Postad 04 July 2008 - 16:24
Postad 04 July 2008 - 19:33
Postad 04 July 2008 - 22:48
blocket ja, tur hade jag att brorsan var i stockholm just nu också,mest av nyfikenhet jag köpt dom,tror faktiskt dagens cerwin vega är rena skämtet mot dessa,återkommer när jag fått hem dom.mvhhaha, dom där som jag tittade på, blocket eller hur
Postad 05 July 2008 - 09:21
Postad 06 July 2008 - 19:21
Postad 22 July 2008 - 20:51
Postad 22 July 2008 - 22:08
Gjorde distanser till dom så ett par luxor basar passade,kunde då lyssna på dom i alla fall ock dom lät inte alls pjåkigt.Men man får höra riktigt sen när jag kantat om orginalbasarna.Mvhblev ju riktigt snygga dom där, hur låter dom ?
Postad 22 July 2008 - 22:21
Postad 28 July 2008 - 23:09
Bifogad fil(er)
Redigerat av sollerön, 30 July 2008 - 14:11.
Postad 30 July 2008 - 22:20
Redigerat av sollerön, 01 August 2008 - 08:36.
Postad 01 August 2008 - 20:53
ja det har du rätt i,iofs så var inte dessa gamla cerwin byggda i så tjockt matreal,19mm runtom men nyare är byggda i 16mm i sidorna ock 19mm i baffel ock bakdel så där har vi en insnålning. Mvhoch även till viss del i lådor...'
Postad 01 August 2008 - 22:08
ja det har du rätt i,iofs så var inte dessa gamla cerwin byggda i så tjockt matreal,19mm runtom men nyare är byggda i 16mm i sidorna ock 19mm i baffel ock bakdel så där har vi en insnålning. Mvh
Sedan är det väll plast o grejer också, på deras nyaste i alla fall
Postad 01 August 2008 - 22:21
Både CLS och VE serien är värdelösa närdet gäller ljudkvalitet och dom "låter" bara, dom spelar inte musik, Dom spelar inte heller så värst högt med tanka på priset och storleken så jag skulle vilja säga att dom är under aceptabel nivå.
Det är DC och AL serien som gäller tycker jag, dom är trevliga då dom låter betydligt mycket bättre och spelar lika högt och är billigare nu när dom är beggade.
//David
Redigerat av DVD-ai, 01 August 2008 - 22:22.
Postad 02 August 2008 - 18:02
Men du menar att de inte ens funkar till att lyssna på Metal/Hårdrock och ibland lite hemmabio, inte ens om man är långt ifrån finsmakare? Har planer på att eventuellt investera i ett par Vegor så måste ju veta vad jag ska leta efter. Men högt borde de väll kunna spela, iaf vad jag läst? Eller relaterar du endast till priset?
Mvh
Martin
Postad 02 August 2008 - 18:27
Klart att det funkar, det kommer ju låta om dem.Noterat.
Men du menar att de inte ens funkar till att lyssna på Metal/Hårdrock och ibland lite hemmabio, inte ens om man är långt ifrån finsmakare? Har planer på att eventuellt investera i ett par Vegor så måste ju veta vad jag ska leta efter. Men högt borde de väll kunna spela, iaf vad jag läst? Eller relaterar du endast till priset?
Mvh
Martin
Det jag tror David menar är att du inte kommer få så mycket välljud/hundring som du skulle fått om du valt DC eller AL-serierna.
Postad 02 August 2008 - 18:35
Själv tycker jag att de är grymma till hembio, då är ju inte ute efter välljud utan tryck och de tycker jag helt klart att de kan leverera. Tycker de levererar hårdrock helt ok också för den delen, men börjar bli sugen på en ren 2 kanal's anläggning för musikdelen.
