Jag tittade på Prisjakt och det var bara ett fåtal butiker som hade ett PS3 i lager.
I butikerna jag frågade i sade dom att de inte hade fått in några leveranser i över en månad.
Någon som vet vad som händer?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 July 2008 - 17:29
Är det bara jag som har märkt att det är mycket svårt att få tag i ett nytt PS3 just nu?
Jag tittade på Prisjakt och det var bara ett fåtal butiker som hade ett PS3 i lager. I butikerna jag frågade i sade dom att de inte hade fått in några leveranser i över en månad. Någon som vet vad som händer? Postad 06 July 2008 - 17:33
Har också märkt detta. Beställde ett för 2 veckor sedan och då var det i stort sett en affär som hade inne, men jag fick ett trasigt så ja väntar fortfarande på mitt.
Redigerat av Ramses, 06 July 2008 - 17:35. Postad 06 July 2008 - 17:51
Har för mig att någon skapade en tråd om det här för ett tag sen.
Redigerat av Zoiler, 06 July 2008 - 17:51. Postad 06 July 2008 - 17:51
verkar ju jättekonstigt, är det en ny modell på G, eller produktionsproblem? I vilket fall som helst så borde ju en förklaring komma snart.
Postad 06 July 2008 - 17:59
Playstation 3 40gb versionen har varit slut hos oss, se Maxi, i x antal veckor nu. Slut hos leverantören säger centrallagret.
Lika så är det sen 2 veckor tillbaka på Xbox 360 Arcade. Mysko. Dock kan man få tag i Wii Postad 06 July 2008 - 18:16
Kan det vara ett resultat av MGS4 toppen vi såg i stora delat av världen? Eller är det så att Sony vill spara pengar genom att ha mindre lager? Om det är något nytt på G med basmodellen lär väll dom avslöja det på E3 nu i dagarna annars tror jag mer på det tidigare "logistik" problemen...
Postad 06 July 2008 - 18:37
Tyckte det började sina innan släppet, vi hade slut innan iaf. Mängder med kunder som frågade efter både spelet och maskinen vilket vinte inte hade varken eller, ICA ville inte köpa in MGS 4. Ytterst märkligt oavsett vad. Dock tror jag nog det är så att Sony håller på sitt lager. Dyrt att ha stora lager när man ändrar pris och hårdvara så mycket som de gjort senaste åren. Synd dock att de missar köpare. Kan det vara utrensning till höstens 65nm? Postad 06 July 2008 - 18:43
Frågade detta i PS3 tråden för ett par dagar sedan med då verkade det inget konstigt alls .. . .
Mvh Postad 06 July 2008 - 18:46
Det känns det alldelles för tidigt för och som du säger så förlorar man köpare under tiden... Undrar om det bara är här i Sverige eller om det är liknande ute i Europa? Problemet kan ju finnas hos Nordiska film? Postad 06 July 2008 - 19:06
Webhallen har kvar några på Postorderlagret. Både bara maskinen och Uncharted och heavenly sword bundlen
Postad 06 July 2008 - 19:47
Går i köpastankar på en fräsch PS3 samt Call of Duty 4, GTA 4 och MGS 4 att avsluta semestern på. Men får jag en 45 nm samt dual shock om jag väntar en stund till? Det är inte direkt jättebråttom med en PS3 för mig.
Postad 06 July 2008 - 19:55
Kommer ju alltid modeller med mer förfinad teknik (45nm) så att vänta på sådant kan man vänta i evigheter, när den är släppt väntar man på 30nm osv. tror inte att det kommer komma någon bundle paket med DS kontrollen innan jul men som sagt bara en gissning... Om du kan vänta så gör det eller så köper du en idag och är med tåget hela tiden! Postad 06 July 2008 - 20:20
En kompis skulle igår köpa sin efterlängtade PS3 efter ha suttit och sucktat vecka efter vecka på min PS3:a
Men ändå det verkar finnas dåligt med konsoler i affärerna; 360 fanns dock det massor av. Postad 06 July 2008 - 20:45
Ingen som sitter inne med hemligheten om varför Sverige är helt öde på PS3?
