Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

3 Sidor V   1 2 3 >   Gå till första olästa inlägg
Svara Starta ny tråd
Harry Potter and the Half-Blood Prince -2009
Produkter kopplade till denna tråd
Harry Potter och Halvblodsprinsen (R2)        2 Lägsta pris 59:- Betyg:   (7.05)
Harry Potter och Halvblodsprinsen (R)        2     0 Lägsta pris 125:- Betyg:   (8.30)
Relaterade trådar (1 st)
Bildfel i Harry potter & halvblodsprinsen ? 19 inlägg Senaste: 7 mån sedan

posta Aug 1 2008, 00:41
Inlägg #1
Audio Code 3

Mega-Guru

Gick med: 2004-01-01
 Har 63 bilder i Galleriet
 Har 298 filmer i samlingen

Potter serien fortsätter med del 6 som går upp i biograferna runt om planeten den 15 Juli 2009.

Medverkande skådisar: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Michael Gambon, Robbie Coltrane mfl.

Regi av David Yates (regisserade del 5) som även kommer att regissera del 7.1 och 7.2

Apple trailers även i HD

Trailer 1 2008

edit: uppdaterad potter sajt.

Det här inlägget har ändrats av Audio Code 3 Jul 11 2009, 10:53

posta Aug 1 2008, 07:09
Inlägg #2
kajoh

Veteran

Gick med: 2007-09-12
 Har 51 bilder i Galleriet
 Har 86 filmer i samlingen

Är denna den sista boken? Jag har läst att den sista boken ska bli två filmer.

posta Aug 1 2008, 07:42
Inlägg #3
Liman

Lärjunge

Gick med: 2006-12-12
 Har 4 bilder i Galleriet
 Har 93 filmer i samlingen

Citera(kajoh @ Aug 1 2008, 08:09 ) *
Är denna den sista boken? Jag har läst att den sista boken ska bli två filmer.

Nej detta är inte sista boken smile.gif
Sista boken kommer i två delar precis som du säger.

Det här inlägget har ändrats av Liman Aug 1 2008, 07:43

posta Aug 1 2008, 09:29
Inlägg #4
kajoh

Veteran

Gick med: 2007-09-12
 Har 51 bilder i Galleriet
 Har 86 filmer i samlingen

Citera(Liman @ Aug 1 2008, 08:42 ) *
Nej detta är inte sista boken smile.gif
Sista boken kommer i två delar precis som du säger.

Okej, så det är den näst sista delen? (den tredje sista filmen smile.gif )

posta Aug 15 2008, 16:52
Inlägg #5
Audio Code 3

Mega-Guru

Suck!

Warner har släppt press meddelande där de säger att man flyttar fram premiären till den 17 juli 2009!!

Den två delade 7e filmen påverkas ej av detta.

Följande anledningar är att författar strejken har slagit hårt inom film industrin och att man som bäst drar in mest pengar och har större publik under sommartid, vilket del 5 i serien bekräftar, den har dragit in mest av alla.

Luckan till delarna 7.1 samt 7.2 blir härmed kortare.

First part of ‘Harry Potter and the Deathly Hallows.’ är den kommande sjunde delen som är tänkt att ha premiär november 2010, samt del 7.2 sommaren 2011...

Men, undrar om del 7.1 verkligen då släpps då under november då warner flyttat fram del 6!!?? unsure.gif

posta Aug 15 2008, 18:01
Inlägg #6
Audio Code 3

Mega-Guru

Flera bilder finns att se hos sajten via Trailer 1 som numera har nytt datum

Ny info är bl.a att filmen kommer att gå upp som IMAX 3D EXPERIENCE i Amerika, somliga har tur!

HARRY POTTER AND THE HALF BLOOD PRINCE: AN IMAX 3D EXPERIENCE, from Warner Bros. Pictures, will be digitally re-mastered into the unparalleled image and sound quality of The IMAX Experience® with proprietary IMAX DMR ® (digital re-mastering) technology.

