillnad för hembio-upplevelsen hemma.
Vad anser ni? Det lutar åt att behålla projjen och bara köpa ny förstärkare.
Eller finns det alternativ jag inte tänkt på?

Orkar ni kan ni ju kolla på bilderna i mitt galleri, det ser inte ut så längre förvisso då jag flyttat runt lite möbler, dock inte soffa osv.

Postad 03 July 2008 - 16:32

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Onkyon ska vara riktigt bra vad jag har förstått, å andra sidan är stor bild riktigt skönt, jag skulle nog uppgradera ljudet, det gillar jag mest
Onkyo har ett biopaket: 990 thx någonting heter det, 13000, en kompis har precis köpt det och det var GRYMT för dom pengarna, jag skulle lätt pröjsa 25000 för det, mycket pengar, bra ljud

Thomas

Postad 03 July 2008 - 16:54

iceman1449
  • iceman1449
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jo det Onkyo-systemet verkar också riktigt intressant. Hade varit kul att göra en provlyssning på det! Skulle då eventuellt kunna sälja av min HECO 25 sub också då och på så vis återcirkulera lite pengar...

Alltid bekymmer när man vill köpa något :)

Håller med dig gällande ljudet, men det känns som om det skulle vara skoj att kunna köra 360-spelen i den upplösning de ska ha. Dock osäker på hur stor skillnaden egentligen blir...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.