Har min PS3a verkar ha pajjat?!!!
234 svar till detta ämne
Postad 05 July 2008 - 13:01
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
I går när jag spelade COD4 dog min PS3a vid tre tillfällen.
I dag när jag satte på den funkade den först och skärmsläckaren satte igång Folding home men sedan när jag skulle spela första matchen dog den efter några sekunder. Nu när jag sätter på den drar fläkren i gång och sedan lyser en gul lampa och den stänger av sig själv. Sedan blinkar lamapan rött till jag trycker på on knappen, då lyser lampan rött och trycker jag igen går den igång för att stänga av sig sjäv igen efter gult sken....
Jag har testat flera gånger och dessutom stängt av strömmen och låtit den vila ett tag med samma resultat.
Vet någon något om detta problem???
Vad har hänt och hur får jag igång den igen?? Rensa fläktfilter eller något dyligt??
Det här är KATASTROF!!!
Postad 05 July 2008 - 13:06
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Det luktar katastrof min vän. Kanske överhettning?
Kanske en korrupt hårddisk? Det vore önsketänkade i ditt fall
Postad 05 July 2008 - 13:08
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Det luktar katastrof min vän. Kanske överhettning?
Kanske en korrupt hårddisk? Det vore önsketänkade i ditt fall 
I dag har jag ju knappt spelat och i går speladfe jag inte mer än vanligt....borde inte vara överhettning.... Ja KATASTROFEN är ett faktum  ******** i gatan!!!
Postad 05 July 2008 - 13:11
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Ajaj överhettning ute ur leken. Nu får vi hålla tummarna för något enkelt som hårddisken. Du kan inte ens komma in till inloggningen? Kan ju vara problem med firmwaren. http://www.youtube.c...feature=related Ditt problem?
Redigerat av Karlsson_K, 05 July 2008 - 13:19.
Postad 05 July 2008 - 13:25
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Ajaj överhettning ute ur leken. Nu får vi hålla tummarna för något enkelt som hårddisken. Du kan inte ens komma in till inloggningen?
nope! Fläkten drar igång sedan piper den och stänger av sig efter typ 2 sekunder.....  men konstigt nog funkade det förta gången när jag slog på den men så fort jag började spela kraschade den  Kan det vara fläkten? Varför blinkar den i rött innan jag trycker på on knappen?? Dags att läsa manualen? :s Ajaj överhettning ute ur leken. Nu får vi hålla tummarna för något enkelt som hårddisken. Du kan inte ens komma in till inloggningen? Kan ju vara problem med firmwaren.
http://www.youtube.c...feature=related Ditt problem?
Precis mitt problem!!! URK!!! Är det två års garanti?? ...måste springa och leta efter kvittot. Denna tråd kanske borde ligga i problemtråden istället?? Moderator flytta tråden om du vill...
Redigerat av Numero1, 05 July 2008 - 13:16.
Postad 05 July 2008 - 13:28
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Han som ägde PS3:n på videon är från Sverige, men köpte den i USA. Skroten för honom. Hoppas du har garantin kvar. Lagen säger tre år reklamation. Tror SONY har två år garanti.
Postad 05 July 2008 - 13:37
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Han som ägde PS3:n på videon är från Sverige, men köpte den i USA. Skroten för honom. Hoppas du har garantin kvar. Lagen säger tre år reklamation. Tror SONY har två år garanti.
När kom de första till Sverige, visst var det i April 2007?
Postad 05 July 2008 - 13:39
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Mycket tråkigt att läsa, vi som spelar så mycket CoD¤ som vi gör får tydligen leva med att hårdvaran dör runt omkring oss, först min projje, sen din PS3:a!
Men som sagt var, GARANTI, hittat kvittot?
Med lite timing så gör vi (foot-shooters) comeback samtidigt, och vi kommer inte vara nådiga...
Fan vilken abstines jag, rubbat hela min "vardag"..lol
Postad 05 July 2008 - 13:41
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Mycket tråkigt att läsa, vi som spelar så mycket CoD¤ som vi gör får tydligen leva med att hårdvaran dör runt omkring oss, först min projje, sen din PS3:a! 
Med lite timing så gör vi (foot-shooters) comeback samtidigt, och vi kommer inte vara nådiga... 
