Ok, jag kastar mig in i det här och kommer med mina tips.
Redan nämnda
Dexter - Väldigt vacker och rå... rekomenderas varmt
Chuck - En enda lång skratt-kavalkad, helt underbar nörd humor.
Heroes - Denna antar jag att alla har sett
Serier som jag ser och älskar
Dead like me - Ung flicka dör och tvingas jobba som Grim reaper, humoristisk och varm. Kommer en film på den snart. och efter det kommer nog nya säsonger.
Veronica Mars - Vassa repliker och underbart detektivarbete, beverlyhills 90210 möter Dick Tracy. Replikerna i seiren är bara så bra!
Battlestar Galactica - En av dom mörkaste och dystraste Sci-fi serien som går på TV, en av mina favoriter
Reaper - En slacker killes själ blev såld av hans föräldrar vid födseln till jävulen, nu tvingas han jaga förrymda själar...
Eureka - En lite gömd stad på virschan är centrum för världens allra smartaste forskare. Handlar om den medelinteligenta sheriffen i stan och hans liv. Humor och galna uppfiningar.
The Dresden files - Serie som handlar om en magiker (en riktig inte kort och sågaitu folk) vampyrer och annat finns i sama värld. Väldigt bra men lades tyvärr ner
The Middleman - Ny serie som handlar om en agent vars jobb är att städa upp efter alla superskurkar. Humor på superhjälte-nivå.
Psyche - En kille med enorm förmåga att se och höra saker låssas att han är ett medium för att få jobba för polisen. Humor med mycket underliga påhitt.
House - Den enda sjukhusserien som är värd att se. Den är lika bra som Scrubs men raka motsatsen... sensate säsongen är helt underbart bra.
Vet inte om en serie som
Wipeout hör hit men den får mig att skratta så tårarna rinner, bevis på att skadeglädje är den sanna glädjen. Det är en gameshow och handlar om folk som ska ta sig igenom helt omöjliga hinderbanor, de ramlar i lera och sånt... Amerikansk variant på Japanska förnedrings Tv kan man besklriva det som.
Nej jag tittar inte bara på serier, jag har ett liv oxå =) fru, barn och jobb i utlandet.
Redigerat av johannisson, 16 July 2008 - 06:26.