Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia 5800 *

4967 svar i tråden

Skickat 02 mars 2009 - 20:56

Visa inläggLandell Mar 2 2009, 10:50 skrev:

Jag har ingen direkt förklaring till vad det kan vara men eftersom ingen annan har svarat så ger jag mig på ett försök.
Låter lite som att minneskortet skulle ha formatet FAT32, alltså den kan inte ta större filer.
Jag vet inte hur stor filen du ska föra över blir men det är det ända jag kan komma på, såhär på rak arm.
Tack för en god tanke! Men ack...

Filen vad det gäller Europa är på c:a 1Gb, dock i flera småfiler. Hur som helst så ska FAT32 funka med tanke på endast 1Gb samt flera småfiler.
Minneskortet verkar också ok, har nu istället för kartor fyllt upp det med musik. Har mailat Nokia support, ska återkomma med deras svar.

Skickat 02 mars 2009 - 21:04

Skallaren: Poäng till dig. :)

Multitouch, kan tänka mig några grejer jag skulle vilja att Nokia tar tag i med det.
Typ zooma tex, om man får drömma lite.

Skickat 02 mars 2009 - 22:35

Multitouch hade inte suttit fel. :)

Skickat 02 mars 2009 - 22:56

Jag vet inte vad jag ska säga. Men detta är den bästa mobilen i klassen, ändå kostar den hälften så mycket som konkurrenterna . Men jag kan inte förstå varför det ska vara så besvärligt att uppdatera programvaran i
mobiler nu för tiden.

Någon annan som har haft problem. Datorn hittar inte min mobil i update programmet. Men allt
annat kan jag göra, flytta filer mm.

Det här inlägget har ändrats av sandefjord 02 mars 2009 - 22:59

Skickat 02 mars 2009 - 23:08

Finns det något sätt att ladda ner kartorna från google maps så man har dem på minneskortet, precis som med nokia maps? Så fort jag använder mig av google maps så ska den koppla upp mot internet för att tanka ner kartorna över de område jag befinner mig, vilket går segt och scrollandet på kartan blir en pina då den ska uppdatera varje nytt litet område.

Skickat 02 mars 2009 - 23:19

Har en lur som är köpt via 3 och hade tänkt att jag skulle byta produkt-ID för att kunna lägga in senaste FW. Det strular dock minst sagt en hel del och jag undrade lite om någon kunde ge en lite hjälp.

Har provat på en Windows 7-burk, en VMVare virtuell Win XP SP3-installation på Windows 7-burken och burk med Win XP SP2 på men får samma fel på allihop. Problemet är att mjukvarorna inte hittar telefonen. Kör jag däremot Nokia PC Suite så funkar det perfekt. Har testat NSS. Phoenix Service Suite och JAF. Samma fel med alla program. En sak som jag noterat är att vid NSS installationen så står det att man ska få upp någon ruta om nya USB-drivrutiner men den får aldrig jag. Däremot så dyker det upp någon MTB-enhet som den inte hittar drivrutiner till.

Tips??

//Fredrik

Skickat 02 mars 2009 - 23:44

Hej.Har haft min tube nu i ett par veckor men aldrig fått det att funka att synca med nokia pc suite med bluetooth!! det ska ju funka utan att behöva ha sladden i väl? Eller någon har lyckats?
mvh A P

Skickat 03 mars 2009 - 00:09

• RayIV
  • Användare

• 154 inlägg
Pratade med Nokias support idag då jag ej kom igång med PC Suite.
Problemet var att min telefon ej hittades av datorn.

Många har tydligen haft samma problem, och det första han frågade mig var om jag kopplade in mig på en usb port i fronten av min stationära burk, vilken jag gjorde.

Laddade ner senaste PC suite från nokias sida, sen kopplade jag in luren bak på datorn, nu funkar det klockrent.
Kan tyckas vara konstigt att det skall skilja på front och bak usm platser, men det tipset hade hjälpt många iaf enligt supporten...