The movie is based on the best-selling J.K. Rowling book and is the sixth installment of the successful Harry Potter film series.

HARRY POTTER AND THE HALF BLOOD PRINCE: THE IMAX 3D EXPERIENCE

Datumet där är dock fortfarande 21 november -he he.

edit: dom har under tiden man skrev inlägget ändrat datumet till 'coming soon', typiskt!

Det här inlägget har ändrats av Audio Code 3 Aug 15 2008, 18:05

posta Oct 12 2008, 17:08
Inlägg #7
Audio Code 3

Mega-Guru

Många besvika fans har hört av sig och Warner har svarat med sin förklaring av premiär ändringen.

Many of you have written to me to express your disappointment in our moving "Harry Potter and the Half-Blood Prince" to Summer 2009. Please be assured that we share your love for Harry Potter and would certainly never do anything to hurt any of the films. Over the past 10 years, we have nurtured and protected each film, and the integrity of the books upon which they are based, to the best of our ability. The decision to move "Harry Potter and the Half-Blood Prince" was not taken lightly, and was never intended to upset our Harry Potter fans. We know you have built this series into what it is, and we thank you for your ongoing enthusiasm and support. If I may offer a silver lining: there would have been a two-year gap between "Half-Blood Prince" and the much-anticipated first part of "Harry Potter and the Deathly Hallows," which opens in November 2010. So although we have to wait a little longer for "Half-Blood Prince," the wait from that film until "Deathly Hallows" will be less than 18 months. I am sorry to have disappointed you now, but if you hold on a little longer, I believe it will be worth the wait.

Alan Horn
President, Chief Operating Officer
Warner Bros.

posta Nov 26 2008, 06:16
Inlägg #8
Audio Code 3

Mega-Guru

Trailer 1 ute nu. smile.gif

posta Jul 7 2009, 10:44
Inlägg #9
Audio Code 3

Mega-Guru

WB får se om deras omplanering på premiären kommer att löna sig.

Vi vet hur det gick med filmen Titanic, den flyttades från sommaren till vintern och blev den framgångsrikaste filmen någonsin på modern tid. Film branschen är fullt av undantag och finns inga som helst garantier.

De som hängt med sedan början av serien 2001 kanske har 'glömt' Potter och hans vänner för alternativa filmer som 'Transformers - Ice Age' osv. Man undrar om publik magneten åter än kan trolla bio besökarna, om de vänt serien ryggen för andra filmer eller blir del 6 populärare än de tidigare delarna?

De första recensionerna på Harry Potter och Halvblodsprinsen tyder på bra underhållning.

Filmen är 2 timmar 33 minuter lång och har premiär på onsdag den 15 juli, endast en vecka bort nu smile.gif

Det här inlägget har ändrats av Audio Code 3 Jul 7 2009, 10:45

posta Jul 7 2009, 17:40
Inlägg #10
sinnes

Forumräv

Gick med: 2005-11-04
 Har 25 bilder i Galleriet
 Har 31 filmer i samlingen
 Har 1 annonser i Marknaden

Kommer helt klart att se denna, då jag sett alla tidigare i serien och gillar dom skarpt, sen så är ju Emma Watson inte helt dum att kika på =)

posta Jul 7 2009, 19:23
Inlägg #11
Kalekulan

Veteran

Gick med: 2004-11-17
 Har 68 bilder i Galleriet
 Har 258 filmer i samlingen

Citera(sinnes @ Jul 7 2009, 18:40 ) *
Kommer helt klart att se denna, då jag sett alla tidigare i serien och gillar dom skarpt, sen så är ju Emma Watson inte helt dum att kika på =)

Emma Watson har blivit en riktig snygging <3

posta Jul 7 2009, 21:46
Inlägg #12
CloudRabbit

Beroende

Gick med: 2009-04-17
Saknar galleri, filmsamling, annonser

Citera(Kalekulan @ Jul 7 2009, 20:23 ) *
Emma Watson har blivit en riktig snygging <3

