Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic NV-GS330 och brännprogram

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Camcorder NV-GS330 (Videokameror) 1 (0) Inga priser

Postad 03 July 2008 - 21:30

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Efter flera veckors av spanning (vågar inte erkänna att egentligen så är det månader) så har jag inskaffat mig en DV-kamera som heter Panasonic NV-GS330 och har hunnit att testa lite iallafall.

Mycket nöjd med kameran och dess funktioner, mycket bra bild och ljud och verkligen mycket bra färgåtergivning. Jag hunnit att testa och filma i olika miljöer, inom- och utomhus, bra- och dålig ljusförhållanden och måste säga att jag är nöjd. Har provat att ta stillbilder på 3.1 MP och ganska bra bilder måste jag säga. Färgerna och bilderna blir bra. Man är tyvärr bortskämd med 7-8-9 och mer MP på vanliga digitalkameror, så...
Två saker som jag inte gillade är att Firewire kabel inte följer med i paket och fick åka och köpa ett. Alla andra kablar följer med men jag vill helst använda firewire istället för usb. En annan sak är att man måste koppla kameran till strömmen för att kunna komma åt, firewire och usb kontakterna som ligger bakom själva batterier. Förmodlingen så är detta en skitsak men jag vill påpeka ändå.

Min fråga i anslutning till detta är tips på bra brännprogram som INTE komprimerar så mycket orginalfilmen så att den blir pixlig, etc. Till kameran medföljer två program, en ganska enkel och en mer avancerad för att hämta (capture) filmen och lägga på disken i .avi format och sen redigera och göra vad du vill med den.
När man är klar med detta så vill jag bränna filmen och tyvärr många program komprimerar så mycket så det blir tokigt, ex. på detta är typ, Nero, Roxio och många andra kända program.

Jag är ute efter tips till ett program som inte gör så mycket mer än bara bränner det jag vill till dvd.

//flashm

Postad 10 September 2008 - 07:20

sykes
  • sykes
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag kör capture och redigering i Premiere och bänner i Nero. Blir helt ok tycker jag.

Postad 28 September 2008 - 21:08

pontuskling
  • pontuskling
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
en fråga angående kameran:
när du spelar in och sedan kopplar in kameran i datorn, blir de en "lång film" eller blir de klipp för klipp när du pausat inspelningen? :(

Postad 17 October 2008 - 19:09

sykes
  • sykes
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Klippet blir så långt som man vill. Bryter man inte capture så blir klippet lååååånngt. Jag brukar köra 2-10 minuters klipp. Känns som att det är lite enklare att hantera. Stora klipp är alltid segare i hanteringen. Döper dom löpande, 1_ankomst, 2_hotellet, 3_poolen osv. De é bara å prova!!! :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.