Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snart hyrfilm i PS3'an?

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 July 2008 - 14:22

Jonas I
  • Jonas I
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Läste det här nyss. Vad tror ni om det? Själv hoppas jag på det och tror det kan bli lite halvsuccé faktiskt :)

http://www.dn.se/DNe...ly.jsp?a=804362

Postad 14 July 2008 - 14:28

Unregistered98b8d1f3
  • Unregistered98b8d1f3
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
En attraktiv prissättning är väldigt viktig här...

Postad 14 July 2008 - 14:28

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
låter riktigt bra.fast då ska man ju orka vänta på att filmen har laddats ned...De är väll inga probs om man sitter på en 100/100 lina,inte lika kul om man har 8/1..

Postad 14 July 2008 - 14:40

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Perfekt om det kommer finnas 1080/24P filmer isf! :)

Postad 14 July 2008 - 14:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
En HD-film som t.ex Ghost Rider kommer att ta ~6,5GB. Jag har postat lite info om Sonys kommande Video-store i PSn Store-tråden.

Tydligen är det tänkt att de ska släppa det nu i sommar i USA, och resterande värld någon gång senare. Mer info på Sony E3-konference som hålls 20:30 imorgon. :)

Perfekt om det kommer finnas 1080/24P filmer isf! ;)

Risken blir att de gimpar filmerna till 720p just på grund av BD. (Filstorleken tyder på det)

Postad 14 July 2008 - 14:43

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Bättre än SD iaf :)

Postad 14 July 2008 - 15:23

Jonas I
  • Jonas I
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Men det där med streaming. Man lär ju inte behöva vänta på att den laddats ner helt o hållet. Då tappar man väl typ 90% av poängen?

Förhoppningsvis blir det så att man kan börja kolla redan strax efter att nedladdningen påbörjats.

Om Apple kan göra så med deras AppleTV borde väl Sony kunna göra likadant? :)

Redigerat av Jonas I, 14 July 2008 - 15:24.

Postad 14 July 2008 - 15:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Bli väl en liknande lösning som Microsoft har på 360.

Där kan man väl streama men då får du ha snabb lina. Sony lär bjuda på både SD och HD.

1080p känns inte troligt då det lär bli upp mot 10gb och mer då. De lär väl köra h.246 med 5.1 ljud i 720p, lär gå som 360 i storleken.

Frågan är också om de kommer vara lika slöa med lansering i nya regioner som MS har varit, Sony har ju fördel att äga en hel del filmer själva innom bolaget.

Jag kan tänka mig att ladda ner om priserna landar under 30kr för en HD film, annars får jag hellre o hyr en BD.

Postad 14 July 2008 - 17:01

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
720p med 5.1 ljud är ju bättre än inget alls. Tycker det är bra att de börjar iaf. Undra om det funkar med att bara ha US-konto även om man bor i Sverige?

Postad 14 July 2008 - 17:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
fatta vilken lång tid det kommer att ta o ladda ner en film när ett spel på drygt 1gb ta över en halvtimme, och ska man kunna börja se filmen medans man håller på att ladda ner funkar det inte med 24mb ,, inte hos mig i alla fall.

tror det är lättare att köpa eller hyra filmen på vanligt vis istället,, eller hyra filmen på telias bredbands tv

Postad 14 July 2008 - 17:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

fatta vilken lång tid det kommer att ta o ladda ner en film när ett spel på drygt 1gb ta över en halvtimme, och ska man kunna börja se filmen medans man håller på att ladda ner funkar det inte med 24mb ,, inte hos mig i alla fall.

tror det är lättare att köpa eller hyra filmen på vanligt vis istället,, eller hyra filmen på telias bredbands tv

Om du har 24Mb och ligger i bra fart så kommer du över 2,5 MByte /s (sällan man når teoretiskt max) (jag brukar ha väldigt bra fart på min 24 lina och ligger nog där runt ca), en film som Ghost Rider som klockar in på strax under 2 timmar tar 6,5GByte och med en sådan fart tar det ~45 minuter att ladda hem filmen - detta torde resultera i god streamingmöjlighet eftersom du laddar i princip 2 sekunder för varje sekund du ser = se film direkt.

Tyvärr är det inte alltid så optimala förhållanden. så det blir lite vanskligt att ligga på gränsen buffringsmässigt då en hickupp i nätet kan få ofrivilliga pisspauser. :)

Postad 14 July 2008 - 23:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Som vanligt kommer det lanseras 5 år efter i Sverige om ens alls. Kolla på 360. De har fortfarande inte börjat med uthyrning i Sverige.
Undrar vad det blir för pris. Allt över 30 spänn är för dyrt.

