Okej, visst kan man enkelt fasvända ett steg genom att byta plus och minus på högtalarkablarna!
Det är jag med på!
Men om man har ett vanligt tvåkanalssteg för hemmabruk (230V) så driver man ju normalt höger-delen av steget med höger signal, och vänster med vänster...
Om man vill bryggkoppla så driver man ju ena kanalen på steget med "vanlig signal" och den andra kanalen på steget med exakt samma signal fast 180 grader fasvänt!
Därför brukar det ju sitta en liten vippa som fixar inverteringen tror jag bestämt 
Men mitt bilsteg fixar alltså detta automatiskt? Isåfall är det ju riktigt smidigt 
Om man går efter vad markeringarna säger ja.
Först nu noterade jag att det är plus och plus på de yttre....det brukar bli plus och minus. Dock visar ju nedre markeringarna att du skall ha minus på plusen längst till höger, då antar jag att den inverterar den själv.
Öhm, om du spelar två signaler fasvända motvarandra, så kommer de att ta ut varandra...
faser.jpg 33.53K
0 Antal nerladdningar
Jo men visst....dock behöver man ju en positiv och en negativ fas som du vet.
Och vud bryggkoppling över två kanaler för att få en så brukar ena kanalen vara positiv på hela och den andra negativ på hela.
Dock på hans steg så vill de brygga mellan plus-plus och inte vänster plus och höger minus som det brukar vara.
Därför måste ena kanalen inverteras....och iom markeringarna på hans steg så antar jag att den gör detta per automatik.