Ett tips till alla som använder gpsen, lägg in det på minneskortet via nokia map loader!
Glöm inte lägg in den svenska rösten för röstnavigering om ni önskar den.

Visa inläggDaniel82 Mar 2 2009, 23:08 skrev:

Finns det något sätt att ladda ner kartorna från google maps så man har dem på minneskortet, precis som med nokia maps? Så fort jag använder mig av google maps så ska den koppla upp mot internet för att tanka ner kartorna över de område jag befinner mig, vilket går segt och scrollandet på kartan blir en pina då den ska uppdatera varje nytt litet område.

Skickat 03 mars 2009 - 08:48

• RayIV
  • Användare

• 154 inlägg
Jag ändrade mina kontakter smidigt igår i PC Suite, men när jag var klar märkte jag att alla kontakter i telefonen blivit dubbla? Klockan var mycket så jag orkade inte ta på datorn och leta efter lösningen.

Någon som vet vad jag gjorde för fel, elelr hur jag får tillbaka till det normala?

Skickat 03 mars 2009 - 14:01

Visa inläggPalmiNio Mar 2 2009, 02:02 skrev:

Enkel fråga. Finns det något bra program för 5800 för streaming av musik från datorn?

Man fick något Orb med från skivan men verkar ju vara webbaserat eller?
Är faktiskt mitt nästa lilla "projekt" att undersöka hur man gör; strömma media. Känns lite 2007 att hålla på å föra över till minneskortet hela tiden. Vad jag förstått skall Orb fungera men jag vill helst inte vara låst till dem och Realplayer. Skall kika lite på det ikväll. Skriver här vad jag kommer på.

Skickat 03 mars 2009 - 14:56

• MR-F
  • Amatör

• 89 inlägg
Hej, jag har läst igenom detta forum nu men inte hittat svar på den frågan jag har. Jag har köpt en Nokia 5800 som jag är jättenöjd. Jag märkte vid upp-packning den lilla glipan i högra hörnet, men det bryr jag mej inte om. När väl uppdateringen till v20 kom så uppdaterade jag den från v11. Men sen så kom systemfel-meddelandet när jag försökte använda sökningsfuktionenen och jag hade läst i detta forum om att knappa *#7370# om jag fattat rätt. Jag knappade in det och den frågade om jag ville göra en reset och att mobilen måste starta om. Men när jag klickar "ja" kommer det upp "låskod" och jag ska knappa in en låskod. Men mitt problem är att det verkar bara vara bokstäver som funkar. Jag läste nånstans att det är "12345" men jag kan inte trycka på knapp "1" då det inte finns några bokstäver på den knappen och övriga knappar blir dom bostäverna som vanligtvis är på dom beroende hur många gånger jag trycker på respektive knapp. Så min fråga är: Hur gjorde ni? Vad är koden?

Det är en operatörsfri och jag betalde fullt pris. Nåt tips?

Edit: Jag verkar vara lite efter (ursäkta), jag behövde hålla in knapparna för att få fram siffrorna och det var "12345".

Det här inlägget har ändrats av MR-F 03 mars 2009 - 14:57

Skickat 03 mars 2009 - 16:04

Jag undrar hur jag raderar epost i telefonen.
När jag får nytt meddelande och raderar det både i telefonen och på servern
så blir det ett streck över meddelandet, men när jag sedan hämtar hem eposten på
nytt så finns det fortfarande kvar.
Ett annat problem jag har är när jag har läst ett mail så finns fortfarande
kuvertet kvar i övre högra hörnet, trycker jag på det så står det ny epost fast det inte är det.
Och jag får inte bort det förutom om jag tankar hem mailen via mitt epost program,
eller tar bort via webmail.

