Postad 17 July 2008 - 14:34
Postad 17 July 2008 - 14:36
Skulle tippa på att det är TV'n som är boven.Jag har anlutit min PS3a till TVn via HDMI, inga konstigheter. Sen vill jag plocka 5.1 ljud från TVn via COAX till min receiver. Detta för att bara ha en kabel ansluten till SP3an och slippa ändra i mjukvaran vart mitt 5.1 ljud skall skickas, HDMI eller OPTISKT. För vad jag har läst så går det inte att skicka till båda samtidigt utan att starta upp prylarna i en viss ordning. Men när jag får signalen tilbaka från TVn till reveivern är det bara stereo, hur jag än gör. Någonstans på vägen tappar jag 5.1 och får bara stereo istället. Är det PS3an som inte skickar 5.1, e det TVn som tar emot 5.1 med bara skickar vidare 2.0. Någon annan som stött på detta?
Jag körde med HDMI till TV'n och optisk till receivern förut.
Inga konstigheter.
Testa vettja!
Postad 17 July 2008 - 17:03
Jag kör HDMI till tv:en och coaxialt till recivern, inga problem med 5.1 ljud.
Postad 17 July 2008 - 17:42
Postad 17 July 2008 - 18:38
Är det någon annan som kan berätta för mig om detta låter som en rimlig förklaring, eller är jag fel på det.
Anledningen till att jag börjat klödda (skånska) med detta från början är att jag har problem med lip-sync. Jag kör bild via HDMI till min Philips 37PFL9603D och ljud via OPTISKT till min Harman/Kardon AVR 430. Min tanke vara att plocka allt ljud direkt från TVn för att slippa detta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?