Inglourious Basterds (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(23)
|
79:- | |
Inglourious Basterds (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(110)
|
119:- | |
Inglourious Basterds - 2-Disc Special Edition (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Inglourious Basterds - Limited Edition (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Inglourious Basterds (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(62)
|
92:- | |
Inglourious Basterds
()
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 30 August 2009 - 23:20
Postad 31 August 2009 - 07:29
Såg denna på bio i helgen. Det första kapitlet var så överdrivet, Tarantino tog i så det knakade. Ingen skulle kunna missa att det här är en film gjord av honom, vilket nästan förstör hela filmen. När så historien börjar få fart och går frammåt på egen hand så blir också filmen mycket bättre. Brad Pitt´s insats är lika stabil som vanligt, men den här filmen ägs av Christoph Waltz. SS-officiern Hans Lando är helt makalöst bra genom hela filmen.
Så Tarantino har nu gjort två bra filmer, även om den här med fördel skulle kunna vara en timme kortare och utan Tarantinos larvigheter i början på filmen.
Postad 31 August 2009 - 10:37
Postad 05 September 2009 - 00:12
Spoiler markerar så ingen går i taket vem vet.
Mina två cents. Slutbetyg 7/10
Postad 05 September 2009 - 01:18
Postad 05 September 2009 - 10:47
En grej störde jag mig dock på.
Jag ger den ändå 9/10.
Postad 05 September 2009 - 22:49
En bekant som har sett filmen pratar både tyska och franska och tycker att dialogen var lysande, dock inte textningen...
Kunde tänka mig det. Fan att man inte kan tyska och franska.
Postad 06 September 2009 - 14:44
Jag ger den 3 av 5. Möjligen hade den fått en svag 4 utan en vilt överspelande Brad Pitt (och tyvärr vara han inte ensam om det).
Helt OK film, som är sevärd. Men inte något mästerverk.
Pulp Fiction är mycket bättre än den här.
Fick intrycket av att det är meningen att dom ska spela över lite grann och jag tyckte dom var jävligt bra allihopa.. Älskade "över-våldet", dialogen och humorn.. Til Schweiger var min favorit i filmen. Mycket bra film helt enkelt
Postad 06 September 2009 - 14:53
Fick intrycket av att det är meningen att dom ska spela över lite grann och jag tyckte dom var jävligt bra allihopa.. Älskade "över-våldet", dialogen och humorn.. Til Schweiger var min favorit i filmen. Mycket bra film helt enkelt
Haha, man måste ju bara älska när
Postad 07 September 2009 - 00:37
Postad 08 September 2009 - 14:33
Gillar man Tarantino kommer man älska denna film. Gillar man filmer som tänjer på gränserna kommer man älska denna film. Betyg: 9+/10.
Postad 08 September 2009 - 18:40
Otroligt bra film! Årets absolut bästa utan konkurrens. MEN, det är nog en film som inte passar alla smaker. När filmen var slut och alla skulle resa sig hörde jag en kille bredvid säga "Det var den sämsta film jag någonsin sett".
Gillar man Tarantino kommer man älska denna film. Gillar man filmer som tänjer på gränserna kommer man älska denna film. Betyg: 9+/10.
Blir som när jag hade sett Sweeney todd butcher on fleet street, då killen som satt bredvid klagade till sin kamrat. "Va fan, det var ju en ###### musikal"
Postad 08 September 2009 - 20:01
Inte alls nödvändigt. Lite fånigt med såna kommentarer. Så jag gillar inte Tarantino för att jag inte rådiggar den här? Nädu, där har du tokfel.Otroligt bra film! Årets absolut bästa utan konkurrens. MEN, det är nog en film som inte passar alla smaker. När filmen var slut och alla skulle resa sig hörde jag en kille bredvid säga "Det var den sämsta film jag någonsin sett".
Inse att det finns olika smaker istället och att vi är ganska många som tycker att hypen runt den här inte höll ända in i mål.
Postad 08 September 2009 - 21:17
Vad var det som saknades för att få tian?Gillar man Tarantino kommer man älska denna film. Gillar man filmer som tänjer på gränserna kommer man älska denna film. Betyg: 9+/10.
Själv hade jag hoppats på lite mera våld.
Postad 09 September 2009 - 02:32
Otroligt bra film! Årets absolut bästa utan konkurrens. MEN, det är nog en film som inte passar alla smaker. När filmen var slut och alla skulle resa sig hörde jag en kille bredvid säga "Det var den sämsta film jag någonsin sett".
Håller med helt, gillar man Tarantino så borde man inte ha några problem med den här filmen. Den var precis vad jag väntade mig av en Tarantino film. Sen tycker jag iofs att District 9 och The Hurt Locker är bättre men inte mycket.
lol, en av mina kompisar tyckte det var en av dom tråkigaste filmer han sett.. Men han gillar fan inte filmer överhuvudtaget nästan så jag förstår inte att han följde med på en Tarantino film =) Nu när jag hunnit reflektera över filmen några dagar så har min uppskattning bara ökat. Den är min favorit film av alla Tarantinos filmer, knappt före Pulp Fiction. 10 / 10
Redigerat av pcch7, 18 September 2009 - 01:01.