Skickat 03 mars 2009 - 16:11

Visa inläggandersp84 Mar 2 2009, 23:44 skrev:

Hej.Har haft min tube nu i ett par veckor men aldrig fått det att funka att synca med nokia pc suite med bluetooth!! det ska ju funka utan att behöva ha sladden i väl? Eller någon har lyckats?
mvh A P
Jag får det inte att fungera heller, nåt med BT-stacken och Vista. Dom har bara stöd för WIDCOMM 6.x och jag har bara WIDCOMM 5.x i Vista :)
Microsofts BT-stack har inte stöd för Broadcom BCM2045 som finns i min usb-dongle

Det här inlägget har ändrats av tomle 03 mars 2009 - 16:13

Skickat 03 mars 2009 - 17:20

• MR-F
  • Amatör

• 89 inlägg
Jag måste fråga, då jag inte haft mobilen så länge. Hur säkerhetskopierar man? Jag kan inte välja att säkerhetskopiera nu utan antingen aldrig eller dagligen & då måste jag ställa in en tid. Men om jag vill säkerhetskopiera nu. Hur gör jag då?

Sen så undrar jag om MSN eller Windows Live. Finns det orginalprogram till 5800 (inte slick, fring eller tredjepartsprogram)? Jag vill ha ett msn/windows live program som funkar med touchscreen gränssnittet.
Jag har läst tråden men inte fått svar på min fråga. Inget funkar, antingen är programmen felaktiga eller länkarna döda.

Det här inlägget har ändrats av MR-F 03 mars 2009 - 19:40

Skickat 03 mars 2009 - 19:22

Visa inläggLillKille Mar 3 2009, 14:01 skrev:

Är faktiskt mitt nästa lilla "projekt" att undersöka hur man gör; strömma media. Känns lite 2007 att hålla på å föra över till minneskortet hela tiden. Vad jag förstått skall Orb fungera men jag vill helst inte vara låst till dem och Realplayer. Skall kika lite på det ikväll. Skriver här vad jag kommer på.
Precis provat Orb och vlc. Positivt överraskad av Orb. Funkade mycket smidigt, lätt att sätta upp och webbklienten var relativt lättmanövrerad i 5800:an webbläsare (standard). Fick dock lite hack i film, provade lite olika format och bitrate:er och hittade ingen gemensam nämnare. Men de var inte allt för illa. Detta var över mitt wlan. Kan rekommenderas.

Har inte kikat klart på vlc ännu.

Skickat 03 mars 2009 - 19:41

Visa inläggMR-F Mar 3 2009, 17:20 skrev:

Jag måste fråga, då jag inte haft mobilen så länge. Hur säkerhetskopierar man? Jag kan inte välja att säkerhetskopiera nu utan antingen aldrig eller dagligen & då måste jag ställa in en tid. Men om jag vill säkerhetskopiera nu. Hur gör jag då?

Sen så undrar jag om MSN eller Windows Live. Finns det orginalprogram till 5800 (inte slick, fring eller tredjepartsprogram)? Jag vill ha ett msn/windows live program som funkar med touchscreen gränssnittet.
Jag har läst tråden men inte fått svar på min fråga. Inget funkar, antingen är programmen felaktiga eller länkarna döda.
www.dailymonile.se sedan bli medlem sedan forum program sök WIndows Live Messenger , finns hur många som hellst...

Skickat 03 mars 2009 - 19:42

• RayIV
  • Användare

• 154 inlägg
Någon som vet varför min telefon visar dubbla kontakter dvs varje namn finns med 2 gr.
I PC Suite finns dom bara med en gång

Edit:
När jag är i tlefonboken trycker på val> minnesinformation så finns "telefonminne" med 2 gr.

Kan det ha med saken att göra, i så fall, varför finns det med 2 gr, hur får jag ort det om det är det som är problemet?
Kan det bero på att jag säkerhetskopierat telefonen en gång?

Edit2

Tror jag löste det genom att be telefonen hämta kontaktdata via simkort istället, då var hela telefonen tom, sen ändrade jag tillbaka till telefonminne, då blev det rätt.

