Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Montera Optoma HD65 på takfäste från Kjell!

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 July 2008 - 10:55

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Hur enda in i /(€"€?! monterar man Optoma HD65 på takfäste från Kjell & Co?

Det enda jag köpt extra är M3 skruv som är 10mm, men även dessa verkar vara för långa.

Ni som gjort detta, vad köpte ni till?

Postad 04 July 2008 - 12:24

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Hur enda in i /(€"€?! monterar man Optoma HD65 på takfäste från Kjell & Co?

Det enda jag köpt extra är M3 skruv som är 10mm, men även dessa verkar vara för långa.

Ni som gjort detta, vad köpte ni till?

Jag köpte också M3 skruvar, dock 6mm fast även dessa var för långa så jag la små brickor emellan, fungerar prima.

Postad 05 July 2008 - 11:20

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Fick ihop det igår, använde de medföljande distanserna. Är lite svårt att få det att ligga i våg men det var ju billigt!

Postad 05 July 2008 - 12:09

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
"Fick ihop det igår, använde de medföljande distanserna. Är lite svårt att få det att ligga i våg men det var ju billigt!"

Men BARA det är billigt så är det bra, vem bryr sig om att det ska ligga ivåg!? :D ;)

suck... :)

Om du hade FÅTT projjen, hade du tejpat upp den med silvertejp då, som du KRÄVT av killen som gav dig den? ;)

Redigerat av Dr. Death, 05 July 2008 - 13:31.

Postad 05 July 2008 - 19:18

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Alla kanske inte tycker att det är värt att lägga tusenlappar på att spara 30 minuters jobb oavsett vad man betalade för projektorn?

Postad 05 July 2008 - 19:31

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

"Fick ihop det igår, använde de medföljande distanserna. Är lite svårt att få det att ligga i våg men det var ju billigt!"

Men BARA det är billigt så är det bra, vem bryr sig om att det ska ligga ivåg!? :D ;)

suck... :)

Om du hade FÅTT projjen, hade du tejpat upp den med silvertejp då, som du KRÄVT av killen som gav dig den? ;)

Nu tolkar du mitt inlägg lite väl fritt. Jag menar att eftersom det är billigt kan jag inte ställa så höga krav, vilket visar sig i detta fallt på att konstruktionen inte är den stabilaste.

När jag väl fått in allt korrekt så har jag svårt att se att ett dyrare fäste tillför något annat än möjligtvis estetik.

Postad 07 August 2008 - 14:20

|jonas|
  • |jonas|
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har också köpt ett takfäste från Kell & co (http://www.kjell.com/)
Samma som du har?

Då man kan fäste projektorn med en "kameraskruv" (UNC 1/4'') tog jag bort den skruven som håller fast plattan där man egentligen ska fästa projektorn och satte i en skruv med rätt dimension åt andra hållet. Skruvarna var inte lätta att få tag på men de finns på Sifvert skruv. (Kungsholmen, Stockholm)

Jag köpte också ett ministativ för kamera och skruvade av ringen som sitter mot kameran. Vet inte om det är nödvändigt men jag tyckte det verkar bra att ha den mot projektorn.

Bifogad fil  P1030836.jpg   54.11K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  P1030843.jpg   68.48K   4 Antal nerladdningar

Redigerat av |jonas|, 07 August 2008 - 22:33.

Postad 07 August 2008 - 15:11

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Jag köpte också 10 mm M3 skruvar. Då de var för långa köpte jag vanliga muttrar som passade i skruvhålen i armarna men var för stora för M3 skruvarna. Blev perfekta distanser och då var det bara att skruva fast armarna.

Postad 07 August 2008 - 17:01

snutstrut
  • snutstrut
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Jag köpte också 10 mm M3 skruvar. Då de var för långa köpte jag vanliga muttrar som passade i skruvhålen i armarna men var för stora för M3 skruvarna. Blev perfekta distanser och då var det bara att skruva fast armarna.

så gjorde jag oxå! Funkade skitbra.

Postad 11 August 2008 - 20:14

jakubbanach
  • jakubbanach
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ok...då sänker vi nivån lite...vad ÄR en M3-skruv? Är M3 bara ett mått eller vad innebär det? Var finns de? Vad ska jag köpa?

Postad 11 August 2008 - 20:21

|jonas|
  • |jonas|
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ok...då sänker vi nivån lite...vad ÄR en M3-skruv? Är M3 bara ett mått eller vad innebär det? Var finns de? Vad ska jag köpa?

Det är en standard för skruvar, bultar och muttrar. Läs mer här.

Postad 05 December 2009 - 18:35

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Trådlyft! Jag har inte kvar manualen till mitt Kjell-fäste och (stupid me!) skruvade ner det genom att lossa de 2 övre insexorna (se gröna pilarna). Innanför sitter en plastbit med 2 muttrar. Nu när jag vill skruva upp projen (den nya :P) så fattar jag inte hur jag ska få dit det igen... Och ingen manual har jag sparat, det var ju bara ett simpelt takfäste (pinsamt)... Och ingen manual finns på kjells hemsida... Förklara gärna för en stackare som mig! :(

Bifogad fil  tak.JPG   24.7K   2 Antal nerladdningar

Postad 09 December 2009 - 12:22

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Trådlyft! Jag har inte kvar manualen till mitt Kjell-fäste och (stupid me!) skruvade ner det genom att lossa de 2 övre insexorna (se gröna pilarna). Innanför sitter en plastbit med 2 muttrar. Nu när jag vill skruva upp projen (den nya :lol:) så fattar jag inte hur jag ska få dit det igen... Och ingen manual har jag sparat, det var ju bara ett simpelt takfäste (pinsamt)... Och ingen manual finns på kjells hemsida... Förklara gärna för en stackare som mig! :P

Bifogad fil  tak.JPG   24.7K   2 Antal nerladdningar

Lösningen: tugga ett par tuggummin och tryck dit plastbiten och muttrarna med dom, så sitter det kvar medan man lyfter röret på plats.

Postad 08 September 2016 - 11:41

o0o0o
  • o0o0o
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har köpt mig en gammal Optoma HD65 begagnat och ska nu sätta upp den i taket.
Gick till Kjelle i tron om att ett vanligt takfäste borde funka till projektorn.
https://www.kjell.co...agprofil-p57440

När jag kom hem fick jag det dock inte att fungera... fästpunkterna på projektorns undersida satt för nära inpå, armarna på takfästet gick inte att dra in så mycket.

Tänker jag helt galet eller är det något jag missat?

Bifogar en bild på projektorns undersida. Har ringat in de 3 fästpunkterna som jag hittat.

Uppskattar alla tips på fästen jag kan få :)

Mvh Mats

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.