2-kannals högtalare + förstärkare för METAL
34 svar till detta ämne
Postad 30 July 2008 - 16:54
halk
-
halk
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjo!
Nu är det så att jag har snart sommarjobbat färdigt och det jag tänkt spendera pengar på är ljud. Hade tänkt mig något i stil med Monitor Audio RS6 (9.500:-) med en förstärkare vid namn Marantz PM7001 (4.000:-). Nu är det så att jag är nybörjare inom högtalare och diverse tillbehör..
Var inne på HIFI-klubben i Kristianstad idag och frågade om de hade någon av de här produkterna hemma med de sålde inte något av märkena. Frågade personal om han kunde yttra sig om högtalaren även om han inte sålde dem och han sa att man inte får rätt "live känsla" med en sån högtalare.
Det är ju klart att han vill sälja sina egna produkter så han visade mig några Cerwin Vega som kostade 11.000:- per par, och menade att de skulle vara mycket bättre för min musik som då är metal. Visst de var dubbelt så stora men efter vad jag läst på hembio och på rescensioner verkar det ändå som om Cerwin Vega inte skulle vara någon bra "metal högtalare".
Frågade även vad han tyckte om förstärkaren, om han tyckte den passar med MA RS6, men han sade förstärkaren borde kosta lika mycket som högtalaren för att "det ska hålla".
Nu undrar jag om ni håller med hans påstående och undrar också vilka hågtalare med förstärkare ni rekommenderar för en sammanlagd summa av ungefär 13.000:-
Tack i förhand!
/MVH Philip
Postad 30 July 2008 - 18:20
Outlawvagabond
-
Outlawvagabond
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag lyssnar själv mest på metal, industri och neofolk och tänker köpa en XTZ Class A-100 D II, tror inte jag kan hitta bättre för det priset som skulle passa mig. Högtalare är nog mer individuellt men jag ska köra på XTZ där också, blir ett par 99.36 för min del. Åk runt och lyssna på olika modeller tills du hittar några du gillar det är nog det bästa rådet jag kan ge, gäller ju trotts allt rätt mycket pengar.
Postad 30 July 2008 - 19:41
halk
-
halk
-
Rookie
-
9 inlägg