Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bloodline - The Movie

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 July 2008 - 21:29

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Av en händelse snubblade jag över hemsida om en ny dokumentärfilm som spinner vidare på frågorna och myterna som populariserades av Dan Brown i Da Vincikoden.

Det verkar vara lite sent att hoppa på hajpen nu men det som slår en är hur osedvanligt mycket substans som filmmakarna faktiskt har lyckats skaka fram för sin film.

Tidigare konspirationsteoretiker har mest snackat och framfört olika idéer men personerna bakom filmen har lyckats gräva fram dokument, häpnadsväckande föremål och till och med mytiska mumier.

Allt ska naturligtvis tas med den största nypa salt men man får aldrig sluta vara nyfiken :D

http://www.bloodline-themovie.com/

Redigerat av Unregistered1197, 16 July 2008 - 21:30.

Postad 16 July 2008 - 21:45

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
verkade faktiskt intressant såg en discovery liknande sak med för ett halvår sen tror jag.

Postad 16 July 2008 - 21:51

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Då kanske Dokumentären "The Anticrist" skulle vara intressant för er också.
Själv så tycker jag att det är intressant med liknande dokumentärer.
Fast nu ska jag kolla en jag har missa "The Grissly man"

Postad 17 July 2008 - 07:04

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Just nu håller de även på att spela in uppföljaden till Da Vincikoden... Änglar och Demoner.

Postad 17 July 2008 - 17:47

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Just nu håller de även på att spela in uppföljaden till Da Vincikoden... Änglar och Demoner.

Det är väl dock en "uppföljare" eftersom boken utspelar sig innan da vinci koden, så går det ju inte ihop riktigt.

Postad 17 July 2008 - 18:02

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
En föregångare, kanske :) Änglar och Demoner är lite mörkare och tätare i handlingen än Da Vincikoden så jag tror att det kommer att bli en bättre film (även om det förstås är samma trams :D)

Nä, det som imponerade mig med Bloodline var att de faktiskt hade lyckats tyda ut koder och tecken och med hjälp av dem gräva fram artefakter som faktisk härrör från Jerusalem under första århundradet samt från Tempelherrarna under korstågstiden på det ställe i Frankrike där alla har spekulerat att mystiska saker skulle finnas.

Naturligtvis finns en stor sannolikhet att allt är bluff och planterat och bara en liten sannolikhet att det är äkta. Men det är mycket intressant att ställa sig frågan vad det innebär om fynden är äkta?

Kolla gärna den här presskonferensen där några av fynden beskrivs:
http://www.ustream.t...annel/bloodline

Redigerat av Unregistered1197, 17 July 2008 - 18:05.

Postad 17 July 2008 - 18:31

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

En föregångare, kanske :) Änglar och Demoner är lite mörkare och tätare i handlingen än Da Vincikoden så jag tror att det kommer att bli en bättre film (även om det förstås är samma trams :D)

Nä, det som imponerade mig med Bloodline var att de faktiskt hade lyckats tyda ut koder och tecken och med hjälp av dem gräva fram artefakter som faktisk härrör från Jerusalem under första århundradet samt från Tempelherrarna under korstågstiden på det ställe i Frankrike där alla har spekulerat att mystiska saker skulle finnas.

Naturligtvis finns en stor sannolikhet att allt är bluff och planterat och bara en liten sannolikhet att det är äkta. Men det är mycket intressant att ställa sig frågan vad det innebär om fynden är äkta?

Kolla gärna den här presskonferensen där några av fynden beskrivs:
http://www.ustream.t...annel/bloodline

Får ta mig en titt på denna dokumentär då gillade verkligen både da vinci koden och änglar och demoner. Gillade faktist änglar och demoner bäst, så ser verkligen framemot filmen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.