Det här inlägget har ändrats av RayIV 03 mars 2009 - 20:11

Skickat 03 mars 2009 - 20:17

Visa inläggRayIV Mar 3 2009, 00:09 skrev:

Ett tips till alla som använder gpsen, lägg in det på minneskortet via nokia map loader!
Glöm inte lägg in den svenska rösten för röstnavigering om ni önskar den.

Jo fast de gäller väl bara nokia maps. Min fråga var om det går att ladda ner goggle's kartor till minneskortet på liknande sätt?

Det här inlägget har ändrats av Daniel82 03 mars 2009 - 20:23

Skickat 03 mars 2009 - 20:46

En liten snabbfråga är qwerty tagentbordet helt komplett med å,ä,ö eller man måste lägga till ?

Skickat 03 mars 2009 - 20:54

Visa inläggj0haaan Mar 3 2009, 20:46 skrev:

En liten snabbfråga är qwerty tagentbordet helt komplett med å,ä,ö eller man måste lägga till ?
Komplett med å,ä och ö!

Skickat 03 mars 2009 - 21:43

• MR-F
  • Amatör

• 89 inlägg

Visa inläggmackelitooo Mar 3 2009, 19:41 skrev:

www.dailymonile.se sedan bli medlem sedan forum program sök WIndows Live Messenger , finns hur många som hellst...

Jag har sett flera olika versioner av:
http://www.symbian-freak.com/downloads/fre..._nokia_5800.htm

Med olika namn på olika sidor men den går inte att logga in med. Så är det nån som använder Windows Live eller MSN Messenger på 5800?

Skickat 03 mars 2009 - 22:03

Visa inläggdimaz Mar 3 2009, 16:04 skrev:

Jag undrar hur jag raderar epost i telefonen.
När jag får nytt meddelande och raderar det både i telefonen och på servern
så blir det ett streck över meddelandet, men när jag sedan hämtar hem eposten på
nytt så finns det fortfarande kvar.
Ett annat problem jag har är när jag har läst ett mail så finns fortfarande
kuvertet kvar i övre högra hörnet, trycker jag på det så står det ny epost fast det inte är det.
Och jag får inte bort det förutom om jag tankar hem mailen via mitt epost program,
eller tar bort via webmail.

Du kör med POP3-mail låter det som?
Det blir ett streck över det, inget mer händer förrän du loggar ut. Välj "Avsluta" och "Koppla ifrån" (inte bara "röd knapp), då brukar de försvinna.
Vill minnas att du ser kuvertet i hörnet så länge du inte öppnat mailet. Kan det vara så?

Alternativt kan du köra med IMAP så sparas mailen på servern, eller tas bort direkt om du väljer det.

Konstigt att man själv inte kommer ihåg exakt, trots att man själv läser många mail om dagen i luren...

Det här inlägget har ändrats av yeppe 03 mars 2009 - 22:04

Skickat 03 mars 2009 - 22:22

• MR-F
  • Amatör

• 89 inlägg
Jag har lyckats att säkerhetskopiera via att ställa in varje dag & sen en tid, efter det ställde jag tillbaka till aldrig. Nu står det att säkerhetskopieringen är klar och att det har kopierats till minneskortet. Hur gör jag ifall jag vill hämta säkerhetskopian från minneskortet? Är tyvärr väldigt oteknisk just nu när allt är nytt. Har inte använt Nokia på evigheter.

Skickat 03 mars 2009 - 22:23

Visa inläggj0haaan Mar 3 2009, 20:46 skrev:

Nu har jag ett nytt tema men jag tog en screen på qwerty-bordet:

Postad bild

Skickat 03 mars 2009 - 22:29

Visa inläggyeppe Mar 3 2009, 22:03 skrev:

Du kör med POP3-mail låter det som?
Det blir ett streck över det, inget mer händer förrän du loggar ut. Välj "Avsluta" och "Koppla ifrån" (inte bara "röd knapp), då brukar de försvinna.
Vill minnas att du ser kuvertet i hörnet så länge du inte öppnat mailet. Kan det vara så?

