KEF KHT 3005
Boose Acoustimass 15
B&W MT20
Mordaunt-Short Genie eller Alumni
Klipsch RSX4
Har ni någon erfarenhet eller några köptips? Jag vill ha hög definition i ljudet. Avskyr mullrigt ljud. Vill ha spegelklar diskant, välbalanserad bas och en mjuk mid. Jobbar med musik på professionell nivå, så jag mixar/mastrar i ruggigt bra Genelec-monitorer. Vill därmed även ha ett paket i vardagsrummet som håller hög klass. Jag ser mest på film i HD eller Blu-ray, men ser även en hel del konsertfilmer - därav behovet av en anläggning som kan axla det mesta. Jag vet att jag egentligen borde köpa större paket, men ni vet hur det är hemma... trångt!
Jag har testlyssnat B&W MT20 på Hifiklubben och det lät riktigt bra faktiskt! Vet i och för sig att de har spelats in ett tag, men de lirade såväl Katie Melua som Muse på ett förträffligt sätt. Har hört gott om KEF och de små Mordaunt-Short men har ej hört dem i verkligheten. Boose har jag hört både bra och dåligt om. Klipschen har jag ingen aning om. Jag har även hört talas om Mirage NanoSat Prestige, Mirage OmniSat V2 och Boston Acoustics Soundware, men dessa vet jag verkligen ingenting om (även om jag är rätt nyfiken!).
Alla tips och råd är uppskattade
Tack på förhand!
Redigerat av Audiofilicus, 21 July 2008 - 21:40.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?