Postad 14 July 2008 - 23:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Som vanligt kommer det lanseras 5 år efter i Sverige om ens alls. Kolla på 360. De har fortfarande inte börjat med uthyrning i Sverige.
Undrar vad det blir för pris. Allt över 30 spänn är för dyrt.

Risken är stor att det blir så. På MS konferens nu snackade de inte ens om release i andra länder än de de redan har i...

Postad 15 July 2008 - 07:35

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Med ett bra pris så skulle jag använda mig av denna tjänst men det är synd att Europa får vänta ett bra tag till innan denna tjänst dyker upp här.

Postad 15 July 2008 - 23:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Om du har 24Mb och ligger i bra fart så kommer du över 2,5 MByte /s (sällan man når teoretiskt max) (jag brukar ha väldigt bra fart på min 24 lina och ligger nog där runt ca), en film som Ghost Rider som klockar in på strax under 2 timmar tar 6,5GByte och med en sådan fart tar det ~45 minuter att ladda hem filmen - detta torde resultera i god streamingmöjlighet eftersom du laddar i princip 2 sekunder för varje sekund du ser = se film direkt.

Tyvärr är det inte alltid så optimala förhållanden. så det blir lite vanskligt att ligga på gränsen buffringsmässigt då en hickupp i nätet kan få ofrivilliga pisspauser. :D

jag har precis fått mitt nya internet från telia och passde då på att skaffa digital tv genom bredbandet, och det tar 6mb av kapaciteten,, efter jag kopplat in allt gjorde jag ett tp test som visade att jag hade 11,88 in och 0,91 ut så jag har ju långt ifrån 24mb så att streama filmer är nog inget alternativ för mig tyvärr

Postad 16 July 2008 - 00:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tjänsten kommer online inom 24 timmar i US. Ska tydligen innehålla nästan 300 filmer och 1200 TV-episoder till en början med mer material varje vecka.

Eric Lempels genomgång från konferensen.

Prissättningen ser ut som följer;
TV-episoder- $1.99
Hyrfilm - $2.99-5.99 (14 dagar på dig att börja titta på filmen, 24 timmar f.r.o.m du börjar titta på den)
Köpfilm - $9.99-14.99

Du kan kopiera filmer till PSP via USB.

Uppdaterat från Terms Of Service summering;

SD Rentals have ONE transfer to PSP and NOT BACK.
Direct PSP purchase can't transfer.
HD Rentals don't go to PSP.
SD Purchases are limited to 3 activated PS3s and PSP.
HD Purchases are limited to 1 activated PS3.
Sony CAN limit how many times you activate/deactivate a console.
CAN'T REDOWNLOAD unless you buy it again.

Pressrelease;

PLAYSTATION®Network's Video Delivery Service to Offer Movies and TV Shows for Purchase and Rental Through PLAYSTATION®3 and PSP® (Playstation®Portable)

New service to expand entertainment offering of PLAYSTATION 3 and PSP giving consumers downloadable content when and where they want it

FOSTER CITY, Calif., July 15 /PRNewswire/ -- Sony Computer Entertainment America (SCEA) today launches the company's new video delivery service on PLAYSTATION®Store for PLAYSTATION®3 (PS3™) and PSP® (PlayStation®Portable) systems in the United States. Consumers will have the ability to download full-length movies, television shows, and original programming accessible through the PLAYSTATION Store on PLAYSTATION®Network. With nearly 300 full length movies and more than 1,200 TV episodes, many available in both standard-definition (SD) and high-definition (HD), PLAYSTATION Network's video delivery service makes PS3 the ultimate entertainment platform and enhances PSP's status as a portable entertainment marvel. PLAYSTATION Network's video delivery service will become available later this evening.

Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) will initially make available to consumers content for video rental and electronic sell-through from top movie studios including: 20th Century Fox, Lionsgate Entertainment, MGM Studios, Paramount Pictures, Sony Pictures Entertainment, Warner Bros. Entertainment as well as titles for rent from The Walt Disney Studios and a wide-ranging menu of popular titles from a variety of television partners.

"PLAYSTATION Network's video delivery service capitalizes on the superior value and entertainment potential of PS3 and PSP -- not only for gaming enthusiasts, but also for the millions of consumers looking to buy the best, most versatile solution for their home entertainment system," said Jack Tretton, president and CEO, Sony Computer Entertainment America. "The collaboration of Sony's film, TV and entertainment business units, coupled with our hardware and content offerings, provide consumers with entertainment experiences unlike any on the market."