Alternativt kan du köra med IMAP så sparas mailen på servern, eller tas bort direkt om du väljer det.

Konstigt att man själv inte kommer ihåg exakt, trots att man själv läser många mail om dagen i luren...

Kuvertet finns kvar så länge mailet finns i telefonen oavsett om jag har läst det.
Och det finns inte några olästa kvar heller...

Att välja Avsluta/koppla från löste problemet med raderingen.
Tackar!

Men om någon har svaret på hur jag löser det med kuvert ikonen så är jag tacksam.

Skickat 03 mars 2009 - 23:51

Visa inläggGråtand Mar 2 2009, 23:19 skrev:

Har en lur som är köpt via 3 och hade tänkt att jag skulle byta produkt-ID för att kunna lägga in senaste FW. Det strular dock minst sagt en hel del och jag undrade lite om någon kunde ge en lite hjälp.
Har provat på en Windows 7-burk, en VMVare virtuell Win XP SP3-installation på Windows 7-burken och burk med Win XP SP2 på men får samma fel på allihop. Problemet är att mjukvarorna inte hittar telefonen. Kör jag däremot Nokia PC Suite så funkar det perfekt. Har testat NSS. Phoenix Service Suite och JAF. Samma fel med alla program. En sak som jag noterat är att vid NSS installationen så står det att man ska få upp någon ruta om nya USB-drivrutiner men den får aldrig jag. Däremot så dyker det upp någon MTB-enhet som den inte hittar drivrutiner till.

Tips??

//Fredrik

Har labbat lite mer ikväll och detta är dagens resultat:
* i Nokia PC Suite kommer jag åt både min Nokia E65 och 5800 och kan läsa meddelanden och kontakter utan problem
* kör jag NSU så hittar den E65an och letar firmware. 5800an hittar den inte i huvudtaget
* i NSS kan jag läsa E65ans produktinfo. 5800 hittar den inte i huvudtaget.

Har installerat senaste Nokia PC Suite, NSU samt Nokia OVI Suite, testat olika USB-uttag och startat om telefoner och dator i alla möjliga ordningar. Blir f*n inte klok på det här. Tips mottages tacksamt.

//Fredrik

Skickat 04 mars 2009 - 00:43

Visa inläggGråtand Mar 4 2009, 00:51 skrev:

Har labbat lite mer ikväll och detta är dagens resultat:
* i Nokia PC Suite kommer jag åt både min Nokia E65 och 5800 och kan läsa meddelanden och kontakter utan problem
* kör jag NSU så hittar den E65an och letar firmware. 5800an hittar den inte i huvudtaget
* i NSS kan jag läsa E65ans produktinfo. 5800 hittar den inte i huvudtaget.

Har installerat senaste Nokia PC Suite, NSU samt Nokia OVI Suite, testat olika USB-uttag och startat om telefoner och dator i alla möjliga ordningar. Blir f*n inte klok på det här. Tips mottages tacksamt.

//Fredrik
Kanske inte den hjälp du behöver...men tänkte bättre ett inlägg som du kan skumma ifall det kanske hjälper?
Installerade "Nokia PC Suite" ver. 7.1.1.18.0 på Windows 7 genom att högerklicka på installationsfilen och välja "troubleshoot compatibility", körde sen NSU ver. 1.4.85se via usbkabel till datorn (vet inte om det kallas NSU med telefonens egna uppdatering men den fungerade inte innan iaf)
Har dock inte 3 telefon...men hade svenksa direkt efter uppgradering och alla kontakter mm var kvar, lite nya program gps taggning på bilder mm..å lite rappare..