De butikerna som har lagersaldo hos Prisjakt har 6/41 butiker PS3 på lager. Mvh Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 06 July 2008 - 20:56. Postad 06 July 2008 - 20:55
Nej 65nm. Det är bara CELL som gått ner till 65nm, RSX kanske först ska hänga på innan vi pratar 45nm? RSX idag är fortfarande 90nm. http://www.i4u.com/article18516.html Ryktena om 45nm är baserade på att IBM lyckas producera CELL i det. Men om man går på hur lång tid det tar för Intel att göra genombrott till att det når kunder så kan vi nog skippa 45nm iår. Se dessutom att Microsoft pratade 45nm redan förra året men fortfarande sitter på 65nm så förstår du vilken tidsrymd jag pratar om. Snacket om 360 ala 45nm: http://www.engadget....-in-the-future/ IBM presenterar 45nm CELL: http://www.beyond3d....ontent/news/582 Så låt oss först vänta på en 65nm maskin i både CPU och GPU. Postad 07 July 2008 - 20:34
Det kanske är så enkelt att Sony vill tömma lagren innan de släpper en Dualshock3 bundle?
Postad 07 July 2008 - 21:28
Det har inte algit någon att det är semester och Juli är en dipp på tv-spelsmarknaden? Man struntar i att lagret är slut och laddar inför hösten istället...?
Postad 07 July 2008 - 21:31
Sommarmånaderna är i allmänhet starka för denna bransch. Det är främst våren som är seg.
Antingen så är något på gång eller så har Sony (eller nordisk film) gjort en miss. Postad 07 July 2008 - 21:58
Det kommer snart en ny "modell". Inget nytt pris eller funktioner, bara någon nytt invärtes och ett nytt artikelnummer vilket förmodligen är en av anledningarna till att butiker har slut på maskiner.'
Vore ju iofs hög tid att de bundlade med en DS3, men har inte sett något om det ännu. De lär nog hoppa direkt till 45nm CELL och 65nm RSX. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 July 2008 - 21:56. Postad 07 July 2008 - 23:25
Isf får vi vänta, tror inte att man får ut de i butikerna detta året. Hade de redan legat i produktion hade vi haft rykte om det och IBMs presentation varit förra året. Tror nog på en mellan variant först. Sonys akuta behov på att dra ner kostnader ger nog dem knappast rum till att vänta på fullskalig 45nm CELL produktion när nVidia redan klarar av att pumpa 65nm på stor front. Oavsett vad, min poäng var att maskinen inte är helt 65nm. Postad 08 July 2008 - 10:12
Frågan jag är sugen på är om det är samma situation i resten av Europa? Eller andra delar av världen i övrigt? Är ju knappast så att om man ska få in en ny modell att det bara är i Sverige som man håller åt lagret. Någon som har koll hur det är i Danmark eller Norge t ex? Postad 08 July 2008 - 10:29
I Norge ær det mer slutsålt æn i Sverige... Postad 08 July 2008 - 10:33
Hörde med några kollegor (Elgiganten) angående bristen på PS3, jag fick info om att Sony släpper en slimmad "faceliftad" ps3:a i höst, lite andra komponenter som ger lägre värmeutveckling.
Jag vet dock inget datum när den kommer, men det lär ju märkas Har själv tänkt och slå till när den nya versionen kommer så småningom.. Postad 08 July 2008 - 10:36
Inte för att vara så, men betvivlar skarpt att El-Giganten i Sverige skulle sitta på sån info när ryktena kring detta har varit ytterst knappa. En Faceliftad maskin har det varit rykte om, antar att det är detta rykte de rider på men tror absolut inte de vet något. Postad 08 July 2008 - 10:44
Helt rätt, det är bara spekulationer om vad som komma skall, varken jag eller någon jag känner sitter på info ang. Ps3 , men har man tur så kanske man kanske får veta mer inom en snar framtid. Sony läcker garanterat ingen information som kan avslöja något. Postad 08 July 2008 - 10:58
Ååå ne, Snarare att Sony garanterat läcker något. Så är det alltid, men läckor är alltid rykten fram tills Sony gör det officiellt. Jag ser det inte osannolikt att de släpper en slimmad modell i höst, tycker dock själv det är för tidigt. De har ju tekniken till det då den idag redan klarar av sin kylning ytterst bra. Den som lever till E3 lär få se. Postad 08 July 2008 - 11:09
Vi kan ju göra lista, har snackat med folk på Siba också:
Maxi - Slut sen några veckor - "slut hos leverantören" El-Giganten - Slut - Kommer inte in något innan hösten Siba - Slut - Ansvariga på semester men inga ord sagda och ej beställningsbart Någon som har folk inne på EB eller Game? Postad 08 July 2008 - 11:28
Haha, det skulle ju va lagom typiskt om det är en ny version av PS3 på gång alldeles snart, när jag precis har beställt en...