The video delivery service will have full integration in the PLAYSTATION Network, utilizing the same login, wallet management, and user interface of the newly revamped PLAYSTATION Store. Video will be categorized, for example, by top rating, alphabetical order, television shows, and movies and content is also fully searchable, for example, by title, producer, studio and cast. In addition, PS3's progressive downloading means users can view content shortly after the downloading process begins. Background downloading is also a feature of PS3, allowing users to access other platform features such as gaming and other XMB™ (XrossMediaBar) content while a video is downloading to their consoles.

20th Century Fox's "Jumper", Lionsgate's "3:10 to Yuma", MGM's "Rocky", Paramount Pictures' "Cloverfield", Sony Pictures' "Spider-Man", and Warner Bros. Entertainment's "10,000 B.C." are a few of the titles available for electronic sell-through on the video service at launch. Disney's "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" will also be available for rent. Additionally, SCEI will be introducing original exclusive content such as Xam'd: Lost Memories, an anime series developed by Sony Computer Entertainment Japan, delivered in SD and HD.

Consumers who rent a movie from the video delivery service have 14 days to watch the content. Once content playback is started, consumers have a full 24 hours to enjoy their rental. Pricing for rental movies at launch ranges from $2.99 to $5.99, and pricing for purchased movies ranges from $9.99 to $14.99. Sony has also adopted Marlin Digital Rights Management technology, an open industry standard for protecting and managing digital content, to provide consumers with flexible access to their content while ensuring digital rights are protected. Usage rules of the video download service will allow content for purchase to be shared on multiple activated devices including PS3 and PSP systems per PLAYSTATION Network account, depending on the type of content purchased by the user.

One of the biggest value propositions of PLAYSTATION Network's video delivery service is the ability to transfer digital content onto the PSP from the PS3. For the initial electronic sell-through or rental price, consumers can also transfer content onto multiple devices. The connectivity between PS3 and PSP platforms provides a seamless solution for those looking for entertainment experiences on their own terms -- on the go or in their living room -- all with a new-found freedom of not having to worry about TV schedules, movie listings or viewing on a desktop PC.

Postad 16 July 2008 - 06:05

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Eftersom man iaf inte i dagsläget kan kopiera en film FRÅN hårddisken på PS3 så känns det kanske lite farligt att köpa något därifrån, om man varken kan ladda ner det igen eller göra säkerhetskopia på det.
Sen är det ju trist om du köpt en hel tvserie i HD och din PS3 går sönder... då är det ju adjöss med de pengarna, eftersom man bara kan "aktivera" en PS3 per HD-film.
Dessutom undrar man ju vad som efter fem år händer med de filmer/tvserier man köpt. Kommer de fortfarande gå att spela upp, eller är DRM-skyddet beroende av nån internettjänst för all framtid? En internettjänst kommer ju inte finnas tillgänglig i evighet, utan bara så länge företaget bakom tjänar pengar på den.
Nej jag tycker det känns väldigt farligt att investera pengar i något som är besudlat med DRM...

Hyrfilm verkar däremot vettigt, då är man ju inte lika utlämnad till Sonys nycker plus att frågan om säkerhetskopiering inte är relevant. Det ska jag absolut prova, förutsatt att priserna är rimliga och kvaliteten jämförbar eller bättre än de filmer man kan "hitta" gratis på internet idag förstås.

Postad 16 July 2008 - 06:28

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Hyrfilm verkar däremot vettigt, då är man ju inte lika utlämnad till Sonys nycker plus att frågan om säkerhetskopiering inte är relevant. Det ska jag absolut prova, förutsatt att priserna är rimliga och kvaliteten jämförbar eller bättre än de filmer man kan "hitta" gratis på internet idag förstås.

Jag ska också testa. Om tjänsten kommer att fungera för oss med US-konton , vill säga. Jag är fortfarande tveksam till det. Om det inte funkar kan vi sluta fantisera. För all erfarenhet säger ju att till EU PSN kommer tjänsten seeeeeeeent och att den kommer vara dyyyyyyr.

Postad 16 July 2008 - 06:49

Zippocage
  • Zippocage
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Filmtjänsten skall nu vara igång på US-PSN. Det skall vara en video-flik i övre vänstra hörnet om jag förstod det rätt.

Jag har ett US-konto men kan inte så någonting. Jag har senaste FW 2.41 så det borde inte vara därför.
Kan det vara så illa att de hittat ett sätt att spärra ut de som har US-konto men som inte befinner sig i USA?

Postad 16 July 2008 - 07:41

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Undras hur det blir med subtitles när det kommer hit? (om typ nåt år eller?!) :D

Zippo: Jag kan se det på "första sidan" på storen, där står nånting med movie and tv, men kan inte klicka på den...