Du ser din produktkod genom att ringa *#0000# du behöver inte klicka "ring" det kommer upp direkt du matar in sista fyrkanten...där står version, samt under "val" kan du uppgradera telefonen via "air" (eller wlan)

För att ändra din produktionskod.. på 5800 så har du en fin step by step guide här...
http://nokiaaddict.com/2009/02/13/nokia-58...inally-updated/
jag har dock inte behövt köra den....

hmm..blev lite hjälp ändå kanske :(

Kan lägga till...(än en gång) sätta upp en enkel streamning typ vlc eller realplay (helst websida med directory browsing på en mapp) och se video via wlan i sängen...(blir ju tyst å inte så ljust för tjejen brevid ;)
(kör Windows 7 64 bit, men vista 32 funkar å :) tack på tuuuusen förhand om någon guru har något förslag?

Skickat 04 mars 2009 - 09:31

Visa inläggMR-F Mar 3 2009, 22:22 skrev:

Jag har lyckats att säkerhetskopiera via att ställa in varje dag & sen en tid, efter det ställde jag tillbaka till aldrig. Nu står det att säkerhetskopieringen är klar och att det har kopierats till minneskortet. Hur gör jag ifall jag vill hämta säkerhetskopian från minneskortet? Är tyvärr väldigt oteknisk just nu när allt är nytt. Har inte använt Nokia på evigheter.

Smartast och enklast är väl att Säkerhetskopiera till datorn genom Nokia Content Copier som finns med på DVDskivan i kartongen. Bara sätta i USB-kabeln, starta programmet och välja vad man vill spara från telefonen.

/Fredrik

Skickat 04 mars 2009 - 09:45

Visa inläggbeachboy72 Mar 4 2009, 00:43 skrev:

Kan lägga till...(än en gång) sätta upp en enkel streamning typ vlc eller realplay (helst websida med directory browsing på en mapp) och se video via wlan i sängen...(blir ju tyst å inte så ljust för tjejen brevid :)
(kör Windows 7 64 bit, men vista 32 funkar å ;) tack på tuuuusen förhand om någon guru har något förslag?
Provat Orb?; oerhört smidigt att installera och få igång.

Videolan:s alternativ är inte ens bråkdelen så enkelt. Mixtrade runt igår med VOD möjligheterna men kunde inte få till som jag vill ha det. Men skall mixtra mer med det då Orb är väldigt begränsat i möjligheterna att göra mer avancerade inställningarna; främst transkodningen.

Men prova Orb, det kanske är precis det du söker efter. Man kunde även använda det som portal för musik, bilder, filer och dyl.

Skickat 04 mars 2009 - 10:07

Hej
Ni som hållit på ett tag med luren. Hur är batteritiden? Håller den vad den lovar?

Skickat 04 mars 2009 - 10:14

Visa inläggdorner Mar 4 2009, 10:07 skrev:

Hej
Ni som hållit på ett tag med luren. Hur är batteritiden? Håller den vad den lovar?
Jag får ut 1,5-2 dygn som max, väldigt besviken med tanke på att det är ungeför lika mycket som jag fick med min M600i.

Skickat 04 mars 2009 - 10:21

Har kört 4 dar nu och halva batteriet är använt.
Har du stängt av Wifi och skit eller har du det på hela tiden?

Visa inläggtomle Mar 4 2009, 10:14 skrev:

Jag får ut 1,5-2 dygn som max, väldigt besviken med tanke på att det är ungeför lika mycket som jag fick med min M600i.

Skickat 04 mars 2009 - 10:33

• MR-F
  • Amatör

• 89 inlägg

Visa inläggfredrik_json Mar 4 2009, 09:31 skrev:

Smartast och enklast är väl att Säkerhetskopiera till datorn genom Nokia Content Copier som finns med på DVDskivan i kartongen. Bara sätta i USB-kabeln, starta programmet och välja vad man vill spara från telefonen.

/Fredrik

Ok, Tack. Min främsta tanke var att hitta en lösning som gick att göra med mobilen endast men ditt förslag funkar också. Men det är mest ifall man måste återställa mobilen och inte har tillgång till sin dator där kopian finns. Hur gör man då?

