vill veta om det är bra eller dåligt??
Tacksam för svar.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324402
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
YAMAHA Hemmabiosystem HTIB-6130
Startad av
Unregistered1509
, Jul 15 2008 15:26
3 svar till detta ämne
Postad 15 July 2008 - 15:26
funderar på att köpa detta Yamaha system. Nån som har det?
vill veta om det är bra eller dåligt?? Tacksam för svar. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324402 Postad 02 August 2008 - 17:10
Hej.
Jag har köpt ett paket idag. Anledningen till att jag valde denna lösning från Yamaha är de har mkt bra hemmabioförstärkare m all världens inställningsmöjligheter. Funderade på ett LG-system men då man inte kunde justera ngn equalizer eller ljudbild (färdiginställda) samt att jag INTE vill ha funktionerna i en fast DVD-spelare som receiver samt att jag hört att Yamaha låter enormt bra och tar liten högtalarplats... så föll valet på HTID-6130 som rea´s just nu på OnOff. För att du skall få perfekt ljud så medföljer en ljudsensor som testar högtalarna jämte väggarna och ställer in det bästa ljudet för just ditt möblerade rum. Det är riktigt bra, då jag behövde mer ljud bakifrån. Jag ångrar lite att jag inte valt något enkelt (i uppstart) som LG efter en del kopplingsfunderingar. Säljarna menade att allt går via HDMI, vilket är fel, fel, fel. Ljudet behöver gå via koax eller ev. optisk kabel (har inte fått det att fungera m optiskt ljud ännu) som bästa möjlighet. Det bästa vore att det jag ser på skärmen är det som låter i Yamaha-högtalarna. Nu kör jag RCA från TV till förstärkaren och då fungerar det. Fast jag tappar nog mkt ljud på detta. Jag har kabelTV via TELE2 i fastigheten och de boxarna har som bäst SCART. Det har däremot inte Yamaha så ovanstående är det enda som fungerar om jag inte får den optiska utgången att fungera. Jag kan återkomma i tråden när jag provat lite längre. För info kring vad receiver kan, finns här en del info. Detta är föregångaren så fler funtioner har tillkommit. http://www.yamaha-hi...=...=1&idcat2=2 Mvh Christer Postad 05 August 2008 - 04:03
Hej igen.
Nu har jag fått rätt anslutningskablar och bra hjälp från inköpsstället. Man visste inte att receivern lät ljudet gå egen väg och inte genom HDMI. Snacka om tryck och bra rent ljud med 5.1 samt alla inställningar man kan göra. Detta ÄR annat än en DVD-combo-reciever. Efter köpet så har jag mött flera som kör Yamaha och lovordar hemmabio-möjligheterna. Jag rekommenderar HTIB-6130 framför andra prisliknande lösningar (se tid. inlägg). Ha det så kul och ducka när saker kommer "ljumässigt" flygande därbakifrån rummet. /C Postad 13 August 2008 - 08:45
Hej ! Jag köpte också en Yamaha anläggning efter att ha läst denna tråd(HTIB 6900). Eftersom jag är en nybörjare i hemmabio så har jag stött på vissa problem.
Har en Dvd som jag har kopplat via HDMI till Recivern samt en optisk ljudkabel. Har även en Canal Digital HDTV box HD PVR 101-ST som jag också kopplat till HDMI(samt en HDMI upp till TV:n från recivern). Men här kommer problemet, Digitalboxen saknar optiskutgång för ljudet, har bara S/PDIF utgång samt vanliga röd och vit RCA utgång. Hittar ingen motsvarande S/PDIF ingång på recivern. Hur ska jag koppla?? om jag kopplar röd/vit RCA till recivern tappar jag kvalite på ljudet då?? Hur kopplade du ihop ditt system Massurka?? Många nybörjar frågor men hoppas nån kan hjälpa mig!! Mvh 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |