Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på olika distanser för duk på vägg

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 July 2008 - 09:44

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Hej

Håller på att bli galen, har beställt en Kingpin 90 tum duk som ska sättas upp på väggen och hänga framför TV på sitter på väggen.
Men som flera har problem med så verkar det inte finnas något tillbehör för att få ut duken från väggen.
Många har ju byggt sina egna distanser, så jag tänkte att folk kan väll dela med sina tips & idér hur ni har gått tillväga.

Postad 18 July 2008 - 11:00

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Hej

Håller på att bli galen, har beställt en Kingpin 90 tum duk som ska sättas upp på väggen och hänga framför TV på sitter på väggen.
Men som flera har problem med så verkar det inte finnas något tillbehör för att få ut duken från väggen.
Många har ju byggt sina egna distanser, så jag tänkte att folk kan väll dela med sina tips & idér hur ni har gått tillväga.

de flesta dukar kommer väl ca 6-7 cm utanför väggen i orginalutförande.. Annars går ju dukarna att hänga i taket också, fast det kanske inte är ett alternativ? ;)

Postad 18 July 2008 - 11:01

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Jag går lite i egna tankar med samma problem just nu för jag ska flytta tvn till samma vägg som duken. Fästas i taket går ju men lite jobbigt, jag har betongtak..Träklossar som skruvas i väggen och därefter duken på klossarna, nja duken behöver ju trots allt ut ganska långt. Däremot vanliga vinkeljärn som då har lagom läng, som passar just ditt ändamål funkar fint. Finns att köpa på de flesta varuhusen, jag köpte på jula. Skruvade fast dem i väggen och duken skruvade jag fast med skruv och mutter längst ut på järnet, det blev perfekt.

Postad 18 July 2008 - 22:01

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
släng upp den i taket, kommer bli betydligt snyggare än en massa armar och en stor kasett hängandes ovaför tvn.. men men.. smaken är som baken.. delad

låna en hemi och borra i taket, går mkt enkelt, lätt att spackla sen när du flyttar oxå

Postad 18 July 2008 - 23:09

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

släng upp den i taket, kommer bli betydligt snyggare än en massa armar och en stor kasett hängandes ovaför tvn.. men men.. smaken är som baken.. delad

låna en hemi och borra i taket, går mkt enkelt, lätt att spackla sen när du flyttar oxå

Oj, behöver man driva borren med en Hemi så har man nog rätt hårt tak... :)

Postad 19 July 2008 - 11:44

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
jag skulle sätt aden i taket, men jag har 3.10 i taghöjd så de går inte så bra.

Postad 19 July 2008 - 21:02

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Oj, behöver man driva borren med en Hemi så har man nog rätt hårt tak... :(

det underlättar en del och använda riktiga verktyg, blir som att köra en borr i ett paket smör =)
slipper slita ut sig.. kan vara riktigt jobbigt att borra i betongtak.. been there.. done that ;)

jag skulle sätt aden i taket, men jag har 3.10 i taghöjd så de går inte så bra.

du har ju 40cm dropdown på kingpins dukar, så, det borde ju inte vara några problem att hänga den så högt.. blir klart i högsta laget, men annars kan man ju borra upp 2st vajers med karbinhakar i nederkanten att hänga kasetten i.. blir ganska stilrent om inget annat.. snyggare än konsoller tycker iaf jag :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.