Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Billig bra dac digital -> analog

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 July 2008 - 17:41

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Hej alla!
Har idag kopplat datorn till recievern med digital coax. Problemet med detta i dagsläget är att recivern är inställd på att använda sig av subwoofer, och jag är 90% säker på att den inte kan ha olika inställningar för subwoofer(on eller off) olika för olika ingångar... Eftersom jag inte använder subwoofern till musik(är alldeles för bumlig till musik) så tappar jag då basen under 100Hz, vilket är delningsfrekvensen i recivern...

Varför så inte koppla analogt från datorns ljudkort. För jag vill undvika mjukvaru-volymkontrollerna, och få så "ren" signal som möjligt.

Men för att kombinera ren signal från ljudkortet och kunna spela under delningsfrekvensen i recivern tänkte jag att använda mig av en dac som gör om coax-signalen till en analog signal, och i recivern köra dsp:n på defeat, vilket tar dödö på dsp:nm och allt vad delningsfrekvens och subwoofer heter, och skickar allt till frontarna B)

Frågan lyder då: finns det nån billig bra dac som fixar detta? ;) billig = ~1k, gärna också så "enkel" som möjligt, 1 in 1 ut :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.