skulle vilja ha tips på prisvärda bi-wirekablar, kankse inte för tusentals kr, men iaf för 3-6hundring st.
tack på förhand.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Tips på fina Bi-Wirekablar
Startad av
Unregistered09b4362c
, Jul 07 2008 02:15
7 svar till detta ämne
Postad 07 July 2008 - 02:15
hallå där.
skulle vilja ha tips på prisvärda bi-wirekablar, kankse inte för tusentals kr, men iaf för 3-6hundring st. tack på förhand. Postad 07 July 2008 - 10:14
Vet inte ifall du läst det, men kolla mitt inlägg i denna tråden innan du spenderar ditt surt förvärvade kapital på dyra kablar.. Visst du behöve ju inte köpa kablar för 5kr/m om det känns tråkigt, men köp inte alltfördyra heller!
En kompis är ljudtekniker och jag har vart med honom i ett flertal större inspelningsstudios. (Flera av dom har högtalare för 7 siffriga belopp) deras svar på kabelfrågan är att kabeln skall vara "tjock" altså att arean på kabeln skall vara stor! Men att betala för kabelstrumpor etc. där det står olika namn på är som att köpa dyra tavlor.. (färgen/oljan kommer från samma leverantör, bara olika konstnärer som gjort sina verk!) MEN vill man äga en Van Gogh eller Picasso då skall man självklart köpa det, likadant med kablar! Aja, här e länken iallafall, om du vill läsa mer om kablage: https://www.minhembi...s...93166&st=30 Postad 07 July 2008 - 11:02
Hallo,
Supra Rondo: Fått bra press, speciellt i England. Inte så blodigt dyra heller: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=103110 Postad 07 July 2008 - 15:30
tack så mycket för svaren, och forumtråden om kablar var intressant.
grejen är den... att trixa ihop egna bi-wirekablar är nog inte min grej, är nog lite paranoid när det gäller att misslyckas. det finns inga butiker som säljer redan färdigtillverkade bi-wire? Postad 07 July 2008 - 16:45
Om du inte hör skillnad på ljudet (vem oooorkar ta den diskussionen längre?) så gå iaf på byggkvaliteten. Behöver inte vara svindyrt för att hitta gedigna kablar. Själv kör jag med Marcus Cables black silver maestro biwire. En suverän kabel med vettigt pris. Grov och förtroendeingivande byggkvalitet. Tror den ligger runt 800 kr per meter, färdigterminerad och klar. Helt klart värd att rekommendera!
Du hittar den på www.marcuscables.com Har bilder i mitt galleri om du vill se. Postad 08 July 2008 - 09:29
Rondo kör jag med fast 4x4mm, dock så kör jag bi-amp vilket ju inte är alls lika som bi-wire, vilket jag är lite halvskeptisk mot. Jag skulle vilja höra om någon som testat att kört med singel-wire med samma totala kvadrat på kabel som med bi-wire och om det hörs någon som helst skillnad. Att det inte bara är att man gått upp i kvadrat på kabel som ni hör skillnad på sen tidigare. Har ni 2-kanaler över i stärkaren och om det finns möjlighet att köra bi-amp så gör det istället =) Postad 08 July 2008 - 14:29
Xindak SC-01B är en billig färdigterminerad biwire kabel.
Kan beställas från nysound för runt 500 inkl frakt 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |