Jag köpte i mitten på Maj 2007 en Panasonic TH-50PV70 (trodde jag) av en näthandel här i Sverige. TV´n leverades till vårat nyköpta hus, och stog tills vi blivit inflyttade oanvänd. Det var så mycket som gjordes i flytten och så att TV hade vi inte tid med, så man såg fram emot att få sätta upp den och bara slappa efter flytt, husförsäljning och köp av nytt hus. Vi börjar iallafall använda TV´n i Juni.....men så en dag, cirka 1mån efter att vi satt upp den så är den HELT död!. Frustrerad och utan TV hemma (ni med småbarn vet att det inte är så lätt..) så ringer jag till Panasonic. Men dom hänvisar mig till inköpsstället och att det är dom som får sköta ärendet.
Tar då kontakt med stället jag köpte TVn, vilket inte var så smidigt och lätt. Det visa sig att deras telefontid var mellan 10-12 och man hade tur om dom änns svarade då. Fick iallafall ett mail efter ett par dagar och kontakt upprättades. Fick då via telefon uppraddat vilka ställen i Sthlms-regionen JAG kunde lämna in TVn på. Kändes skumt, att jag skulle behöva sköta transporten till servicefirma...som nu blev Powermill i Upplands-Väsby ca 6mil bort. Inte helt lätt att frakta runt en 50" plasma heller. Men jag ville ju ha saken "ur världen" så fort som möjligt.
Lämnade iallafall in den i slutet av Juli till nån "trött" kille på Powermill livrädd för hur min "nya" TV utan en skråma skulle se ut när den kom hem. Jag hade dock varit väldigt noga att packa ner den i sin originalkartong med allt.
Vänta...vänta...i slutet på Augusti får jag papper om att TVn är klar. På papperet finns ett belopp på 6500:- som ska betalas om TVn ska hämtas ut...vafan tänkte jag, och ringde upp Powermill.
Fick då veta att Panasonic i Sverige inte tänker betala garantin, eftersom min TV inte var Svensk !?!?. Min TV är enligt modellbeteckningen på den: TH-PV71F tysk eller något. Kändes inte så roligt, då det på webhandeln var en TH-50PV70 jag köpte...likaså är det den beteckningen jag har på mitt kvitto. Och inte tittade jag så noga på TVn´s baksida efter "typ" då jag satte upp den. Den ser ju ut som den ska.
Jahapp, då var det bara att vänta och trassla ytterligare tid med inköpsstället...som bestämt hävdade att Panasonic Sverige snackade skit...men dom skulle iallafall lösa detta. Ytterligare väntat....och jag kunde hämta min TV i början på September. Jo jag fick hämta den själv också.... och ingen låne TV eller någonting.
Det kändes riktigt bittert efter allt detta, och jag ville häva köpet. Men läste om att dom har rätt att reparera bla...bla...bla. Så jag orkade inte dra igång någonting...jag och familjen kunde ju titta på TV nu.
Varför skriver jag allt detta nu ?. Jo....TVn har nästan exakt 1år efter inköp gått sönder..IGEN
Jag vill verkligen häva detta köp eller något nu, kan tänka mig att köra den till Powermill igen. Men sen vill jag inte se den mer. Tror ni det är möjligt att få igenom?. Ska jag kanske ta kontakt med Konsumentrådgivningen här i min kommun och be om hjälp ?.
Jag har inte varit i kontakt med inköpsstället ännu, vill få lite mer "kött på benen" först.
Felet som nu blivit på min TV är, 2-3 vertikala ränder i centrumområdet på panelen...en är grön, en lila etc. + att det är ett jäkla "oljud" från den om det är mycket vitt som visas på panelen.
Tacksam för råd & tips!
Mvh //E
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?