Jag ska väl inte göra en allt för lång historia av detta. Läget för mig just nu är som så att jag är extremt trött på min Sony 32" CRTfrån 2003 som är stor som ett berg och väger lika mycket som en tankfartyg...
Så nu vill ja uppgradera mig och ge bort gamla tv:n till far, tycker att han behöver en lite bättre tv än vad han har just nu. Den tar upp alldeles för mycket plats hos mig...
Jag har hållit på och läst och kollat på lite LCD tv:n m.m. men inte kunnat besluta mig. Jag kan helt enkelt inte bara åka till siba eller nåt liknande och fråga en försäljare: "Tja, jag vill ha en 37" LCD tv" då får jag ett förslag av han som han i sin tur förväntar sig att jag ska säga "ja" på för att han vill få bort tv:n från lagret. Jag vill inte köpa nå skit. Visst jag är beredd att betala lite pengar för tv:n men inte mer än 10k om inte det är en för######ns bra tv då.
- Det jag är ute efter är en LDC tv på 37".
- Tv:n får inte vara 156cm(1560mm) breddare eller komma allt för nära detta mått för då passar den inte i nya tv-möbeln som jag har införskaffat.
- Tv-mottagare analog.
- HDMI och VGA ingång. Eller kanske till och med DVI. S-video ingång också om möjligt.
- Analog ljud in&ut. Detta vore inte fel.
- SCART. Om det finns kvar inget stort krav dock.
- VESA-fäste ett krav.
- Lägre responstid än 8-10ms.
- PAL/NTSC
Men frågor som jag har är:
1. Ska man köpa en Full HD eller HD Ready tv? Jag har fått höra och läst att man ska satsa på en Full HD.
2. Vilket kontrast värde är bra på tv:n? Jag vet att det är skillanden mellan vit och svart.
3. Vilken bildstorlek bör tv:n klara av?
4. Hur hög ljusstyrka räker det att ha i cd/m²?
Så är det någon som kan ge mig tips på vilken LCD tv som skulle passa mig? Och hjälpa mig med mina frågor som jag har.
Ja jag vet detta har väl frågats för men jag vill få det i klar text för mig. Litar mer på folket här än på nån siba/el-iganten butik ;p Eller länka mig till nån tråd/sida där det står på ett enkelt och bra sätt vad allt är och vad är bra eller dåligt på en tv.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?