Jag såg fram emot några timmars spelande efter att frugan löst av mig på sjukhuset så kraschar PS3an, så surt. Jag har inte hittat kvittot än men jag vet att jag har sparat det, jag är noga med sådant! Hade ju förbeställt PS3an så jag hoppas att garantin gäller än! Jag hoppas att du får din projje snart!
Postad 05 July 2008 - 13:42
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Du har lätt kvar garantin!
Postad 05 July 2008 - 13:42
Unregisteredb42c7e80
-
Unregisteredb42c7e80
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Jag fick skicka min på kontroll/reparation idag.
Spel och filmer, både DVD och BD, hängde sig eller startade inte alls. Ibland fick jag en felkod när jag försökte starta främst filmer.
Spel från hårddisken verkade funka klockrent. Hoppas att BD-läsaren är paj och att de kan byta ut den. Jag vill ju ha tillbaka min 60GB PS3:a. Den var ju dessutom en av de tysta PS3:orna.
Postad 05 July 2008 - 13:46
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Jag fick skicka min på kontroll/reparation idag.
Spel och filmer, både DVD och BD, hängde sig eller startade inte alls. Ibland fick jag en felkod när jag försökte starta främst filmer. Spel från hårddisken verkade funka klockrent. Hoppas att BD-läsaren är paj och att de kan byta ut den. Jag vill ju ha tillbaka min 60GB PS3:a. Den var ju dessutom en av de tysta PS3:orna.
Min är med en 60G och en tyst älskling! Frugan kommer att bli överlycklig i alla fall  Alltid någonting positivt
Postad 05 July 2008 - 13:47
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Det sägs att de inte reparerar utan bara byter ut mot en ny. Då får du isåfall en 40gb-version Numero.
Postad 05 July 2008 - 13:53
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Det är inte bara din vardag som är rubbad det är en annan här som har 70% mindre speltid på grund av att döden inte är där! mitt ps3 borjar nog bli trött på mig, jag startar cod4 för att spela 2-3 matcher för att sen stänga av å vänta en timme eller 2 för att sen starta å köra 2-3 matcher till Ps när ska ni till lund på tisdag? man skulle kanske hänga på å titta lite projar när ni är där
Postad 05 July 2008 - 13:56
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Det sägs att de inte reparerar utan bara byter ut mot en ny. Då får du isåfall en 40gb-version Numero. 
Då borde jag ju få lite deg tillbaka?? 40Gigaren är ju bra mycket billigare än 60gigaren.... Det är inte bara din vardag som är rubbad det är en annan här som har 70% mindre speltid på grund av att döden inte är där! mitt ps3 borjar nog bli trött på mig, jag startar cod4 för att spela 2-3 matcher för att sen stänga av å vänta en timme eller 2 för att sen starta å köra 2-3 matcher till
Ps när ska ni till lund på tisdag? man skulle kanske hänga på å titta lite projar när ni är där
Jag ringde dig i min desperation Kerren  Behövde nog några lugnande ord  Ja, hur ska du klara dig nu när varken jag eller döden är online längre ???
Postad 05 July 2008 - 13:58
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Då borde jag ju få lite deg tillbaka?? 40Gigaren är ju bra mycket billigare än 60gigaren....
Jag ringde dig i min desperation Kerren  Behövde nog några lugnande ord  Ja, hur ska du klara dig nu när varken jag eller döden är online längre ??? 
Ja jag såg att du hade ringt jag hade slocknat på soffan så märkte det inte:p
Postad 05 July 2008 - 14:06
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Då jag köpte den via Discshop och jag kan se den i bland mina gamla ordrar borde de knappast kunna tjafsa om att den är köpt där eller inte. (Antar att kvitto inte heller är intressant)
jag har mailat dem så får vi se vad de svarar....
Någon som har erfarenhet av Discshops reklamationspolicy?
Är de bra att ha att göra med eller inte??
Redigerat av Numero1, 05 July 2008 - 14:07.
Postad 05 July 2008 - 14:11
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Då jag köpte den via Discshop och jag kan se den i bland mina gamla ordrar borde de knappast kunna tjafsa om att den är köpt där eller inte. (Antar att kvitto inte heller är intressant) jag har mailat dem så får vi se vad de svarar....