Redigerat av Garrett, 16 July 2008 - 07:48.

Postad 16 July 2008 - 08:02

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Filmtjänsten skall nu vara igång på US-PSN. Det skall vara en video-flik i övre vänstra hörnet om jag förstod det rätt.

Jag har ett US-konto men kan inte så någonting. Jag har senaste FW 2.41 så det borde inte vara därför.
Kan det vara så illa att de hittat ett sätt att spärra ut de som har US-konto men som inte befinner sig i USA?

Det fungerar på nätet nu iaf så det kanske inte är klart via PS3:an än?
http://store.playsta.../video/index.vm

Synd att jag inte lyckas handla med mitt mastercard från US-store.
Skulle vara trevligt att ladda hem lite hyrfilmer.

Postad 16 July 2008 - 08:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
glöm detta inlägg, yrade lite :D

Redigerat av Garrett, 16 July 2008 - 08:14.

Postad 16 July 2008 - 08:14

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

glöm detta inlägg, yrade lite :)

Då får du ta bort en cookie och sen välja United States i listan.
Väljer man sverige så finns ju inte Videostore!
Glöm detta oxå då eftersom du han hitta rätt medans jag skrev!
:D

Redigerat av h_z, 16 July 2008 - 08:16.

Postad 16 July 2008 - 08:16

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Då får du ta bort en cookie och sen välja United States i listan.
Väljer man sverige så finns ju inte Videostore!
Glöm detta oxå då eftersom du han hitta rätt medans jag skrev!

:)

Postad 16 July 2008 - 08:48

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Coolt! Hoppas att det komemr till Sverige snart!!!
Lillbrorsan: Lungt på jobbet?? :D

Postad 16 July 2008 - 08:57

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Coolt! Hoppas att det komemr till Sverige snart!!!
Lillbrorsan: Lungt på jobbet?? :)

Tyvärr så är det väl så i sverige/skandinavien att alla filmbolagen sätter lite käppar i hjulen.
De vill ju ha sin del $ också.
Men Sony som har sin egen business i branschen s.a.s. kanske lyckas bättre.
Om inte annat kan du ju släppa sin egna filmer i skandinavien.
Storbrorsan, hur kan du tro det?
:)
(Har faktiskt mkt mer att göra idag än igår dock...)

Postad 16 July 2008 - 10:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
De verkar ha IP-låst detta så vi kan inte hyra film. :D Höst för EU/JAP - får väl se hur det blir med det...

I övrigt känns det som man ska behandla denna tjänst som en hyrtjänst istället för en köptjänst.
Filmerna finns tillgängliga i HD om man hyr och bara i SD på köp. Sen är priset på en köpfilm i SD satt så det inte är värt det med tanke på begränsning i distribution från PS3 och man får inget extra på en film. Sen åker man inte på full hdd lika fort om man bara hyr - en HD-fil tar ju trots allt mellan 5-10 GB...

Vill man långtidsspara är det bättre att köpa på skiva och vill man ha i HD så är det BD som gäller helt enkelt.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 16 July 2008 - 13:38

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hur sjutton funkar det här då filerna är betydligt större än 4GB, är inte den interna disken formaterad i FAT32 då?

Postad 16 July 2008 - 13:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Hur sjutton funkar det här då filerna är betydligt större än 4GB, är inte den interna disken formaterad i FAT32 då?

Den interna disken är av annat filsystem.

Postad 16 July 2008 - 14:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Som jag sa. Vi ska nog vara glada om det kommer hit överhuvudtaget.

Postad 16 July 2008 - 14:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Europa brukar väl = England och eventuellt Frankrike/Tyskland. Får hoppas att det bli en EU-butik dock.

Postad 16 July 2008 - 15:39

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Toppennyhet av Sony!!
Jag ser mycket fram emot det här när det så småningom släpp i EU :D

Postad 17 July 2008 - 09:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
No PAL PS3 video store in 2008

Sony Europe boss David Reeves has said that the PS3's new video store will not launch in PAL territories in 2008.

"This will not come to the PAL markets this year," Reeves said at a SCEE event in Santa Monica today.

"But," he continued, "[Sony uber-boss] Sir Howard Stringer has made the commitment that [it] will come to all regions in due course and it will.

"The dates and content for the video download service will be announced later this year.

"For us...local content is key and that is exactly what we're working on right now."

Sony's video store allows US gamers to rent and buy standard and high definition films, which are downloaded and stored on the PS3's hard disk.

What's more, they can be transferred to the PSP and watched on the go.