Postad 02 August 2008 - 18:59
Postad 02 August 2008 - 20:36
Mvh
Martin
Postad 03 August 2008 - 00:01
Då kan jag inget annat än att rekommendera ett par dc-15,jag lyssnar mkt på hammerfall,nighwish,mm ock jag kan då spela så det blåser i byxbenen om jag vill,har lyssnat ock testat rätt många olika högtalare ock än har jag inte hört ett par som är så roliga att gasa med som dessa jag har.Ett plus med dom också är att man inte behöver ett mindre kraftverk för att få i gång dom heller.mvhFör mig spelar det ingen som hellst roll vilken modell det blir, gammal som ny. Det viktiga är att de ska kunna leverera ett shyst ljud med Mycket bra tryck till Metal och Hårdrocks musik. Jag är ingen finsmakare så ni kan själva få definiera "shyst ljud". Sen ska de gärna få passa bra till hemmbio med.
Mvh
Martin
Postad 03 August 2008 - 01:09
Du menar att jag skulle kunna driva dom rätt OK med endast H/K 970? Jag planerar iof att införskaffa ett PA-steg för sakens skull, aldrig fel med extra power.
Mvh
Postad 03 August 2008 - 05:11
Nu är väll jag ganska grinig, men jag tycker inte att någon av deras nyare högtalare än något att ha.
Både CLS och VE serien är värdelösa närdet gäller ljudkvalitet och dom "låter" bara, dom spelar inte musik, Dom spelar inte heller så värst högt med tanka på priset och storleken så jag skulle vilja säga att dom är under aceptabel nivå.
Deras ljudkvalité kan det ju pratas mycket om, men högt, det kan dom spela
Postad 03 August 2008 - 08:50
Hej,desto mer kraft desto bättre gäller väl alla högtalare(till en viss gräns då),men dessa kommer du att kunna spela dundrande högt med din hk förstärkare också,går att få liv i dom här med en 30 watts förstärkare av skaplig kvalitet,så lättdrivna är dom.Dom är det absolut bästa man kan köpa pris kontra kvalitet om man vill ha en rolig hårdrockshögtalare sen får folk säga va dom vill.Läs vad w201 skriver om dom,finns mkt andra trådar också både på svenska ock norska som dom säger ungefär samma sak.Det låter ju mer än lovande
Du menar att jag skulle kunna driva dom rätt OK med endast H/K 970? Jag planerar iof att införskaffa ett PA-steg för sakens skull, aldrig fel med extra power.
Mvh
http://www.faktiskt....o...opic&t=6651Hej,desto mer kraft desto bättre gäller väl alla högtalare(till en viss gräns då),men dessa kommer du att kunna spela dundrande högt med din hk förstärkare också,går att få liv i dom här med en 30 watts förstärkare av skaplig kvalitet,så lättdrivna är dom.Dom är det absolut bästa man kan köpa pris kontra kvalitet om man vill ha en rolig hårdrockshögtalare sen får folk säga va dom vill.Läs vad w201 skriver om dom,finns mkt andra trådar också både på svenska ock norska som dom säger ungefär samma sak.
Redigerat av sollerön, 03 August 2008 - 08:52.
Postad 03 August 2008 - 10:29
Du kommer inte att bli missnöjd med den kombinationen kan jag lova.
Postad 03 August 2008 - 11:56
Blir till att leta fram ett par då. Kommer ju som sagt upp på Blocket titt som tätt, är det något speciellt
jag bör kontrollera på högtalarna innan köp så jag kan försäkras om att de är i fint skick? Juste, är det BI-wire funktion på dessa?
Mvh
Postad 03 August 2008 - 12:07
Hej,kolla upphängningarna på basarna ock att diskanterna bak låter,japp det finns bi-wire på dessa.Bild på det i mitt galleri.Helt underbart!
Blir till att leta fram ett par då. Kommer ju som sagt upp på Blocket titt som tätt, är det något speciellt
jag bör kontrollera på högtalarna innan köp så jag kan försäkras om att de är i fint skick? Juste, är det BI-wire funktion på dessa?
Mvh
Redigerat av sollerön, 03 August 2008 - 12:08.
