Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placering av Subb

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 July 2008 - 14:35

FireFox
  • FireFox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag är sugen på att köpa en Dunavoice Definition SW-10 eller en minivee, beroende på vad plånboken säger just nu.
Jag har aldrig förut haft en subb så jag är inte så hajj på placerings-biten. Om ni tittar på den bifogade bilden så är ända placerings altenativet brevid soffan där Datorväskan står, kan det fungera tror ni, eller är det en fullständigt o optimal placering?

tacksam för synpunkter :)

Bifogad fil  IMG_0579.jpg   4.64MB   0 Antal nerladdningar

Postad 19 July 2008 - 14:41

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Hur långt är det bakom soffan till vänster till väggen bakom där?

Thomas

Postad 19 July 2008 - 14:50

FireFox
  • FireFox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur långt är det bakom soffan till vänster till väggen bakom där?

Thomas

Inte så långt, Vitrinskåpet du ser början på går nästan ända in till väggen..
sprang iväg å tog en bild lite fort :)
Bifogad fil  IMG_0581.jpg   4.9MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av FireFox, 19 July 2008 - 14:54.

Postad 19 July 2008 - 14:55

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Inte så långt, Vitrinskåpet du ser början på går nästan ända in till väggen..

Det är svårare att få till basen om du sitter för långt från en vägg, satt själv runt 35- 37 procent från bakvägg, ingen bas alls, har flyttat runt nu och har fått till det

Det ser ut som sittplatsen är minst 1 meter i ditt rum och ju längre in i rummet man sitter desto sämre bas, då spelar placeringen mindre roll om lyssningspositionen är dålig

Thomas

Postad 19 July 2008 - 14:59

FireFox
  • FireFox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är svårare att få till basen om du sitter för långt från en vägg, satt själv runt 35- 37 procent från bakvägg, ingen bas alls, har flyttat runt nu och har fått till det

Det ser ut som sittplatsen är minst 1 meter i ditt rum och ju längre in i rummet man sitter desto sämre bas, då spelar placeringen mindre roll om lyssningspositionen är dålig

Thomas

Ja, det är inte lätt det där..
Men basen borde väl slå en del rätt in i soffan om den står där? Så att den inte försvinner helt, jag kan tyvärr inte mublera om heller utan det här är ju så det måste se ut :(
/Simon

Postad 19 July 2008 - 15:02

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Ja, det är inte lätt det där..
Men basen borde väl slå en del rätt in i soffan om den står där? Så att den inte försvinner helt, jag kan tyvärr inte mublera om heller utan det här är ju så det måste se ut :(
/Simon

Jag vet, det kan vara riktigt svårt att få till det, Själv vill jag inte ha en soffa som "skakar" jag vill att basen ska vara där jag sitter utan skak och att det ska komma från min duk, framifrån

Thomas

Postad 19 July 2008 - 15:08

FireFox
  • FireFox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag vet, det kan vara riktigt svårt att få till det, Själv vill jag inte ha en soffa som "skakar" jag vill att basen ska vara där jag sitter utan skak och att det ska komma från min duk, framifrån

Thomas

Det ligger helt klart något i det du säger, att man vill ha effekterna från filmen så att säga...
kanske helt enkelt får köpa en bas å hoppas på det bästa, eller om man kanske kan försöka låna hem någon nån stans..

Postad 19 July 2008 - 15:21

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Det ligger helt klart något i det du säger, att man vill ha effekterna från filmen så att säga...
kanske helt enkelt får köpa en bas å hoppas på det bästa, eller om man kanske kan försöka låna hem någon nån stans..

Låna får man nästan överallt göra, antingen mot handpenning eller gratis, det har jag fått göra, låna och prova

Thomas

Postad 26 July 2008 - 21:08

FireFox
  • FireFox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Låna får man nästan överallt göra, antingen mot handpenning eller gratis, det har jag fått göra, låna och prova

Thomas

Har nu lånat hem en minivee från hemmabiobutiken i frölunda ;) var inga som helst problem, mycket trevlig och kompetent personal där.
Jag har alltid tyckt att det duger så bra med 5.0 system, vem behöver en bas?
tryckte av basen efter en stunds användande i både film å musik och vah? Mina RS8or som alltid låtit så fint kändes inte alls så roliga längre..
Så basen gjorde grymt gott! Åker nog på måndag och lämnar tillbaks subban å köper en ny.
Tack för all hjälp

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.