Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur ska jag dra kablarna?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 July 2008 - 11:38

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis flyttat till vår nya lägenhet! Öppen planlösning är ju stiligt, men det är inte så lätt att dra kablarna till bakhögtalarna och baslådan. Tänkte höra med er experter hur ni skulle ha gjort. Bifogar några bilder.

Mvh Claes

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.jpg   253.94K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.jpg   247.41K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.jpg   261.09K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4.jpg   275.03K   0 Antal nerladdningar

Postad 21 July 2008 - 15:32

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag kan inte säga att jag anser mig vara expert eller så. Men jag personligen skulle nog ha försökt att utnyttja skarven i taket att dra kablarna i med någon snygg list som döljer detta.

Postad 21 July 2008 - 15:41

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Det är tyvärr lite svårt att se exakt var man kan dra kablarna i din nya lägenhet, men jag skulle försöka utnyttja utrymmet under trösklarna (om det finns några), för det har jag själv gjort. Jag hade viserligen förmånen att renovera vardagsrummet, så jag kunde ordna lite extra mellanrum under där jag la trösklarna. Annars är även lister av typen kanallisten som gjorda för snygg kabeldragning (vilket jag använt till resten av kabelvägen)

Postad 22 July 2008 - 13:01

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hej och tack för svaren!

Pki: Just skarven i taket är jag inte så sugen på, då jag måste dra en kabelkanal i stort sett rakt upp på vår fondtapet.

Miltex: Jag har funderat i de banorna, att dra under listerna. Det känns dock som det största och mest omständiga sättet. Hur ska jag t.e.x. för att få bort de nuvarande listerna utan att skada tapeten?

Jag funderar på att dra en kabellist längs med kanten på TV-väggen, upp i taket, över till sidan med skåpen. Sedan längs med taket ända tills jag hamnar bakom soffan. Väl där, dra ner kanalen bakom en gardin.
Vad tror ni om det?

Vad kan man köpa snygga, vita, diskreta kabelkanaler som skruvas/spikas upp? Jag vill inte använda någon sorts dubbelhäftande tejp iallafall! :D

Mvh Claes

Postad 22 July 2008 - 13:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Hej och tack för svaren!

Pki: Just skarven i taket är jag inte så sugen på, då jag måste dra en kabelkanal i stort sett rakt upp på vår fondtapet.

Miltex: Jag har funderat i de banorna, att dra under listerna. Det känns dock som det största och mest omständiga sättet. Hur ska jag t.e.x. för att få bort de nuvarande listerna utan att skada tapeten?

Jag funderar på att dra en kabellist längs med kanten på TV-väggen, upp i taket, över till sidan med skåpen. Sedan längs med taket ända tills jag hamnar bakom soffan. Väl där, dra ner kanalen bakom en gardin.
Vad tror ni om det?

Vad kan man köpa snygga, vita, diskreta kabelkanaler som skruvas/spikas upp? Jag vill inte använda någon sorts dubbelhäftande tejp iallafall! :D

Mvh Claes

Coop forum har bra stooora lister.titta in i mitt galleri så hittar du några bilder på dom listerna.
dom har jag skruvat fast.
sen har jag några lister ifrån ÖoB som funkar bra dom också,dock inte i samma storlek,dom har väldigt små om du bara ska dra någon kabel i,dock är dom dubbelhäftande men jag har låtit "plasten" suttit kvar över tejpen och sen skruvat.

Postad 22 July 2008 - 13:53

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid vara försiktig samt att skaffa en list som är något högre än befintlig list.
Denna artikel visar hur du skulle kunna göra: :D
https://www.minhembi...m/artiklar/1049

/Miltex

Redigerat av Miltex, 22 July 2008 - 13:55.

Postad 22 July 2008 - 19:33

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
du kan ju även tapetsera eller måla kabel listerna :D

Postad 22 July 2008 - 20:37

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Jag tapetserade mina kabellister, det blir klart smäckrare...bild i mitt galleri...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.