Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector S-Sub Super

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 July 2008 - 09:50

Fredrik4xxxx
  • Fredrik4xxxx
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Öppnar upp denna tråd för att höra om det finns någon som kan dela med sig sina erfarenheter av denna sub. Har själv denna sub men har inte hittat några kommentarer om den någonstans. Intressant att höra hur den står sig i konkurens med övriga subbar i prisklassen (runt 12.000 kr).

/Fredde

Redigerat av Fredrik4xxxx, 17 July 2008 - 09:22.

Postad 16 July 2008 - 14:10

krille325
  • krille325
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har K-sub Super och är helnöjd. Väldigt bra till framförallt musik som var viktigast för mig.
Även bra till film. Kör 2.1 och med högnivå. Hade en Minivee förut. Den var också bra men den här är
mycket bättre.

Postad 17 July 2008 - 14:11

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Öppnar upp denna tråd för att höra om det finns någon som kan dela med sig sina erfarenheter av denna sub. Har själv denna sub men har inte hittat några kommentarer om den någonstans. Intressant att höra hur den står sig i konkurens med övriga subbar i prisklassen (runt 12.000 kr).

/Fredde

Hur upplever du denna sub? Skulle själv kunna tänka mig en S-sub signature i framtiden. Har en minivee nu till mina audiovector högtalare, men man är ju alltid sugen på nått bättre... :)

Postad 18 July 2008 - 13:43

Fredrik4xxxx
  • Fredrik4xxxx
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hur upplever du denna sub? Skulle själv kunna tänka mig en S-sub signature i framtiden. Har en minivee nu till mina audiovector högtalare, men man är ju alltid sugen på nått bättre... ;)

Har ärligt talat inte hunnit testa den så mycket. Har heller ingen större erfarenhet av andra subbar. Körde dock en filmen för några dagar sedan. I en action sekvens kommer en Mammut rusande över ett fält. Får säga att trots att jag har inställningarna på subben neutralt inställda, så blev de en enormt effekt i rummet. Kändes som om hela luften vibbrerade. Kraften verkar mao vara grym i subben. I jämförelse med en kompis sub som ligger i 15-20 tusen kr klassen, så upplevar jag AVn bättre. De skillnader jag upplever är att basen känns torrare, stramare, mer korrekt och behagligt tillbaka lutad (om du nu förstår vad jag menar). Hans sub hade i och för sig mycket kraft den också, men hade en mer påfrestande bas som nästan lät överansträngd. Basen hade också en tendens att överrösta övriga frekvenser. Kanske beror det på hans inställningar. Inga spår av detta finns dock i AVn. Men som sagt, har ingen större erfarenhet av just subbar.

Redigerat av Fredrik4xxxx, 18 July 2008 - 13:43.

Postad 16 January 2009 - 14:34

HiFi_I_Like
  • HiFi_I_Like
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Gör ett försöka att få liv i denna tråd. Är också intresserad av vad andra har för erfarenheter av Audiovectors S-sub:ar. Någon med någon erfarenhet eller åsikt??

Redigerat av HiFi_I_Like, 04 May 2009 - 12:16.

Postad 06 March 2012 - 18:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Gör ett försöka att få liv i denna tråd. Är också intresserad av vad andra har för erfarenheter av Audiovectors S-sub:ar. Någon med någon erfarenhet eller åsikt??

Jag gör också lite LABC på tråden, det är för lite snack om AVs subbar både här och på prisjakt, är det inga som äger dessa subbar?

Eller ska man ta det som ett varningens tecken, ingen som äger = inget att ha.

Postad 06 March 2012 - 21:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Jag gör också lite LABC på tråden, det är för lite snack om AVs subbar både här och på prisjakt, är det inga som äger dessa subbar?

Eller ska man ta det som ett varningens tecken, ingen som äger = inget att ha.

Mitt intryck är att dom kostar mer än dom smakar.
Känns samma med B&Ws subbar förutom designsubbarna som säljer på utseende och Dali.

Postad 07 March 2012 - 18:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Mitt intryck är att dom kostar mer än dom smakar.
Känns samma med B&Ws subbar förutom designsubbarna som säljer på utseende och Dali.

Är det så att sub-tillverkarna är bättre på detta än högtalar-tillverkarna?

Postad 07 March 2012 - 19:09

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Är det så att sub-tillverkarna är bättre på detta än högtalar-tillverkarna?

Ja, både Dali och Audiovector gör bra högtalare. Men lyssnar man på en Dalisub för 5000 kr märker man oftast att en Velodyne, Xtz eller tom Audio Pro för 3000 kr låter bättre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.