Hoppas någon kan tipsa mig snabbt om det är ett bra val.
//P
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Passar ONKYO 905 ihop med Canton RCL-Boxen? HJÄLP
Startad av
putta
, Jul 09 2008 20:16
9 svar till detta ämne
Postad 09 July 2008 - 20:16
Är på väg att beställa ett par Canton RCL från Tyskland men ville höra om det går att koppla RCL boxen optimalt med Onkyo 905.
Hoppas någon kan tipsa mig snabbt om det är ett bra val. //P Postad 09 July 2008 - 20:21
Tror det blir en bra kombo även om jag tror mer på Harman Kardon till Canton. Fast Onkyo 905 är ju så pass kraftfull att den ska kunna spela det mesta utan större ansträngning.
Postad 09 July 2008 - 20:35
Tack för svaret!
Hoppas ochså det är en bra combo men är mest fundersam om man kan koppla boxen på bästa sätt. //P Postad 09 July 2008 - 22:01
Problemet är ju med alla moderna receivrar att du måste införskaffa ett riktigt slutsteg för att kunna köra Canton lådan med alla källor.......
Lådan kräver nämligen att du kan routa PRE-OUT genom Canton lådan och tillbaks till receivern, mig veterligen finns inga moderna receivrar som klarar detta idag varvid du måste ha ett slutsteg i kedjan istället. PRE-OUT finns idag, men inte MAIN-IN Redigerat av Packetloss, 09 July 2008 - 22:02. Postad 10 July 2008 - 20:52
Skulle det vara bättre att skaffa en annan modell på canton utan kontrollboxen och slippa tänka på ett slutsteg ochså som jag skulle behöva göra med RC-L.
Finns det någon likvärdig högtalare som RC-L i samma prisklass inom Canton eller annat märke? //P Postad 10 July 2008 - 21:36
Ja, kolla in RC-A, den har boxen inbyggd i högtalarna och skulle passa din receiver bättre. Dock är dom några tusingar dyrare. Postad 11 July 2008 - 03:25
jag tycker INTE att du ska gå på RC-A, pga att dessa har inbyggda slutsteg som driver basarna, en högtalare med aktiva basar är i dom flesta fallen en dålig lösning (enligt mig) pga att du inte kan byta slutsteg till just baselementen, då kan du inte ändra på karaktär/djup/rapphet/nyansering osv osv.
Det är oftast "smartast" och bäst i längden att ha en bra, men passiv högtalare, där du kan styra HELA högtalarens olika register/karaktär med olika slutsteg, speciellt "framöver" i tiden när man kanske känner att man vill börja laborera lite. och kanske få sin högtalare att prestera ännu bättre. Bara en tanke Tycker du ska gå på RC-L om du väljer mellan dessa två modeller. Jag har ägt ett system själv för ett par år sedan, och ska kanske beställa ett igen till hösten. mvh Micke. Postad 11 July 2008 - 05:33
Tack för tipset
Det blir nog RC-L för mig men får då försöka hitta ett slutsteg bara. Skulle Onkyo 9755 med hembioknapp/Main in vara något och ha den som slutsteg eller skall man satsa på ett rent slutsteg istället. MVH P Postad 12 July 2008 - 16:17
Vad tror ni om Onkyo 905 och ha Onkyo 9755 som slutsteg med sin hembioknapp eller skall man ha ett rent slutsteg.
//P Postad 12 July 2008 - 17:47
Tycker det är en bättre idé att ta en billigare hembioreceiver som försteg och sen ta ett värre slutsteg till frontarna (RC-L) istället.
Om du nu kan klara dig utan alla finesser på Onkyo 905. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |