Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hata mig inte... Ännu en W4000 eller LZ85-tråd.

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 July 2008 - 08:45

bildagenturen
  • bildagenturen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hata mig inte, men här kommer en till W4000 eller PZ85-tråd.
Har läst och läst, men har ändå inte kommit fram till vad jag bör satsa på.

Så här kommer apparaten troligen användas

TV (via Comhem digitalbox, ej HD) 40 %
Film/Serier via Xbox (ej 360) 20 %
Film/Serier i HD via Macbook Pro (DVI2HDMI) 15 %
Wii-spelande 15 %
Surfande, bildtittande via Macbook 5 %
Dataspelande via Macbook 5 %

Så, ska man satsa på 40" LCD'n eller 42" Plasman?
Det som oroar mig lite är främst inbränning vid Wii-spelandet.
Det kan ibland gå 5-6 timmar i ett och samma spel och då är det
alltid någon del av skärmen som visar samma grafik konstant.
Men samtidigt så kommer jag mest se på icke-HD-material, och min Wii
är inte heller så värst högupplöst... och då har jag läst mer positivt om Plasman.

Tacksam för svar!

//Jari

Redigerat av bildagenturen, 28 July 2008 - 08:56.

Postad 28 July 2008 - 09:32

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Sonybög som jag är finns inget alternativ... Men jämför gärna apparaterna live, det är bästa sättet att bilda sig en adekvat uppfattning. Plasmor har ju många fördelar men min personliga uppfattning är att lcd är strået vassare i detta sammanhang. Sonys lcd är ljuvlig. Kolla noga, gärna med flera olika källor (DVD,BD,SD,HD och analog). Lycka till!

Postad 28 July 2008 - 09:39

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Jag hatar dig B) ;) :P

Postad 28 July 2008 - 12:28

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Självklart plasman även om w4000 verkar bra så får man aldrig det riktiga djupet i bilden och som du skriver så ska du mest kolla på tv med den hd eller sd där vinner PZ85 den ska vara lätt att få bra bild med läste jag i hembiotidningen också.
Enligt Martin K är allt annat än SONY skit så ta han med en nypa salt....dock så gillar jag PS3 an jag har....

Postad 28 July 2008 - 12:56

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Enligt Martin K är allt annat än SONY skit så ta han med en nypa salt....dock så gillar jag PS3 an jag har....

TIX har missuppfattat mig totalt. Jag tycker om sony, det medger jag, men allt annat är verkligen inte skit. Philips 9000 serie är fantastisk, sharp har vissa bra skärmar tom samsung har vissa bra lcd's. Så bassnig TIX, ta mig med eller utan en nypa salt, men skriv inte vad jag tycker! B)

Postad 28 July 2008 - 15:29

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Sonybög som jag är finns inget alternativ... Men jämför gärna apparaterna live, det är bästa sättet att bilda sig en adekvat uppfattning. Plasmor har ju många fördelar men min personliga uppfattning är att lcd är strået vassare i detta sammanhang. Sonys lcd är ljuvlig. Kolla noga, gärna med flera olika källor (DVD,BD,SD,HD och analog). Lycka till!

Jag gillar också sony

Men jag hatar bögar

Postad 28 July 2008 - 16:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Varför inte köpa Sony och släng digiboxen. Skulle aldrig falla mig in att köpa en tv med t-box punkt

Postad 28 July 2008 - 16:17

bildagenturen
  • bildagenturen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fast digitalboxen kör dubbla tuners, samt har hårddisk... så den är rätt så najs.
Jag tror ju att jag lär bli nöjd vad jag än gäller, och tror bägge har bra bild.
Det är just det där med inbränning och SD vs HD jag tänker på, samt så har jag läst
att vissa, främst Full HD apparater, har ett "input lag" när man t.ex kör Wii...

Redigerat av bildagenturen, 28 July 2008 - 16:18.

Postad 28 July 2008 - 16:39

speechless
  • speechless
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Fast digitalboxen kör dubbla tuners, samt har hårddisk... så den är rätt så najs.
Jag tror ju att jag lär bli nöjd vad jag än gäller, och tror bägge har bra bild.
Det är just det där med inbränning och SD vs HD jag tänker på, samt så har jag läst
att vissa, främst Full HD apparater, har ett "input lag" när man t.ex kör Wii...

Alltså, skippa fullhdn på ditt storleksval och satsa på en bra plasma istället. angående inbränning jag har aldrig haft ens ghosting och jag kan köra spel i långa långa timmar i sträck... iofs på en pioneer men så dålig kan inte pannan vara.

Postad 28 July 2008 - 22:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag gillar också sony

Men jag hatar bögar

förbannat omogen kommentar. hoppas verkligen att du får dig en varning av mod här!
såna snorungekommentarer klarar sig forumet utan!

Postad 29 July 2008 - 07:35

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Håller med!
Tror de flesta utom bergsturken (skogsturken) förstod vad jag menade... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.