Postad 03 August 2008 - 12:12
Fråga om Han/Hon har haft skyddet/fronten på för det mesta, det ska man ha på alla högtalare med foam upphängning för dom vittrar av solljus, har han/hon inte haft det så kontrollera den noga innan du köper något, om du inte vill använda det som argument för att pruta ner dom och sedan byta den själv ( är inte svårt och kräver inga speciella verktyg, bara tålamod och noggrannhet )
Edit: såg nu att du redan svarat.
Postad 03 August 2008 - 12:26
Postad 03 August 2008 - 12:30
Redigerat av DVD-ai, 03 August 2008 - 12:30.
Postad 03 August 2008 - 12:52
Postad 03 August 2008 - 13:19
Mvh
Postad 03 August 2008 - 13:27
Ja,det är ett mkt prisvärt sätt att skaffa sig ljudtryck utan att det behöver bli dyrt,låt folk sitta med sina trögdrivna högtalare med dyra slutsteg,i fråga om ljudtryck tar du dom ändå,angående subb så antar jag att du ska använda den till film ock då passar väl i stort sett va som helst med en 12" eller 15" i basen.MvhGalant! F*n nu längtar man ju hur mycket som hellst efter att få sätta tänderna i ett par utav dessa! Va helt inställd på att vad jag än tog från CV så behövde jag även ett slutsteg men nu slipper jag även detta, väl värd sparade slantar
Postad 03 August 2008 - 13:48
Ja de har du rätt i, kommer titta en hel del på film så därför vore nog inte en subbas fel misstänker jag.
Mvh
Postad 03 August 2008 - 20:21
diskanterna ser misstänkt likt ett par som heter st 140.
Vad är det för någon du syftar på då ?
Postad 03 August 2008 - 22:01
Postad 04 August 2008 - 18:46
Detta par finns nu på tradera, verkar mycket prisvärt för er i och omkring Sthlm:
http://www.tradera.c...uktion-69558624
Postad 04 August 2008 - 20:46
De heter Las Vegas
Dantax står det på elementen och de är från tidigt 80-tal.
Skön diskant men det saknas en hel del i mellanregistret. Basen är en 10"are.
Jämför man med diskanten i solleröns nya CV så är de ganska lika förutom den silvriga kanten
Bifogad fil(er)
Postad 04 August 2008 - 21:34
Redigerat av sollerön, 04 August 2008 - 21:56.
Postad 05 August 2008 - 07:23
Hej,ja det är fostex diskanter det där också,har 1 sån liggandes,skillnaden mellan dom ock diskanterna i mina gamla cv är nog inte mer än kosmetisk skulle jag tro.cerwin vega körde med fostex diskanter från slutet av 70 till en bit in i 90 talet,dc-serien sista modellen med fostex sen började insnålningarna.Mvh..Ps blev osäker nu på dina diskanter,såg att det finns fler tillverkare som gjort såna diskanter som ser lika ut framifrån bla p-audio, men som sagt lär ju inte va nån större skillnad.
Det ska vara fostex, har 4st sådanna hemma, 2st suttit i Jamo högtalare och dom andra två i CV, dessa är Fostex, P-audios diskanter användes så vill jag vet inte av Jamo eller CV.
Riktigt bra diskanter faktiskt, om man bara delar dom "rätt" så har dom ett riktigt trevligt ljud
Postad 05 August 2008 - 13:27
Postad 05 August 2008 - 13:51
Hej,har ju dessa gamla cerwin i sovrummet som sagt,kan tyckas lite överdrivet kanske men man är väl småknäpp,ska va högtalare överallt hehe.Men i sovrummet låter dom inte bra,ingen djupbas alls nästan ock det spelar inger roll hur jag ställer dom heller,helt dött nästan,lika var det när jag hade 8071 lådorna där också.Nån som är bra på akustik ock kan förklara detta fenomen? får man inte till detta är det ju ingen mening att ha några där,man blir ju bara sur när högtalare låter som stora mellanregister bara.Mvh
Har du en bild på rummet ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
302 bilder
1291 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?