Postad 09 September 2009 - 08:29
Vad var det som saknades för att få tian?
Själv hade jag hoppats på lite mera våld.
Precis som du säger. Lite mer våld hade förvandlat den där 9:an till en 10:a.
Det är ju alltid svårt att ge ett högsta betyg till en film om det skulle komma en film efteråt som är så överjävligt bra att man börjar störtgrina. Då måste man ju ge den filmen samma betyg som filmen innan även fast man vill ge den högre. Lite rörigt men ni fattar säkert.
Postad 09 September 2009 - 08:37
Inte alls nödvändigt. Lite fånigt med såna kommentarer. Så jag gillar inte Tarantino för att jag inte rådiggar den här? Nädu, där har du tokfel.
Inse att det finns olika smaker istället och att vi är ganska många som tycker att hypen runt den här inte höll ända in i mål.
Vad i mitt inlägg är det du blir så upprörd över? Jag tyckte precis att jag skrev att den inte passar alla smaker. Vart skriver jag att de som inte "rådiggar den här" inte gillar Tarantino. Jag skrev: "Gillar man Tarantino kommer man älska denna film" eftersom jag anser att denna film är i sann Tarantino-anda. Sen är det väl en självklarhet att alla inte håller med mig?
Var det något personligt jag berörde?
Postad 09 September 2009 - 23:47
Postad 10 September 2009 - 01:23
Nej, jag tycker bara det är så korkat att tro att alla som tycker om Tarantinos tidigare filmer ska tycka den här är skitbra. Så är inte fallet.
asså, det är klart att det inte är självklart att alla som tycker om Tarantinos filmer kommer tycka om den här men den känns väldigt Tarantino i min åsikt. Tyckte den kändes helt i stil med flera av hans bästa filmer och dialogen känns som klassisk Tarantino dialog. Och det är det jag tänker på när jag tänker på Tarantino filmer, dialogen.
Man kanske skulle kunna formulera det lite bättre, om man gillar Tarantinos filmer så finns det en god chans att man gillar den här.
Postad 10 September 2009 - 16:41
Postad 11 September 2009 - 09:40
Nej, jag tycker bara det är så korkat att tro att alla som tycker om Tarantinos tidigare filmer ska tycka den här är skitbra. Så är inte fallet.
Jag tror inte att alla tycker om den här filmen, även om man är ett Tarantino-fan. Det finns säkert de som avskyr den. Det jag ville ha sagt i mitt första inlägg var mer "Fy fan, vilken bra film! Gillar ni Tarantino, gå och se den!", ungefär.
Om det missuppfattades tar jag på mig den dåliga formuleringen, men i mitt tycke kändes det som en naturlig sak att skriva.
Jag är lite nyfiken på vad som gör att du tycker att denna film inte lever upp till dina förväntningar.
Redigerat av oskja738, 11 September 2009 - 10:55.
Postad 16 September 2009 - 23:11
Men som jag skrivit, en OK film, vare sig mer eller mindre.
Postad 17 September 2009 - 08:33
Dålig skådespelare? Vad är en bra då? Han är en av dom bästa enligt mig.Det mesta, faktiskt. Jag inser att det är till delar parodi, men Pitt gör ju bara parodi på sig själv. Men han är å andra sidan en riktigt kass skådespelare, så jag är inte förvånad.
Postad 17 September 2009 - 08:56
Dålig skådespelare? Vad är en bra då? Han är en av dom bästa enligt mig.
Jag måste nog hålla med här.
Jag tycker att Pitt är en grymt solid skådis som haft en relativt jämn hög nivå genom hela sin kariär (bortsätt från några mindre blämmor).
Han brillierar t.ex. i två av min absoluta favoritfilmer; Fight Club och Burn after Reading.
Jag tycker även att han gjorde rollen i Inglourious Basterds ruggigt bra!
//BC
Redigerat av Unregistered2431065f, 17 September 2009 - 12:21.
Postad 17 September 2009 - 10:06
Aningen överspelad kanske, men jag antar att det var tanken. Gillar Braddan som fan med faktiskt.Jag tycker även att han gjorde rollen i Inglourious Basterds ruggigt bra!
//BC
Skumt att tycka att han är en dålig skådespelare...
Postad 17 September 2009 - 15:57
Dålig skådespelare? Vad är en bra då? Han är en av dom bästa enligt mig.
Han gör ett fel, han kan inte spela med ögonen. Hans uttryck med ögonen är likadant vad han än spelar.
Postad 26 September 2009 - 22:12
filmen var ruskigt seg och en hel del scener skulle kunna göras kortare, i allfall 20min.
Det kändes som en utnött manus för har vi inte hört om filmen som handlar om ett militär gäng ifrån stora USA som ska döda hitler och alla hans kumpaner i samma stöt.
Den skulle kunna göras bättre som sagt.
Jag gillar dock den där killen som spelade judejägareN +1 för han
Postad 01 October 2009 - 08:12
Pitt är lysande! Har har nog fått order om att spela över en aning och det gör han på ett klockrent sätt! Men guldkornet är Christoph Waltz som spelar otroligt bra som judejägaren!