Postad 08 July 2008 - 17:00
Verkar inte troligt. Kollade runt lite och det verkar inte vara några problem i övriga europa. Dessutom har Onoff ändrat status till att de numera finns i lager för beställning på internet samt under leverans till de flesta butiker.
Postad 08 July 2008 - 17:17
Är det kanske helt enkelt så att det knakar i samarbetet mellan Sony och Nordisk Film? Bara spekulationer naturligtvis.
Postad 08 July 2008 - 17:34 Jo, om de är på gång nu att kunna producera RSX i 65nm. Det har snackats länge om 45nm, feb i år och roadmapen för CELL har varit 45nm i slutet av 08 samt en tredje gen kylanordning för de nya kretsarna har visats så det känns nära med 45nm CELL... har för mig att de började testproduktion redan i april i år för dem också. Vi får väl se helt enkelt. Postad 08 July 2008 - 17:44
Kanske blir 45 nm Cell och 90 nm RSX! Vem vet egentligen.... Postad 08 July 2008 - 18:27
Well rykten har redan sagt att RSX 65nm produktion är igång och förväntas i butik i höst. Roadmappen för CELL 45nm är väl att produktionen kickar igång slutet av 08, vilket betyder i butik 09. Visst första nyheten kom i feb, men som jag sa så tar det lång tid från presentation till att vara i butik. Ungefär 1 år. 65nm GPU till 360 snackades det redan om förra året men vi ser nog inte ljus av den förräns till höst. RSX 65nm i höst: http://www.playstatic.com/news/1045 http://ps3.qj.net/Pl...g/49/aid/121525 Som sagt, långt mellan introduktion och produktion. Långt också mellan produktion till försäljning. Där tror jag inte på 45nm CELL i år. Switch in late 2008 or 2009 of the CELL: http://www.fabtech.o...tent/view/2469/ * Edit Mer mjöl i påsen: Sony säger produktionsstart 2009: http://www.beyond3d....content/news/87 http://groups.google...abc28e8cb1d2623 Så ingen 45nm CELL 2008 då. Redigerat av PalmiNio, 08 July 2008 - 18:31. Postad 08 July 2008 - 20:04
Typisk tyskarna, de tar och roffar åt sig allt Postad 08 July 2008 - 20:21 Lite annan kul info om CELL; 2010/2011 planerar de att få ut en 4 PPU + 32SPU CELL med ett mål på 1 TFlop där de menar på att 45nm är tillgängligt 1,5 år tidigare, så det skulle styrka början på 09 för nuvarande CELL och 45nm. Källa Postad 08 July 2008 - 20:36
Kul grejjer. Skulle vara trevligt och se IBM lägga kraft på att få in CELL på PC marknaden sen. Blir ju att jobba fram ett Windows system med CELL support. IBM är vad marknaden behöver när Intel ångar på som de gör. Ser man till CPUer idag känns AMD rätt långt ifrån Intel än vad det har varit på länge. Postad 09 July 2008 - 07:41
Enligt länken nedan kommer en ny version släppas i augusti, egentligen kan det vara en ny bundle eller en ny version. Förmodar vi får avvakta till E3.
http://www.ps3fanboy...ing-next-month/ Postad 09 July 2008 - 18:15
Verkar som några webbutiker ska få in den i lager på fredag.
Mediamarkt i Lund har fortfarande maskiner kvar idag när jag var där. Är också sugen på köp men väntar nog till efter E3 kanske Sony utannonserar något där. Postad 09 July 2008 - 18:17 Håller med dig fullt ut. Postad 09 July 2008 - 18:26
Ryktas att nya versioner kommer i augusti. Rykte än så länge från Walmart
Postad 09 July 2008 - 19:10
hmmmm så det verkar stämma att ngt nytt är på G.... Mvh Postad 12 July 2008 - 10:59
Produktionsstarten kanske sker i Augusti 2008 ist. för 2009 nu då.. För dom släpper väl inte en ny konsoll i Aug. 2008 och sedan en ny under första halvåret 2009.. Verkar ju konstigt! en annan källa till eventuell nylansering http://playstation-3..._i_augusti.html Postad 12 July 2008 - 11:18
Jag tror inte att det rör sig om någon stor förändring. Dualschock 3 istället för Sixaxis och eventuellt 65 nm RSX är nog bra gissningar. Det är väl inte heller helt omöjligt, men ganska otippat, med en prissänkning framöver i Europa.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |