Vad avgör ditt konsolval
32 svar till detta ämne
Postad 06 July 2008 - 22:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Kom in på en sidodiskussion i en versustråd. Vad är det som får er att bestämma vilken konsol ni köper?
Är det hårdvaran som är absolut viktigast eller har spelen någon betydelse. Argumentet var att spelen är tillfredsställande på båda maskinerna (360 eller PS3 i det fallet) och spänner alla kategorier och således är det inte så viktigt eftersom man blir nöjd i vilket fall. Det kvittar alltså om det är MGS4 eller Splinter Cell, God of War eller Ninja Gaiden, Buzz eller Scene It.
Kort sagt, varför köper ni en konsol? Tycker ni att en diskussion om vilka spel som finns till resp konsol hör hemma i en "vad ska jag köpa?"-tråd eller är det onödig info eftersom man ändå kommer bli nöjd vad man än köper? Är exklusiva spel viktiga?
För min egen del, jag går helt efter spelutbud och pris. Spelen gör konsolen så att säga. Sedan köper jag iofs alla konsoler till slut för jag vill spela alla exklusiva spel =/.
Postad 06 July 2008 - 23:04
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
För mig valda jag alla ovanstående anledningar av den enkla anledning att det är så jag tänker. Jag vill ha en konsoll med kvalité, en konsoll som pallar trycket så att säga och som jag kan äga länge och på så sätt få en bra totalekonomi på. Givetvis spelar spelen roll, utan bra spel så spelar det ju ingen roll hur bra konsollen är. Priset på konsollen är ju också en faktor men en faktor jag tar med en nypa salt i dessa dagar. Alla är uppstressade på hur dyr ps3:an är men har snabbt glömt bort vad en ps2 kostade när den kom, tycker personligen att man får mer i dagens konsoller än dom äldre. Något som däremot tycker är tråkigt är utveckling på multiplattform titlar, var lite roliga när vissa konsoller hade vissa varumärken, men samtidigt förstår jag spelutvecklarna som bara försöker täcka de kostnader moderna konsollspel fodrar.
Så kort och gott spel, kvalité, pris i ovan nämnd ordning!
Postad 06 July 2008 - 23:11
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Mitt senaste köp var Xbox 360.
Hade knappt provat på det första Xbox eftersom kontrollerna var skrämmande stora och utbudet kändes tamt. Playstation 2 gjorde allt rätt och en ytterligare konsoll kändes onödig. När det väl var dags att uppgradera sig lite då tre nya konsoller dök upp blev det lite fundersamt. Skulle man fortsätta med Sony's grejor, våga chansa på en ny Nintendo konsoll när den senaste var ganska blä eller satsa helt på Microsoft?
Det slutade med att jag valde Xbox 360 pga utbudet av spel var bäst just då och den var bra mycket billigare än PS3. Nu i efterhand är jag fortfarande 100% nöjd med mitt val av konsoll. Förr köpte jag konsollerna när nåt exklusivt spel dök upp (Zelda till 64, FF10 till PS2, Resident Evil & Zelda till GC) men det har visat sig vara dumt (speciellt med GC) och som det är idag så är det få "måste-ha-spel" som är exklusiva.
Kort och gott så väljer jag konsoll beroende på vilken som jag tror underhåller bäst. Ganska simpelt
Redigerat av Namil, 06 July 2008 - 23:11.
Postad 06 July 2008 - 23:49
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag köpte min 360 innan PS3 kom (februari 2006) och då fanns inte mycket att välja på om man inte ville köpa en "gammal" konsoll.
Men för mig, nu, är möjligheterna att spela Live absolut viktigast (stabilt, fungerande). Utan tvekan. Därnäst en bra handkontroll, så jag inte får ont av att sitta länge.
Givetvis är spel viktiga också, men många bra spel kommer ju till flera plattformar/konsoller.
Postad 07 July 2008 - 00:04
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
688 inlägg
Köpte min Xbox 360 pga Gears of War, samt att jag fick den mycket billigare när jag bytte in min gamla Xbox. Ångrar mig inte en sekund. Det finns inga exklusiva titlar till PS3:an som gör att jag jättegärna vill ha den. Skulle aldrig betala 4000 spänn för en konsoll. Blu-Ray-spelare köper jag separat, då jag vill ha en regionsfri där jag kan köra det högupplösta ljudet analogt ut.