5 av 5!
"Arriverderci"
Postad 01 October 2009 - 11:46
Postad 01 October 2009 - 15:02
tarantino i högform. älskade denna film. full pott!
blir givetvis ett köp på bluray sedan när den släpps.
Postad 19 November 2009 - 18:15
Postad 20 November 2009 - 01:27
Postad 20 November 2009 - 05:47
Postad 20 November 2009 - 08:05
Inglourious Basterds: Limited Edition på Play.com
Postad 20 November 2009 - 11:13
Det är den jag spanat in faktiskt, men hade egentligen velat ha en ännu grymmare utgåva. Men det får väl bli den först och spana vidare. Dubletter har väl ingen dött avRiktigt grym kanske inte är rätt beskrivning, men det är i alla fall inte standardversionen
Inglourious Basterds: Limited Edition på Play.com
Postad 20 November 2009 - 14:19
Hur kommer Tarantino på dialogen? Vilket geni.
EDIT: Oskar-varning på Waltz.
Redigerat av Astigmatism, 20 November 2009 - 14:22.
Postad 20 November 2009 - 18:02
En viss period i mitten tycker jag var alldeles för seg, uppbyggnad av crescendot är inget fel men man behöver ju inte dra ut allt för mycket på det heller.
Ger den själv en 8:a totalt, en 10:a för slutet.
Ger en 10:a till Cristoph Waltz som Hans Landa, så j-kla skönt slemmig, rolig och elak karaktär tror jag inte jag sett på film tidigare (i en och samma karaktär alltså).
Postad 20 November 2009 - 18:16
Inglourious Basterds på Blu-ray ser lovande ut!
Ojoj, ser verkligen lovande ut det här
Postad 20 November 2009 - 18:36
Ojoj, ser verkligen lovande ut det här
Vet du när den släpps på BD?
Axelmusic släpper den 15:e December (skickar den säkert tidigare). Dock är den Region A, men hoppas den blir regionsfri.
Postad 20 November 2009 - 18:49
Tycker filmen är bra men jag tror den hade mått bra av en liten kapning i längd.
En viss period i mitten tycker jag var alldeles för seg, uppbyggnad av crescendot är inget fel men man behöver ju inte dra ut allt för mycket på det heller.
Jag tycker det är uppfriskande med en film som klarar av att vara så intressant och underhållande utan action precis hela tiden, har aldrig sett en film där tiden flugit förbi så snabbt.
Finns dock en scen jag inte gillade.
Skulle vara kul och se orginalklippningen på 3 timmar, ska ta och läsa manuset som fyller i luckorna.
Postad 24 November 2009 - 18:54
Jag tycker det är uppfriskande med en film som klarar av att vara så intressant och underhållande utan action precis hela tiden, har aldrig sett en film där tiden flugit förbi så snabbt.
Japp kan bara hålla med....tycker Tarantino skriver bra dialoger. Alla skådespelare känns som om dom verkligen finns med i filmen och inte bra som en staist som "jag ska snart dö så det spelar ingen roll vad jag säger" som 99% av alla andra filmer känns
Redigerat av Unregistered62469361, 24 November 2009 - 22:00.
Postad 25 November 2009 - 10:58
Jag älskar i stort sett allt vad Tarantino gjort (förutom Death Proof) men här blev jag hur besviken som helst.
Inledningen är grymt bra och Christoph Waltz är helt enkelt briljant i hela filmen. Men sedan missförstår jag nog resten.
Å andra sidan blir inte jag kåt av att se människor bli skalperade, i närbild, flera gånger.
Postad 25 November 2009 - 14:41
Dock blir nog betyget 7/10 (mycket tack vare Landa!)
Redigerat av Unregisteredf692bf63, 25 November 2009 - 14:42.
Postad 25 November 2009 - 14:50
Å andra sidan var jag ju inte förvånad då jag alltid tyckt Tarantino varit en av de mest överskattade och hypade filmskaparna som suttit bakom en kamera.
Betyg 4/10
Postad 25 November 2009 - 18:40
Såg denna i helgen och var från början skeptisk precis som till tidigare Taratino-verk. Trots det blev jag rätt besviken och tyckte den var ett riktigt sömnpiller. Alldeles för seg och halvdana insatser av speciellt Pitt som bara blev fjantig och ej trovärdig i sin roll.
Å andra sidan var jag ju inte förvånad då jag alltid tyckt Tarantino varit en av de mest överskattade och hypade filmskaparna som suttit bakom en kamera.
Betyg 4/10
Men det är ju inte meningen att Pitt ska va trovärdig, tyckte alla gjorde bra ifrån sig. Speciellt hon som spela Shosanna och Til Schweiger som borde varit med mer.. Utmärkt dialog som vanligt i Tarantinos filmer, tyckte inte den var seg alls. En av dom 3 bästa filmerna jag sett i år.
4 / 4 för mig
Postad 28 November 2009 - 16:28
Postad 28 November 2009 - 18:44
Men hur tråkig vore inte världen om alla tyckte samma sak.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
12 bilder
134 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?