Sen en fråga till jag kom att tänka på. Jag har Köpt en Plantronics Explorer 520 till min 5800 och det funkar utmärkt. Men när det ringer så hörs singnaler bara i handsfree:n och inte i mobilen. Den bara vibrerar lite. Men om jag skulle lägga mobil med handsfree på ett bort ett par meter bort och inte hör vibrationerna från mobilen så skulle jag dessvärre missa samtalet. Finns det nån fuktíon för att höra ringsingnalen både i handsfree:n och genom mobilens högtalare?

Väldigt Tacksam för svar.
/The F

Skickat 04 mars 2009 - 10:47

• Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 746 inlägg
Någon som har koll på när 3 behagar godkänna FW-uppdateringarna?

Skickat 04 mars 2009 - 10:48

Visa inläggFalcy Mar 4 2009, 10:47 skrev:

Någon som har koll på när 3 behagar godkänna FW-uppdateringarna?

Läste igår i nån av trådarna att nån sa att dom förmodligen skulle godkänna den i nästa vecka.

Skickat 04 mars 2009 - 10:50

Visa inläggMR-F Mar 4 2009, 10:33 skrev:

Ok, Tack. Min främsta tanke var att hitta en lösning som gick att göra med mobilen endast men ditt förslag funkar också. Men det är mest ifall man måste återställa mobilen och inte har tillgång till sin dator där kopian finns. Hur gör man då?

/The F

Men jobbigt om du gör backup och sparar på telefonen och sen blir telefonen stulen eller slarvar bort den ;)

Vet inte hur det är med andra operatörer men Telenor har en Lagringstjänst som ingår i deras försäkring, och man kan köpa till den om man inte har försäkring. Då kan man göra backup på telefonen och innehållet skickas iväg till en server någonstans och sen kan man återställa telefonen eller logga in på Telenor och kolla innehållet på vilken dator som helst.

Och på batterifronten är jag lite besviken, den har inte hållt alls länge men jag har ju iofs på wlan skanning...borde man kanske stänga av egentligen. Får se om det gör någon skillnad. Sen har jag också lekt en hel del med den och lyssnat på mycket musik.

/Fredrik

Det här inlägget har ändrats av fredrik_json 04 mars 2009 - 10:51

Skickat 04 mars 2009 - 10:55

Visa inläggfredrik_json Mar 4 2009, 10:50 skrev:

Men jobbigt om du gör backup och sparar på telefonen och sen blir telefonen stulen eller slarvar bort den ;)

Vet inte hur det är med andra operatörer men Telenor har en Lagringstjänst som ingår i deras försäkring, och man kan köpa till den om man inte har försäkring. Då kan man göra backup på telefonen och innehållet skickas iväg till en server någonstans och sen kan man återställa telefonen eller logga in på Telenor och kolla innehållet på vilken dator som helst.

Och på batterifronten är jag lite besviken, den har inte hållt alls länge men jag har ju iofs på wlan skanning...borde man kanske stänga av egentligen. Får se om det gör någon skillnad. Sen har jag också lekt en hel del med den och lyssnat på mycket musik.

/Fredrik

Gör en väldig skillnad att stänga av WLAN. Har kört min i två dagar nu och endast en pinne har försvunnit mot att jag laddade den senast varannan dag förut när WLAN var på.

Skickat 04 mars 2009 - 11:03

Visa inläggPredikanten Mar 2 2009, 10:37 skrev:

Jag kan konfirmera att Garmin fungerar utmärkt med 5800. Dom har släppt en uppdatering som tagit hand om inmatningsproblemen som tydligen fanns tidigare. Som sagt, fungerar mkt bra.

Vad kommer programmet att kosta?

Skickat 04 mars 2009 - 11:08

Har fått hjärnsläpp vad ska man skriva för nummer för att få fram sin produktkod??+

Skickat 04 mars 2009 - 11:22

Visa inläggmackelitooo Mar 4 2009, 11:08 skrev:

Har fått hjärnsläpp vad ska man skriva för nummer för att få fram sin produktkod??+

är det *#0000# ?