Postad 07 July 2008 - 04:31
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
För mig är online-stöd, spelutbud och grafik viktigast. Därför är jag fortfarande 100% nöjd med valet av Xbox 360, även fast jag haft en del problem med konsollen tidigare. Nintendo Wii är en perfekt andra konsoll då PS3an och 360 inte skiljer sig mycket.
Postad 07 July 2008 - 05:15
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Det kommer ju bra spel till alla 3 konsolerna så jag har köpt alla. Men först köpte jag Wii sen så blev det en PS3 och sist en Xbox 360.
Postad 07 July 2008 - 06:12
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Vote: spelstöd och pris. Spelstöd borde ju verkligen vara det självklara för alla i valet och kvalet mellan konsoler och det är det första som jag skriver i alla sådana trådar: kolla in spelutbudet och basera ditt val efter det. Men då jag alltid har varit väldigt prismedveten av mig så kommer jag, precis som med grafikkort f.ö, aldrig någonsin att vilja betala mer än vad jag känner är rimligt för en konsol oavsett hur bra spel det finns ute till denna eller vad den nu har för egenskaper i övrigt. Köpte PS3 och 360 när de väl kom ner i vettiga priser. Wii var ju däremot instabuy med sin prislapp  Första gången som jag köper en konsol på releasen.
Postad 07 July 2008 - 08:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Spelen såklart. Men jag köper alla konsoller 
Köpte dem i ordningen de kom ut. Dock kunde jag väntat ett par år med min PS3. Har knappt använt den på 1.5 år.
Postad 07 July 2008 - 08:24
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Utan tvekan spel utbudet. Men jag kan inte sticka under stolen att hårdvaran kan spela in. Det var därför Wii.n var ett självklart köp direkt. Är ett stort fan av Nintendos line-up. Och när jag säger hårdvara så syftar jag inte på "raw-power" utan i detta fallet deras innovativa approach med Wiimote:en. Har både en 360 och en Wii men har inte använt min 360 mer än som en dvd spelare åt barnen de senaste 4 månderna. Det är helt och hållet Wii:n som går hett där hemma nu.
Postad 07 July 2008 - 08:26
Unregisteredb7d466df
-
Unregisteredb7d466df
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Saknar alternativet "vad vänner äger för konsoll", känner typ 10ggr så mkt folk med 360 än med ps3, lätt val
Postad 07 July 2008 - 08:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Saknar alternativet "vad vänner äger för konsoll", känner typ 10ggr så mkt folk med 360 än med ps3, lätt val
Det spelar såklart in också. Speciellt om man spelar mycket online. Men även om man spelar endast offline. Aldrig fel att kunna låna spel av kompisar.
Postad 07 July 2008 - 08:37
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Blev en fegröstning på "Allt avgör", eller vad alternativet nu hette.
En väldigt viktig aspekt, som kanske kan gå in under hårdvara (men även under spel) är hur framtidssäker den är.
Gissar att PS3:an vinner den matchen, både med BlueRay och med starkare hårdvara (om nu utvecklarna lär sig använda den så småningom). Som det ser ut på konsolmarknaden just nu vinner dock 360, då den både är billigare, och i mitt tycke har ett överlägset spelutbud. Priset i sig är egentligen inte så extremt viktigt, kan mycket väl tänka mig betala lite mer, om mervärdet gör det befogat. När suget efter BR ökar så lär det nog dock bli en PS3a också, då priset förhoppningsvis gått ner och spelutbudet upp.
Redigerat av jaQoB, 07 July 2008 - 08:47.
Postad 07 July 2008 - 08:44
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Utan tvekan spelstöd och pris.
Spelen är viktigast utan dem spelar det ingen roll om det är en monstermaskin. Priset är sekundärt, har maskinen mycket spel kan jag tänka mig att betala lite mer för en konsoll.
Postad 07 July 2008 - 09:05
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Alla mina polare har 360 så det var ett lätt val för mig med, dock köpte jag 360 först av alla mina bekanta då jag skaffade den på release dagen, men jag visste att dom andra skulle köpa en också. För mig var det Halo3 och Xbox Live som gjorde att jag köpte 360, sen har den ju en massa andra kanonspel. 360 har verkligen allt en konsol behöver.
Har även köpt en Wii, köpte den i Februari 2007 tillsammans med Zelda TP och det var just Zelda och Mario jag köpte den för, d.v.s spelstödet. I övrigt har jag mycket att önska på Wii, grafiken känns gammal och många 3e partsspel suger verkligen och är sämre än på 360 och PS3. Det känns som att Wii får lida lite bara för att den har en annorlunda kontroll, grafiskt skulle den kunna prestera mycket bättre, men utvecklarna struntar i grafiken. Oftast blir resultatet att spelen blir sämre på Wii, dom känns inte genomarbetade, all fokus har legat i att få till en bra kontroll, vilket man oftast inte heller lyckas med.
