Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Små högtalare till Harman/Kardon AVR155

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 July 2008 - 19:55

Arvan
  • Arvan
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Halloj!

Jag är på jakt efter ett litet system till min nya lya. Förstärkaren jag har tänkt basera systemet på är Harman/Kardon AVR155.

har kollat på lite XTZ prylar men jag vet inte riktigt vilka man ska ha. Hade tänkt på dom små sateliterna till bakre kanalen och några lite större till center och front. Till råga på det så ska man ju ha en sub också.

Nu till det riktigt svåra...Priset för detta kalaset bör helst landa runt 10 000 kr ( då inkluderat förstärkare och talare )

Kan man gå ner i pris på stärkaren? Jag känner att en bra stärkare är en mycket bra grund. Då jag bara har hållt på med 2 kanaler inan så har jag inte så mkt kunskap inom detta.

Övriga saker som skall inkluderas i detta sytem är. Full HD plasma, playstation 3 och en dator/htpc

Är jag ute på rätt linje med stärkare och tanken med xtz grejjer? Finns det nått bättre/smartare

Postad 22 July 2008 - 04:06

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
jag skulle nog resonera tvärt om, satsa på ett bra högtalarsystem som du verkligen gillar då det inte blir omodernt på samma sätt som en hemmabioförstärkare...sen är det ju också en smaksak men högtalarna färgar ju ljudet på ett helt annat sätt också.
Lyssna runt på högtalarsystemen i 6-7000 kr klassen och komplettera med förstärkare för resten av pengarna, jag skulle personligen slå ett slag för cerwin vegas nya system, dom är nog väl värda en provlyssning

Postad 22 July 2008 - 09:55

Arvan
  • Arvan
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Tja varför inte!

Får åka till hifijlubben och provlyssna, jag hade helt glömt bort vega :D så det ska jag absolut kika vidare på.

tack för tipsen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.