Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Acer laptop - problem med tangentbord/styrplatta

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 July 2008 - 15:31

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Tjo!

Har problem med en gammal laptop. Det är en Acer Aspire 3000 som är ca 3 år gammal.
Under gårdagen började tangentbordet och styrplattan att glappa. Fungerar lite, men styr man med musen rör den sig i etapper. Tangentbordet fungerar om man matar flera gånger på knapparna. Kopplar man in extern mus/tangentbord lirar det hur fint som helst.

Maskinen började även uppträda lite udda på andra punkter, såsom att "Avsluta" hänger datorn med ett timglas utan ruta för "Viloläge, Logga ut" osv... Måste köra en manuell avstängning.

Någon som har några teorier? Personligen tycker jag det verkar vara hårdvarufel på tangentbord/mus, men man blir ju lite fundersam när båda två börjar samtidigt....

//Gis

Postad 24 July 2008 - 21:28

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0
Jag hade nästan varit glad när bägge krånglar samtidigt då det ju borde vara glapp i kabel-anslutningen till moderkortet. Bara att plocka isär göra rent och trycka ihop så fungerar det nog igen.

Postad 20 May 2009 - 07:12

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Som en lösning på detta problem för framtida forumsökningar:

Jag testbootade på en Linux LiveDist och då fungerade allt som det skulle. Så en enkel ominstallation fungerade fint. Är ju inte säkert att det räcker till i alla lägen, men det var lösningen för mig iaf. Maskinen fungerar än idag...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.