Jupp det har hon, men jag hoppas ändå inte att hon tar upp FÖR mycket utrymme i filmen bara för att folk tycker hon ser bra ut.
Den sjätte Potter-filmen ser jag fram emot, men det är antagligen ingen film jag går och ser på bio (om inte mitt HP-fan till syster bjuder mig vill säga). Jag tycker filmerna bara har blivit bättre och bättre, så jag hoppas trenden fortsätter med den här filmen som baseras, enligt mig, på den bästa Harry Potter-boken.

Det här inlägget har ändrats av CloudRabbit Jul 7 2009, 21:59

posta Jul 7 2009, 21:48
Inlägg #13
Kalekulan

Veteran

Citera(CloudRabbit @ Jul 7 2009, 22:46 ) *
Jupp det har hon, men jag hoppas ändå inte att hon tar upp FÖR mycket utrymme i filmen bara för att folk tycker hon ser bra ut.
En film som jag ser fram emot, men antagligen inget jag går och ser på bio (om inte mitt HP-fan till syster bjuder mig vill säga). Jag tycker filmerna har blivit bättre och bättre, så jag hoppas trenden fortsätter med den här filmen som baseras, enligt mig, på den bästa Harry Potter-boken.

Håller helt klart med dig där.

Sen så är 1:an och 2:an alldeles för barnsliga! Jag gillar dom inte alls, 1:an kan vara lite småtrevlig dock. Men 3 är grym, 4:an är bättre och 5:an är bäst - än så länge!

posta Jul 11 2009, 10:32
Inlägg #14
Audio Code 3

Mega-Guru

Harry Potter and the Half-Blood Prince is box office magic, even before release advance sales mean the sixth instalment in the boy wizard franchise is already on course to overtake Transformers: Revenge of the Fallen as the biggest film of the year

En och annan verkar vara jätte intresserade biggrin.gif

posta Jul 11 2009, 14:22
Inlägg #15
pcch7

Forumräv

Gick med: 2008-09-05
 Har 101 filmer i samlingen

alla trailers har ju sett väldigt lovande ut och man kan ju se att dom har en annan visuell stil som ser mycket snygg ut..men alla filmerna såg lovande ut innan, så jag har inte så höga förhoppningar..1 & 2 var ju barnfilmer, 3:an är faktiskt helt ok, 4: var bra fram tills att jag läste böckerna och insåg hur mycket dom skippade och 5:an är usel på väldigt många vis..tycker nog 5:an var den sämsta än så länge..problemet med Harry Potter filmerna är att dom alltid ser bra ut på trailers å så men sen brukar dom inte vara speciellt bra, men man får väl hoppas helt enkelt

posta Jul 11 2009, 15:07
Inlägg #16
sinnes

Forumräv

Gick med: 2005-11-04
 Har 25 bilder i Galleriet
 Har 31 filmer i samlingen

Funderar faktiskt på att gå och se denna på bio =)

posta Jul 11 2009, 17:05
Inlägg #17
Jontaz93

Amatör
**

Gick med: 2009-01-02
 Har 46 filmer i samlingen

MovieZine gav den ju 5/5 så jag e grymt sugen på att åka o kolla på den. Vet bara ingen att gå med...

posta Jul 14 2009, 12:45
Inlägg #18
Audio Code 3

Mega-Guru

I natt är det dags för världspremiär!

Ok mitt förra inlägg gällde England, och nu kommer det besked från amerika där förhandsbokningarna på 'Prinsen' utmanöverar vad sommarens hittills stora hit Transformers bokningar gjorde innan den släpptes.

I fredags gick nämnligen Prinsen in i top 25 listan över de mest förhandsbokade filmerna någonsin och puttade bort Iniana Jones 4 från denna lista.