PS3 har jag inte köpt ännu, men det närmar sig allt mer ett köp. För tillfället är det mest min ekonomi som säger ifrån samt att jag har fullt upp med 360 och Wii. Ett starkt argument är att PS3 har Blu-ray stöd, har ju skaffat en 1080p projektor och en DTS-HD receiver, så man är ju grymt sugen på att få utnyttja den till max. Är ganska säker på att ja kommer skaffa en PS3 till hösten, eller lagom till julen. MGS4 är man ju rätt sugen på.
Postad 07 July 2008 - 09:54
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Vote: spelstöd och pris. Spelstöd borde ju verkligen vara det självklara för alla i valet och kvalet mellan konsoler och det är det första som jag skriver i alla sådana trådar: kolla in spelutbudet och basera ditt val efter det. Men då jag alltid har varit väldigt prismedveten av mig så kommer jag, precis som med grafikkort f.ö, aldrig någonsin att vilja betala mer än vad jag känner är rimligt för en konsol oavsett hur bra spel det finns ute till denna eller vad den nu har för egenskaper i övrigt.
Köpte PS3 och 360 när de väl kom ner i vettiga priser. Wii var ju däremot instabuy med sin prislapp Första gången som jag köper en konsol på releasen.
Då det blir allt vanligare med multiformatspel så kanske folk inte resonerar så längre, jag gör det dock då jag anser att det oftast är de exklusiva spelen som bär upp en konsol eller tvärtom. Jag är också väldigt prismedveten och köper därför inte en konsol innan den kommit ner till en nivå jag anser vara rimlig. Priset på Wii anser jag dock är för högt men det beror nog på att jag mer är ute efter retrospelen och inte så mycket de nya spelen... Utan tvekan spelstöd och pris.
Spelen är viktigast utan dem spelar det ingen roll om det är en monstermaskin. Priset är sekundärt, har maskinen mycket spel kan jag tänka mig att betala lite mer för en konsoll.
Ja spelen borde vara avgörande för val av konsol det instämmer jag till fullo på  . Det är kanske pågrund av att just Xbox 360´s spel har många spel som ändå kommer till pc jag "kunnat" vänta med ett köp (plus att 360 innan "Falcon" inte var den mest stabilaste konsolen). On topic: Första gången jag kom i kontakt med en konsol var när jag spelade Super Mari Bros och Zelda och efter det var jag fast och ville bara ha en egen konsol. Jag köpte senare en NES och hade mycket kul med den fram till jag (dum som jag var) sålde den. Efter att ha spelat Street Fighter 2 var jag bara tvungen att köpa en Snes (och det var mer eller mindre avgörandet för att det inte skulle bli en Megadrive även om den konsolen också hade grymma spel). Efter detta blev jag sugen på följande konsoler Neo-Geo (på tok för dyr för att jag skulle ha råd med en), N64 (pågrund av spel som Super Mario 64, Golden Eye med flera), Gamecube (spel som Resident Evil remake, Metal Gear Solid remake med flera). Alla dessa konsoler ville jag ha men hade helt enkelt inte råd med dom eller ansåg dom vara för dyra. Dreamcast var en konsol jag var nära att köpa fram tills jag fick reda på Playstation och spelet Gran Turismo, men det skulle dröja fram till Ps2 som jag återigen köpte mig en konsol. Hade Wii gett mig möjligheten att gratis spela alla virtual console spelen hade jag inte tvekat en sekund på att köpa en och detta borde även visa att jag inte är ett grafikfreak (något som ni som besökt "vilket spel är det på bilden tråden" redan nog känner till  ). Jag älskar spel och det är av den enkla anledningen jag köper mig en konsol och då blir det givetvis den konsolen som har de spel som verkar intressantast. När Ps2 fick spel som Sly, Ratchet, Jak & Daxter, Tekken 4, Soul Calibur, Gran Turismo 3 (för att bara nämna några) var det inte speciellt svårt att välja konsol, det som var svårt var att avgöra när jag skulle köpa mig en=). Detta är nog första gången på väldigt länge som jag är sugen på samtliga konsoler från en viss generation.
Redigerat av Jack of all trades, 07 July 2008 - 10:00.
Postad 07 July 2008 - 11:06
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Konsolen skall vara snygg och helst rosa så att den matchar mina fina pumps!
