Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placering av front i trångt rum

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 July 2008 - 19:56

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Goder afton både herre och fru, audiofil, singel och geekbo.

Har nu i dagarna fått hem mitt paket bestående av KEF 2005.3 och en Harman Kardon AVR255 och har länge funderat på placeringen av surround-högtalarna p.g.a platsbrist och efterbliven arkitektur.

För att få till en hyfsad högtalarplacering blir jag tvungen att centrera mina högerkanalel (Höger front och höger bak-surround) drygt 15cm från ena väggen. När högtalaren är monterad kommer det alltså att skilja 150 - [högtalarens bredd / 2 ] cm från högtalarelementet och väggen. Min fråga är om det kommer att påverka ljudbilden negativt.

Personligen tvivlar jag då KEF-surroundarna verkar vara riktigt bra på att sprida ljud, samt att de går att vinkla ganska kraftigt, men man vet inte om de sprider allt för bra in i den närliggande väggen.

Önskar professionel input på mina åsikter innan jag ger mig på cementväggarna med borren :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.