Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare för lägenheten

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 July 2008 - 16:40

Kneh
  • Kneh
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag kollat igenom forumet under nästan hela resan hem ifrån Göteborg!

Det är nämligen så att jag är intresserad utav att köpa något form av ljudsystem till min lägenhet. Nu har jag aldrig ägt ett högtalar/ljudsystem whatsoever så med andra ord har jag trots flera timmars surfande ingen aning om vad jag egentligen letar efter.

Jag är ute efter högtalare som är relativt små, (modell Boses Jewel cube), jag föredrar högtalare utan stativ, istället vill jag hänga upp högtalarna på väggen eftersom det redan är crowded i lägenheten, jag avser att lyssna på musik (house, rock, hiphop mm.) och även använda högtalarna när jag spelar PS3 och kollar på film (via PS3). Har ungefär 15 000:- att slänga ut.

Är också ute efter att koppla högtalarna till samma source samtidigt som de spelar i ett annat rum, om det nu ens är möjligt =).

Om någon har någonting som ni tror skulle passa skulle det verkligen uppskattas om ni upplyste mig!

Tack!

Postad 05 July 2008 - 17:05

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hej, sitter i nästan samma sits som dig fast jag har tittat mycket på olika högtalare och recievers.
Har ett stort rum men vill ändå ha upp högtalarna på väggen och gärna då mindre och smidiga högtalare.

Två system har jag tittat på, Kef äggen 2005.3 och Mordaunt Short Alumni.
Båda ligger runt 9000kr och då är det precis kvar till en Onkyo 606 eller H/K 255.

Vad jag komemr att välja vet jag inte, har inte haft möjlighet att lyssna och jämfört båda systemen ännu.
Lite tips kan du iallafall se det som, värt att kolla upp och kanske lyssna på?

Postad 06 July 2008 - 19:04

Kneh
  • Kneh
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Alright, tack för tipsen! Ska definitvt kolla upp och lyssna på systemen. Har hört mycket bra om Bose och deras ljudsystem, samtidigt som jag läst att jag kan få mycket bättre ljud för samma pris. En reciver vet jag knappt vad den gör. Ja har tittat lite på ACOUSTIMASS15 , kan det kanske vara något?

Postad 06 July 2008 - 20:21

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag är också i samma sits och har i stort sett bestämt mig för KEF's 2005.3 och en Harman Kardon AVR 255/355.

Postad 18 July 2008 - 11:26

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla!

Jag sitter oxå i en liknande situation; har ett litet rum där jag vill kunna titta på TV(film) och lyssna på musik.
Har tänkt mig satelithögtalare uppe i hörnen. Det är ganska högt till tak ~2.80 m.

Mina undersökningar har BO Akustimass10 + Onkyo TX-SR606.

Har någon denna kombination redan?
Vad tycker du om den?

Kommentarer mottages tacksamt.

Tack!

/TML

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.