Någon som har erfarenhet av Discshops reklamationspolicy? Är de bra att ha att göra med eller inte??
Borde inte vara några problem
Postad 05 July 2008 - 14:14
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Borde inte vara några problem
Hoppas inte.... Undrar hur länge jag får vänta på en ny?? Vad händer med alla spel och map packs som jag har köpt och som ligger på HD? Vore ju juste om jag får en slant tillbaka eftersom 40G är billigare och har mindre funktionallitet än 60G:aren....
Postad 05 July 2008 - 14:14
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Tror du ska kunna gå smärtfritt igenom processen. Discshop är ett stort företag, röstade fram till årets internetshop något år. Ordern behöver inte betyda kvitto men goodwill är värt mycket mer än att tjafsa för sånt så de ska nog acceptera.
Postad 05 July 2008 - 14:17
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Hoppas inte.... Undrar hur länge jag får vänta på en ny?? Vad händer med alla spel och map packs som jag har köpt och som ligger på HD? Vore ju juste om jag får en slant tillbaka eftersom 40G är billigare och har mindre funktionallitet än 60G:aren....
Allt du har köpt ligger på användaren så bara du har inloggnings uppgifterna så går det bra att bara ladda ner allt igen
Postad 05 July 2008 - 14:17
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Går 80G att få tag på?
Är den som en 40G med utökat minne eller som en 60G PS3a? (dvs med fler USB kontakter, kortläsare och PS2/PS1 bakåt kompabilitet)
Postad 05 July 2008 - 14:18
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Du kan ladda ner allting igen, gratis. Men saves och sånt vet jag inte. Har läst att någon fick två spel som kompensation men det r nog upp till Diskshop/Nordisk Film.
Postad 05 July 2008 - 14:19
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Allt du har köpt ligger på användaren så bara du har inloggnings uppgifterna så går det bra att bara ladda ner allt igen
Jo, jag har ju två användare en US och en EU och jag kommer ihåg mina inloggningsuppgifter...så det borde lösa sig. Antar dock att alla bilder som ligger på HD är borta. Jag har back up så det är lugnt, jobbigt att flytta allt igen dock!
Postad 05 July 2008 - 14:19
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Går 80G att få tag på? Är den som en 40G med utökat minne eller som en 60G PS3a? (dvs med fler USB kontakter, kortläsare och PS2/PS1 bakåt kompabilitet)
80gig är som 60gig finns dock bara i usa
Postad 05 July 2008 - 14:20
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Du har tre års reklamationstid på alla köp enligt konsumentköpslagen för ursprungliga fel oavsett vad garantin säger, om du har skött den som du ska och ej orsakat felet med felaktigt handhavande har du tre år på dig att reklamera ett fel på varan, bara så du vet... Det här med 1-2 års garanti är egentligen bara bogus eftersom du har bättre lagliga rättigheter enligt konsumentköplagen.
Edit: märk väl att dom har all laglig rätt att ge dig en 40gb modell istället eftersom den klassas antagligen som likvärdig vara om du nu inte skulle ha lusten att driva ett rättsärende till domstol där utkomsten är osäker.
Lycka till!
Redigerat av Unregistered0650da58, 05 July 2008 - 14:21.
Postad 05 July 2008 - 14:21
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Du kan ladda ner allting igen, gratis. Men saves och sånt vet jag inte. Har läst att någon fick två spel som kompensation men det r nog upp till Diskshop/Nordisk Film.
Jag tycker att kortläsarna har varit så smidiga, då vi har både Sony mob och Sony digital kamera. Enkelt att föra över bilderna till PS3an. Trist att bli av med det för en 40g version istället.
Postad 05 July 2008 - 14:26
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Du har tre års reklamationstid på alla köp enligt konsumentköpslagen för ursprungliga fel oavsett vad garantin säger, om du har skött den som du ska och ej orsakat felet med felaktigt handhavande har du tre år på dig att reklamera ett fel på varan, bara så du vet... Det här med 1-2 års garanti är egentligen bara bogus eftersom du har bättre lagliga rättigheter enligt konsumentköplagen.