Postad 07 July 2008 - 11:48
jonsod76
-
jonsod76
-
Beroende
-
-
1105 inlägg
Kul och inressant initiativ! Jag valde Båda är viktigt, men hårdvara viktigare.
Redigerat av jonsod76, 07 July 2008 - 11:49.
Postad 07 July 2008 - 16:40
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Jag baserar mina konsolinköp på om konsollen är ute till ett pris jag har råd med. Sen drar jag gränsen vid hur stort och intressant spelutbud maskinen har eller borde få, det finns ju några barn- och familje-konsoller och retromaskiner exempelvis. De har jag varken pengarna eller utrymmet för.
Postad 07 July 2008 - 18:33
Zecane
-
Zecane
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag funderade på att köpa en konsol, men kom fram till att jag behöver en ny dator mer än jag behöver en konsol. Om jag skulle köpt en så skulle det ha blivit en ps3. Huvudanledningarna skulle varit att den har blu-ray, inte alls lika stor felprocent som på 360n, och att den är tystare. Av de alternativ som finns i topic måste jag därför välja hårdvaran, inte pga vad som är bäst rent prestandamässigt, utan just pga blu-ray, tystnaden och stabiliteten.
Postad 07 July 2008 - 19:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Spelen såklart
Man måste ju ha alla konsoler så man inte missar nått höjdarspel...
Fast jag måste säga att Wii har varit en stor besvikelse för mig...Nästan så jag ångrar att jag köpte den och nu står den helt plötsligt å blinkar störande blått fast jag inte rört den på veckor så nu måste ja nästan se vad jag fått för nå svammel
Postad 08 July 2008 - 10:48
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag sålde min X360 då den levde om nå så fruktansvärt. Ska köpa en PS3 om ett par veckor.
Postad 08 July 2008 - 11:08
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Valde 'Allt avgör'.
Har 360, men är inte alls nåt MS-fanboy. Hade faktiskt bokat en PS3 till releasen(när release var satt till augusti 06), men avbokade då jag tyckte att det blev för dyrt och ja, jag visste för lite om den helt enkelt. Ett drygt halvår senare köpte jag 360 istället och jag har verkligen inte ångrat mitt val.
Om jag börjar med hårdvaran..
Handkontrollen tycker jag också avgör mycket, 360ns ligger så mycket bättre i mina händer än vad PS3ans gör. Tycker också att spakarna sitter mycket bättre och är bättre utformade med sin grop istället för bula på 360ns. Och ja jag erkänner, jag vill spela högupplöst.
Oljudet från 360 är inget som stör mig. Visst vore det ju skönt om den vore helt tyst, men det är inte det viktigaste för mig.
Speldelen...
Alla spel jag köper verkar, enligt vad jag läser iaf, funka bättre på 360 med bättre onlinestöd, mindre buggigt mm. Vad gäller konsolexklusiva spel så är det inget hos PS3 som lockar alls. Till 360 är det bara Forza2 jag köpt som varit exklusivt tror jag.
Prisbilden...
Om de sänker priset på PS3 med en tusenlapp så kan det ändå vara så att jag börjar fundera på att köpa en. Men nu när jag tänker efter så kostade ju mitt Premium(som det hette då) 3500 nånting, vilket inte är så mycket billigare än billigaste PS3 i dagsläget, då kostade det dock bra mycket mer. Men PS3 är ändå tillräckligt dyrt för att JAG inte ska köpa det.
Wii är inget jag skulle köpa.
Redigerat av bananplanta, 08 July 2008 - 11:13.
Postad 08 July 2008 - 11:48
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Här är en till som kryssade "allt". Jag började med att investera i en PS3 när den kom i Europa mycket eftersom jag vill ha en mediemaskin som är tyst och bra på dvd/tar nya formatet. Dessutom hade jag PS2an och vill spela God Of War 3, Final Fantasy 13, Metal Gear Solid 4 m.fl.
Nu i våras köpte jag en Xbox360 för 1800 precis efter prissänkningen då jag kände att jag inte längre hade råd att uppgradera datorn och en Xbox för 1800 inte direkt är mycket. Nu kan jag spela många Xbox360/PC exklusiva spel samt de Xbox360 exklusiva. Xboxen köptes endast för att få tillgång till spelbiblioteket dock och PS3an sköter fortfarande all mediauppspelning. Har dock prövat krysslådan till detta och den är bra på det också.
Wii är kul men spelbiblioteket är alldeles för dåligt. Gimicken med motion sensor gör inte upp för spelbristen.