Reeves wouldn't be drawn on specific video store plans but did point out that the launch of Go!View in the UK and Ireland was a potential consolation.

Postad 17 July 2008 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Toppennyhet av Sony!!
Jag ser mycket fram emot det här när det så småningom släpp i EU :D

Om menar du nog :)

Postad 17 July 2008 - 10:11

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Har svårt att fatta varför dom inte kör WW på sånna här släpp?

Postad 17 July 2008 - 10:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Mmm, det känns som om det vore dags att strukturera om filmindustrin för att anpassa sig efter en global marknad.

Postad 17 July 2008 - 10:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Problemet är alla rättigheter i EU. Olika bolag äger rättigheter på olika filmer i olika regioner. Det är det som är kruxet.

Om t.ex Nordisk Film sitter på rättigheterna för en film som Sony Pictures har rättigheter på i ett annat land och de lanserar den filmen globalt så blir nog inte Nordisk Film så glada... vidare kan det vara skillnad på vilket bolag som har rättigheterna till bioversionen och DVD-versionen av en film etc så det är rätt rörigt i en multiregion som EU.

Postad 17 July 2008 - 10:40

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Ibland undrar man vad SCEE sysslar med. Inget av detta, detta år. Usla store uppdateringar varje vecka, vad gör de? Singstar? o_O

Postad 17 July 2008 - 11:41

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Det blir USA - Japan - ett land i taget i EU som vanligt. Sverige lär vara ett av de sista länderna där denna tjänst dyker upp.
Problemet är, som redan sagts, att olika företag äger rättigheterna i olika länder.

Postad 17 July 2008 - 13:31

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Det blir USA - Japan - ett land i taget i EU som vanligt. Sverige lär vara ett av de sista länderna där denna tjänst dyker upp.
Problemet är, som redan sagts, att olika företag äger rättigheterna i olika länder.

Det är ju verkligen märkligt att folk väljer att ladda ner saker via torrents när förutsättningarna på alla andra marknader är katastrofala.

Postad 17 July 2008 - 13:35

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Så sant så sant. När denna tjänsten funkar i Svedala så är filmerna så gamla att man kan köpa dom på ICA för 59 sek

Postad 17 July 2008 - 13:41

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
ha ha, exakt. Man har fått den tre ggr i senaste veckorevyn också...

nä det är ju viktigt att sony o pyttemjuk hajar att om man inte lanserar wordwide så kan man ju räkna med att det sitter nån ryss o gör en fildelarvariant som inte kostar något och då kan sånt här gå samma väg som muziken.... viktigt med fullständig anslutning globalt direkt liksom..

Redigerat av Badabing99, 17 July 2008 - 13:41.

Postad 17 July 2008 - 13:41

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Nåja... när tjänsten väl lanseras i Sverige så har de nog uppdaterat filmutbudet några gånger. Det kommer naturligtvis att finnas nya filmer att hyra/köpa.

Postad 21 August 2008 - 13:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Postad bild

Bah! Q3 för videotjänsten i EU. Verkar dock komma en musik-tjänst simultant med videotjänsten - alltid något.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 August 2008 - 13:43.

Postad 21 August 2008 - 13:51

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Nåja... när tjänsten väl lanseras i Sverige så har de nog uppdaterat filmutbudet några gånger. Det kommer naturligtvis att finnas nya filmer att hyra/köpa.

Hahahahahahah

Eller hur.....

Du menar nya som att de legat på Pirate bay i 1 år, funnits på DVD i nån månad å går på Bio i Klintehamn på Gotland på lördag eller?

De verkar ha IP-låst detta så vi kan inte hyra film. :) Höst för EU/JAP - får väl se hur det blir med det...

De finns alltså inte för oss i SWE om man går in i US-storen?

Postad 21 August 2008 - 17:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skulle va nöjd bara det kom ut gamla filmer/serier...Kanon när man ligger i soffan å int ork kliv upp :-)

Postad 16 December 2008 - 02:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Nu börjar Sony pimpa denna tjänst i USA med TV-reklam.

PS3: Not Just For Games Anymore

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 December 2008 - 02:25.

Postad 16 December 2008 - 07:52

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Är det fortfarande IP-begränsat?

Postad 16 December 2008 - 08:53

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Nu börjar Sony pimpa denna tjänst i USA med TV-reklam.

PS3: Not Just For Games Anymore

Haha. Tyckte den reklamen var ganska bra faktiskt. :)

Postad 16 December 2008 - 16:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Hoppas dom lanserar denna tjänst tills man är pensionär och inte orkar gå upp ur sängen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.