Edit: märk väl att dom har all laglig rätt att ge dig en 40gb modell istället eftersom den klassas antagligen som likvärdig vara om du nu inte skulle ha lusten att driva ett rättsärende till domstol där utkomsten är osäker. Lycka till! 
Om inte gravt COD4 beroende räknas som felaktigt handhavande så ska det nog inte vara några problem  Men vad skiljer det i pris på en 40G och en 60G? ca 2000:- ?, hur kan det räknas som en likvärdig vara då det är 30% skillnad i pris?? Det ju som att ha en merca och få en volvo i stället  80gig är som 60gig finns dock bara i usa
Kanske skall försöka på pengarna tillbaka och köpa en 80G i USA då istället?
Postad 05 July 2008 - 14:27
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Saknaden av två USB och kortläsare och bakåtkompatibel är inte likvärdig.
Eftersom Numero1 har stor användning av kortläsaren så är det av väsentlig betydelse (lagbokens mest förekommande ord?), alltså kan inte en 40gb vara likvärdig. Fast om Numero går med på det plus kompensation är en annan sak.
Redigerat av Karlsson_K, 05 July 2008 - 14:34.
Postad 05 July 2008 - 14:32
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Saknaden av två USB och kortläsare och bakåtkompatibel är inte likvärdig.
Att den är bakotkompatibel bryr jag mig inte om men extra USB kontakter och framför allt kortläsarna kommer jag att sakna. kanske får jag pengarna tillbaka och kan köpa en billigare 40gigare? Det vore det bästa, då skulle jag vara nöjd... Annars känner jag mig blåst på 2500:- (betalade 6700:- har jag för mig och det går väl att få tag på 40G för ca 4000:- idag)
Redigerat av Numero1, 05 July 2008 - 14:33.
Postad 05 July 2008 - 14:36
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Om inte gravt COD4 beroende räknas som felaktigt handhavande så ska det nog inte vara några problem  Men vad skiljer det i pris på en 40G och en 60G? ca 2000:- ?, hur kan det räknas som en likvärdig vara då det är 30% skillnad i pris?? Det ju som att ha en merca och få en volvo i stället 
Med tanke på att jag spelat mer än dubelt så mycket som du på samma tid så borde det inte vara det Det är väl för att huvudfunktionerna är desamma Kanske skall försöka på pengarna tillbaka och köpa en 80G i USA då istället?
Kan ju helt klart vara värt det men händer samma sak igen så blir det ju lite mer problem! Att den är bakotkompatibel bryr jag mig inte om men extra USB kontakter och framför allt kortläsarna kommer jag att sakna. kanske får jag pengarna tillbaka och kan köpa en billigare 40gigare? Det vore det bästa, då skulle jag vara nöjd... Annars känner jag mig blåst på 2500:- (betalade 6700:- har jag för mig och det går väl att få tag på 40G för ca 4000:- idag)
3285:- om du importerar från japan
Postad 05 July 2008 - 14:48
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Saknaden av två USB och kortläsare och bakåtkompatibel är inte likvärdig. Eftersom Numero1 har stor användning av kortläsaren så är det av väsentlig betydelse (lagbokens mest förekommande ord?), alltså kan inte en 40gb vara likvärdig. Fast om Numero går med på det plus kompensation är en annan sak.
Vi får se vad de säger. Det bästa vore om jag får pengarna tillbaka och kan köp en ny 40G till ett bra pris.
Postad 05 July 2008 - 14:51
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Tråkigt Numero!
Synd att de har sån otroligt lång hanteringstid på servicar, de ligger mer eller mindre i 4 veckor innan någon ens tittar på dem. Oavsett om de ska bytas ut eller lagas eller what not.
Hoppas det löser sig någorlunda problemfritt och snabbt för dig.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 July 2008 - 14:52.
Postad 05 July 2008 - 14:55
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Tråkigt Numero! 
Synd att de har sån otroligt lång hanteringstid på servicar, de ligger mer eller mindre i 4 veckor innan någon ens tittar på dem. Oavsett om de ska bytas ut eller lagas eller what not.
Hoppas det löser sig någorlunda problemfritt och snabbt för dig.
Tack Morlock, det hoppas jag med, ser fram emot att spela med dig snart igen!