Postad 08 July 2008 - 15:13
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
jag saknar alternativet "BD och streamande mediauppspelning", så jag röstade på "vaddå avgör".
Postad 08 July 2008 - 15:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
jag saknar alternativet "BD och streamande mediauppspelning", så jag röstade på "vaddå avgör". 
Det är ju hårdvara
Postad 08 July 2008 - 18:04
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
... Speldelen... Alla spel jag köper verkar, enligt vad jag läser iaf, funka bättre på 360 med bättre onlinestöd, mindre buggigt mm. Vad gäller konsolexklusiva spel så är det inget hos PS3 som lockar alls. Till 360 är det bara Forza2 jag köpt som varit exklusivt tror jag. ...
Jag tänker skaffa en PS3 så du får gärna utveckla det där så jag inte gör ett dumt köp.
Postad 08 July 2008 - 20:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag tänker skaffa en PS3 så du får gärna utveckla det där så jag inte gör ett dumt köp. https://www.minhembi...Där har du att läsa =P
Postad 08 July 2008 - 22:38
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
https://www.minhembi...
Där har du att läsa =P
Kontentan av tråden och slutsatsen jag dragit är väl att har man inte bägge konsollerna och kan jämföra samma spel på bägge sida vid sida kommer man aldrig lida av de (minimala vad det verkar) skillnader som finns. Finns väl ett riktigt rötägg, vad jag kan minnas, som man skall hålla sig från och det är Half-life 2 på PS3:an, annat än det är det väl bara å tuta å köra med vilken som konsoll tycker jag. Sålänge den är vit och högljudd.  -lk
Postad 08 July 2008 - 22:58
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Kontentan av tråden och slutsatsen jag dragit är väl att har man inte bägge konsollerna och kan jämföra samma spel på bägge sida vid sida kommer man aldrig lida av de (minimala vad det verkar) skillnader som finns. Finns väl ett riktigt rötägg, vad jag kan minnas, som man skall hålla sig från och det är Half-life 2 på PS3:an, annat än det är det väl bara å tuta å köra med vilken som konsoll tycker jag. Sålänge den är vit och högljudd. 
-lk
Ja jag har också fattat det som att det idag är väldigt få skillnader på multiformatspelen och man måste vara riktigt petig om man ska finna dom. Är man sugen på ett av de bästa fightingspelen (enligt mig),Virtua Fighter 5, så rekommenderar jag att man skaffar 360 versionen då den dels har onlinestöd (vilket Ps3 saknar såvida dom inte fixat detta i en patch eller liknande) och att även 360 versionen bygger på en uppdaterad arkadversion som gör att det ser ännu bättre ut på en 360 (från det jag läst iaf) än mot en Ps3.
Redigerat av Jack of all trades, 08 July 2008 - 23:04.
Postad 08 July 2008 - 23:39
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Röstade spelstöd är viktigast. FF släpps bara på 1 konsoll.
hade det däremot varit multiplattform så hade svaret varit mkt svårare för mig
Postad 03 August 2008 - 22:41
Unregistered1497
-
Unregistered1497
-
Användare
-
-
147 inlägg
spelen är viktigast köpte en ps3 mest för MGS4 också hörde jag att FFXIII kom exklusivt till ps3 sen ändrades ju det.. :/ sen är ju spelen ganska lika på båda konsolerna och det finns några exklusiva spel till 360 som jag vill ha som fable 2, gears of war osv som gör att jag antagligen kommer köpa en 360 till slut även om jag heter ps3nerd-no1, vill inte ha det namnet längre
Redigerat av Unregistered1497, 03 August 2008 - 22:44.
Postad 04 August 2008 - 11:37
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Jag röstade för att allt är viktigt. Kom på att det var dags att skaffa en konsol igen, NES 8bit och Amiga var senaste rena spelmaskinerna man äger. Dom lirar man ju på ibland även nu när man blir nostalgisk men har kört mitt spelande på PC:n.
Hur som helst så började mina konsol-funderingar med att jag ville ha en så man ska kunna lira Rock Band, så då skulle man väl ha röstat "Spelstöd" man funderade då mellan Xbox360 och PS3 och eftersom man vill ha utbilden på projektorn så måste jag ha HDMI-ut. Så var antingen 360elite eller PS3. Valet blev PS3 eftersom den även har bluray så man kan kika sånna filmer med.
Så jag svarar nog att allt spelar in, var vad jag röstade iaf =)
(skönt att det regnar nu sista veckan på semestern kan vara risk för mycke speltimmar =P)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|