Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsungs Hemmabiosystem 5.1 HT-TZ315

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 July 2008 - 08:48

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har hela tiden haft siktet inställt Samsungs HT-BD2 men har tyckt att det varit lite för mycket pengar för det systemet.

Häromdagen när jag satt och letade efter recievers och hembiopaket stötte jag på detta systemet. Verkar vara väldigt prisvärt och ganska snygg design. Tyvärr gjorde jag 2 mindre bra saker, 1 Beställde från Pixmani mot allt sunt förnuft men men, 2 Beställde innan jag sett systemet i "verkligheten".

Därför undrar jag nu om det är någon som äger detta system eller har erfarenhet av det, fördelar, nackdelar, buggar m.m.

Redigerat av Unregistered491fd651, 14 July 2008 - 17:26.

Postad 05 August 2008 - 13:14

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag har sett på detta åt min syster och är i exakt samma sits som dig, undrar om du fått hem det och om du kunde skriva lite om det?

Tack på förhand!

Postad 05 August 2008 - 19:27

Wallemannen87
  • Wallemannen87
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vore kul om du skrev några rader om det.

Postad 03 December 2008 - 16:37

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har haft det i c.a. 3 veckor nu och är väl överlag nöjd. Kanske lite väl kräsen eftersom jag tidigare körde med mycket mer kraftfullt surround, stor del av valet var faktiskt designen. Ska försöka rada upp + och - enligt mitt tycke!

+ Priset, kollade på Samsungs Bluray paket innan för över 10 k men tog förnuftet tillfånga och valde detta då det är snarlikt i designen (stora frontar och satteliter) och dessutom gillar jag inte paketen där recievern står på pelare och har stora fläskiga blå bokstäver/siffror. Man får mycket ljud för de pengarna egentligen.

+Finns alternativ när det gäller högtalarna. Eftersom de är tre delade kan man ju välja att bara väggmontera själva högtalardelen och dessutom gäller det för både frontarna och satteliterna.

+ 1000w i uteffekt vilket bara är 100w under deras dyraste. Systemen emellan har faktiskt lägre.

+ Anynet funktionen om du har andra kompatibla samsung produkter även om inte jag använder den funktionen själv.

+ Spelaren klarar DivX/Xvid.

+ Stilrent.

- Fattigt med in och utgångar på Recivern, t.ex. bara en optisk ingång.

- Väldigt få inställningsmöjligheter på ljudet, t.ex. kan man inte ställa in bas och diskant utan bara sub nivån.

- Att det är Samsungs egna kontakterna till recivern från högtalarna, dessutom räckte inte kabeln till min vänstra sattelit. Alternativen jag hade var att köpa till samsungs trådlösa sändare till satteliterna vilket recievern är förberedd för och som gick på ca 1600:- tror jag eller kapa kontakterna och skarva på dem på mina vanliga högtalarkablar vilket jag gjorde för orginalkablarna såg ut som sytrådar jämfört med mina gamla. Antar att recivern är maximerad för orginal kablarna men gör mina bara lite skillnad så är jag nöjd.

Kan väl säga att paketet är klart prisvärt och ångrar idag inte köpet. Om det skulle vara så att du köper det vill jag bara varna dig för att om du beställer det från Pixmania (som är billigast på prisjakt) så kommer du få en brittisk modell och de har inte samma väggkontakt som oss och idioterna skickade inte med en konverterare så jag fick köpa en själv samt att du får ingen hjälp av Samsungs svenska kundtjänst eftersom serienumret inte stämmer med deras databas. Jag hoppas bara att mitt system inte strular under garantitiden för då får jag skicka den till Frankrike för service/reparation.

Postad 05 December 2008 - 15:10

DietButcher
  • DietButcher
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag har haft systemet i ca en vecka och jag håller i stort med föregående talare. Jag har dock ett mindre problem, läsaren är väääääldigt känslig för repiga/smutsiga skivor, det verkar som om den behöver "köras in" lite. Det har blivit mindre strul med tiden, jag har dock kopplat in min gamla separat dvd-spelare till systemet för att lira repiga skivor i, detta har fungerat utmärkt. Jag har varit i kontakt med supporten men de accepterar inte problem att läsa lite repiga skivor och vissa DVD-r och Cd-r skivor som ett garantiärende.

Postad 25 March 2009 - 12:01

addoshi
  • addoshi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej gott folk,
Är det någon som har köpt en sådan och lyckats koppla den så att man får ljudet ut från TVn också? Jag menar att kunna använda den som högtalare till TVn också.
Vad jag förstår så har den en digital optical audio out, men jag vet inte om det skulle funka och koppla min Samsung LE-46A558?

Tacksam för hjälp om hur kan man koppla TVn till Samsung HT-TZ315 hemmabiopaketet.

Postad 25 March 2009 - 17:23

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Hej gott folk,
Är det någon som har köpt en sådan och lyckats koppla den så att man får ljudet ut från TVn också? Jag menar att kunna använda den som högtalare till TVn också.
Vad jag förstår så har den en digital optical audio out, men jag vet inte om det skulle funka och koppla min Samsung LE-46A558?

Tacksam för hjälp om hur kan man koppla TVn till Samsung HT-TZ315 hemmabiopaketet.

Om du läser Jimz_81 inlägg ovan så ser du att hemmabiosystemet har det du behöver för att få ut ljudet från TV. Skulle inte bli förvånad om du kan använda hemmabiosystemets fjärr till TV´n också.

Postad 25 March 2009 - 18:49

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har en Samsung LE40-M86 inkopplad till systemet via den optiska kabeln. Bara att plugga i kontakten och välja rätt port så funkar det.

Postad 27 March 2009 - 10:01

addoshi
  • addoshi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack alla ni som har svarat på mitt inlägg. Då ska jag koppla TVn via optisk för att få ut ljudet från TVn via biosys.

Tack ännu en gång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.