Postad 05 July 2008 - 15:09
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Med tanke på att jag spelat mer än dubelt så mycket som du på samma tid så borde det inte vara det
Det är väl för att huvudfunktionerna är desamma Mmm....
Kan ju helt klart vara värt det men händer samma sak igen så blir det ju lite mer problem! Javisst, jag har några vänner som bor i USA så det skulle kunna lösa sig men det är klart alltid lättare att ha att göra med Svenska företag när jag bor här...
3285:- om du importerar från japan
Det måste jag kolla upp... Yesasia.com ??
Postad 05 July 2008 - 15:34
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Det måste jag kolla upp... Yesasia.com ??
yesasia.com jepp såg att priset blir detsamma från videogamesplus.ca så det är nog att föredra! slipper man dedära bakvända med knapparna
Postad 05 July 2008 - 15:36
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
yesasia.com jepp såg att priset blir detsamma från videogamesplus.ca så det är nog att föredra! slipper man dedära bakvända med knapparna
Aha, ok tack för tipset.... Surt är det! Dags att börja pyssla med datorn igen på fritiden då....jag är ju het i COD4 nu ju  Buhu...
Postad 05 July 2008 - 15:42
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
.ca är det Kanada?
420 Kanadensiska dollar mao?
2465 :- låter lite väl billigt??
Postad 05 July 2008 - 15:44
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
.ca är det Kanada? 420 Kanadensiska dollar mao?
2465 :- låter lite väl billigt?? 
Plus 120$ frakt
Postad 05 July 2008 - 15:49
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Plus 120$ frakt
Fortfarande väldigt billigt om man jämför med 4000:- hemma.... Tull?? Nu ska jag gå och deppa lite  Tack för all hjälp!
Postad 05 July 2008 - 15:50
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Fortfarande väldigt billigt om man jämför med 4000:- hemma.... Tull??
Skickas med DHL så det är nog ingen risk större risk för det från japan
Postad 05 July 2008 - 17:43
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Skickas med DHL så det är nog ingen risk större risk för det från japan
ok, tack för info brorsan!! Jag har testat att starta om den, samma problem som förut
Postad 05 July 2008 - 17:45
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
ok, tack för info brorsan!! Jag har testat att starta om den, samma problem som förut 
Du får köra lite hjärt å lungräddning på den stackaren:D
Postad 05 July 2008 - 17:48
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Det är ju bara be Videogamesplus.ca att skriva garantiexemplar så löser det sig. Sen har jag aldrig åkt på tull med videogamesplus. Risken för tull är minimal.
Postad 05 July 2008 - 22:04
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Att den är bakotkompatibel bryr jag mig inte om men extra USB kontakter och framför allt kortläsarna kommer jag att sakna. kanske får jag pengarna tillbaka och kan köpa en billigare 40gigare? Det vore det bästa, då skulle jag vara nöjd... Annars känner jag mig blåst på 2500:- (betalade 6700:- har jag för mig och det går väl att få tag på 40G för ca 4000:- idag)
Ang kortläsare på PS3an, kanske denna kan vara intressant: http://spel.feber.se..._playstation_3/
Postad 05 July 2008 - 22:09
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Och angående antalet USB-platser finns ju USB-hubbar att köpa.
Postad 06 July 2008 - 10:01
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Ang kortläsare på PS3an, kanske denna kan vara intressant: http://spel.feber.se..._playstation_3/
Grymt, tack för tipset! Ptrecis vad jag skulle behöva om jag får en 40G istället... Du får köra lite hjärt å lungräddning på den stackaren:D
Ja det verkar som det...några tips??
Postad 06 July 2008 - 10:37
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jo i nödfall får man ju tänka så, men man köper ju en PS3 för "alltiett"  . Jaja nu hoppas vi att du får en ny så fort det går. Undrar hur jag skulle klara mig en månad utan att höra; "Air strike standing by!"
Postad 06 July 2008 - 12:02
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Det verkar vara en hel del ps3:or som rasar nu.....kaamper som vi brukade lira cod med skrev att hans också har rasat.......
Postad 06 July 2008 - 12:54
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jag blir arg om det är 2.40 som är boven.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|