Hur upplever du denna sub? Skulle själv kunna tänka mig en S-sub signature i framtiden. Har en minivee nu till mina audiovector högtalare, men man är ju alltid sugen på nått bättre... 
Har ärligt talat inte hunnit testa den så mycket. Har heller ingen större erfarenhet av andra subbar. Körde dock en filmen för några dagar sedan. I en action sekvens kommer en Mammut rusande över ett fält. Får säga att trots att jag har inställningarna på subben neutralt inställda, så blev de en enormt effekt i rummet. Kändes som om hela luften vibbrerade. Kraften verkar mao vara grym i subben. I jämförelse med en kompis sub som ligger i 15-20 tusen kr klassen, så upplevar jag AVn bättre. De skillnader jag upplever är att basen känns torrare, stramare, mer korrekt och behagligt tillbaka lutad (om du nu förstår vad jag menar). Hans sub hade i och för sig mycket kraft den också, men hade en mer påfrestande bas som nästan lät överansträngd. Basen hade också en tendens att överrösta övriga frekvenser. Kanske beror det på hans inställningar. Inga spår av detta finns dock i AVn. Men som sagt, har ingen större erfarenhet av just subbar.
Redigerat av Fredrik4xxxx, 18 July 2008 - 13:43.