Tjena!
Jag har haft det i c.a. 3 veckor nu och är väl överlag nöjd. Kanske lite väl kräsen eftersom jag tidigare körde med mycket mer kraftfullt surround, stor del av valet var faktiskt designen. Ska försöka rada upp + och - enligt mitt tycke!
+ Priset, kollade på Samsungs Bluray paket innan för över 10 k men tog förnuftet tillfånga och valde detta då det är snarlikt i designen (stora frontar och satteliter) och dessutom gillar jag inte paketen där recievern står på pelare och har stora fläskiga blå bokstäver/siffror. Man får mycket ljud för de pengarna egentligen.
+Finns alternativ när det gäller högtalarna. Eftersom de är tre delade kan man ju välja att bara väggmontera själva högtalardelen och dessutom gäller det för både frontarna och satteliterna.
+ 1000w i uteffekt vilket bara är 100w under deras dyraste. Systemen emellan har faktiskt lägre.
+ Anynet funktionen om du har andra kompatibla samsung produkter även om inte jag använder den funktionen själv.
+ Spelaren klarar DivX/Xvid.
+ Stilrent.
- Fattigt med in och utgångar på Recivern, t.ex. bara en optisk ingång.
- Väldigt få inställningsmöjligheter på ljudet, t.ex. kan man inte ställa in bas och diskant utan bara sub nivån.
- Att det är Samsungs egna kontakterna till recivern från högtalarna, dessutom räckte inte kabeln till min vänstra sattelit. Alternativen jag hade var att köpa till samsungs trådlösa sändare till satteliterna vilket recievern är förberedd för och som gick på ca 1600:- tror jag eller kapa kontakterna och skarva på dem på mina vanliga högtalarkablar vilket jag gjorde för orginalkablarna såg ut som sytrådar jämfört med mina gamla. Antar att recivern är maximerad för orginal kablarna men gör mina bara lite skillnad så är jag nöjd.
Kan väl säga att paketet är klart prisvärt och ångrar idag inte köpet. Om det skulle vara så att du köper det vill jag bara varna dig för att om du beställer det från Pixmania (som är billigast på prisjakt) så kommer du få en brittisk modell och de har inte samma väggkontakt som oss och idioterna skickade inte med en konverterare så jag fick köpa en själv samt att du får ingen hjälp av Samsungs svenska kundtjänst eftersom serienumret inte stämmer med deras databas. Jag hoppas bara att mitt system inte strular under garantitiden för då får jag skicka den till Frankrike för service/reparation.