Skickat 04 mars 2009 - 11:40

Visa inläggharrfluga Mar 4 2009, 11:22 skrev:

är det *#0000# ?
Ja men jag kompå att man inte ser produktkoden med den...

Nån som vet hur jag ska göra , jag vet ej om jag har bytt efter ett misslyckat bytande av produktkod , vet nån hur man kan kolla det?

Skickat 04 mars 2009 - 11:50

De väderprogram som finns, vilka klarar av svenska städer, mer än Stockholm alltså?

Skickat 04 mars 2009 - 12:24

Nu ska Google Maps ha blivit bättre

http://www.mobil.se/ArticlePages/200903/04...orer003.dbp.asp

Skickat 04 mars 2009 - 12:48

Visa inläggtomle Mar 4 2009, 10:14 skrev:

Min håller upp till 5 dagar men då kör jag GSM nät och utan WLAN scanning och allt sånt krusidull. Funkar klart godkänt.

Skickat 04 mars 2009 - 13:11

Någon som har fått Garmin Mobile XT att fungera som det ska? Jag har testat 5.00.30 och i den versionen så fungerar pekfunktionerna precis som de ska. Men jag har ett problem.
När jag ska skriva in en adress så kommer det upp en ruta som säger att man måste ha detaljerade kartor för att det ska fungera, trodde att det var det jag hade?

Hur gör djur? Någon som har något förslag?

Skickat 04 mars 2009 - 13:47

Visa inläggmackelitooo Mar 4 2009, 11:40 skrev:

Ja men jag kompå att man inte ser produktkoden med den...

Nån som vet hur jag ska göra , jag vet ej om jag har bytt efter ett misslyckat bytande av produktkod , vet nån hur man kan kolla det?

Under batteriet i telefonen har jag för mig att de ska stå också

Skickat 04 mars 2009 - 14:02

Visa inläggLandell Mar 4 2009, 13:11 skrev:

Någon som har fått Garmin Mobile XT att fungera som det ska? Jag har testat 5.00.30 och i den versionen så fungerar pekfunktionerna precis som de ska. Men jag har ett problem.
När jag ska skriva in en adress så kommer det upp en ruta som säger att man måste ha detaljerade kartor för att det ska fungera, trodde att det var det jag hade?

Köp programmet så skall du se att det fungerar ;)

Skickat 04 mars 2009 - 14:23

Visa inläggLandell Mar 4 2009, 13:11 skrev:

Är det inte så att du bara har "basemap" installerat då? Du behöver också ha själva kartorna över de områden du är intresserad av installerat. Tex Norden eller europa.

Skickat 04 mars 2009 - 14:29

Visa inläggPredikanten Mar 4 2009, 14:23 skrev:

Är det inte så att du bara har "basemap" installerat då? Du behöver också ha själva kartorna över de områden du är intresserad av installerat. Tex Norden eller europa.

Aha! Det är så det är alltså! Ja men då ska jag ringa garmin igen! Tack!

Skickat 04 mars 2009 - 15:06

Hej jag har tre frågor som jag ser att folk ställt tidigare men ingen har (kunnat/orkat) svar på dom ,...

1. Vart anger jag kopplingspunkt för strömmande datapaket eller vad det heter för att kunna se på Ytube

2. Är det någon som använder VIO eller för det finns ingen Nokia 5800 att välja i menyn när man väljer vilken telefon man ska konvertera filmen till.??

3. Jag har provat använda Format Factory men det är tamfan det segaste Konverteringsprogram jag nånnsin haft , finns det något annat enkelt och snabbt förutom de och VIO??

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Gigabyte GTX 780 OC Windforce 3x
    Ageve
    2014-04-24 18:43:11
  • Corsair RM750
    Ageve
    2014-04-24 18:42:04
  • Lillgunde
    2014-04-24 11:55:26
  • Bio Yoda
    Dreamlord4K
    2014-04-24 09:51:57
  • Bio Yoda
    Dreamlord4K
    2014-04-24 09:48:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.