I måndags ( igår ) rapporterades att 500 visningar var utsålda världen över och att den står för 60% av all biljett försäljning. Man räknar att dessa siffror kommer att stiga ju närmare premiären vi kommer.

En firma rapporterar att denna är årets snabbaste biljett försäljare samt den största Potter hittills.

Halvblodsprinsen kommer att gå upp i 65 länder samtidigt.

Bifogade bild(er)
Bifogad bild

posta Jul 14 2009, 17:38
Inlägg #19
mikaels

Forumräv

Gick med: 2001-08-17
 Har 17 bilder i Galleriet

Citera(CloudRabbit @ Jul 7 2009, 22:46 ) *

Hehe, för min del kan de gärna göra en spin-off med BARA Hermione, och INGA Weasleys wink.gif

Ser fram mot denna, tycker de blivit bättre och bättre ju mörkare de blivit, även om Chamber of Secrets fortfarande är en av de bättre. Kul med en så lång serie som verkar hålla ända in i kaklet.

posta Jul 14 2009, 21:13
Inlägg #20
Audio Code 3

Mega-Guru

Förhandsboknings biljetterna går åt som smör i solskenet.

1300 utsålda hus, världen över, filmen har redan gått in på topp 10 listan över de filmer som är mest förhandsbokade. Återstår bara 3 svårslagna titlar; Star Wars Episode III: Revenge of the Sith, The Dark Knight och Harry Potter and the Goblet of Fire.

Nu har vi 2000 utsålda hus, 1300 av dessa är midnatts visningar i amerika.

Förnärvarande säljs 8 biljetter i sekunden, och med den här farten har vi 2500 utsålda visningar innan man ens visat en enda film ruta av den 2 timmar 33 minutar långa filmen.

Sverige premiär om knappt 2 timmar.

Man kan lugnt säga att det råder Harry Potter feber.

posta Jul 15 2009, 23:04
Inlägg #21
connync

Wannabe
*

Gick med: 2007-01-28

Vilken ###### besvikelse!

Vart e den stora slutfighthen mellan aurorena och dödsätarna , Dumbeldores stora begravning, tillbakablicken till voldemorts mammas hus , och alla trolldryckslektioner ,Och varför bränna ner weasleys hus när det har en stor roll i nästa bok. Och varför låta samma reggisör göra denna film när han fick så mycket kritik för vad han gjorde i "fenixorden" Och sen låte honom göra dom nästa 2 kommande filmerna är helt idiotiskt, Han har helt och hållet förstör harry potter filmserien men dessa dålig filmer. Ta tillbaka Chris Columbus då hans 3 första harry potter filmer var helt perfekta.

Stevfel finns då jag nyss kom hem från filmen och är smått irriterad.

Det här inlägget har ändrats av connync Jul 16 2009, 00:05

posta Jul 15 2009, 23:48
Inlägg #22
CloudRabbit

Beroende

Gick med: 2009-04-17

Syrran var på biopremiären av filmen idag och hon tyckte filmen var bra gjord och så, men...

många scener som enligt henne borde varit med var inte det.

posta Jul 17 2009, 00:54
Inlägg #23
Zlim

Lärjunge

Gick med: 2006-02-18
 Har 51 filmer i samlingen

Citera(connync @ Jul 16 2009, 00:04 ) *
Vilken ###### besvikelse!

Vart e den stora slutfighthen mellan aurorena och dödsätarna , Dumbeldores stora begravning, tillbakablicken till voldemorts mammas hus , och alla trolldryckslektioner ,Och varför bränna ner weasleys hus när det har en stor roll i nästa bok. Och varför låta samma reggisör göra denna film när han fick så mycket kritik för vad han gjorde i "fenixorden" Och sen låte honom göra dom nästa 2 kommande filmerna är helt idiotiskt, Han har helt och hållet förstör harry potter filmserien men dessa dålig filmer. Ta tillbaka Chris Columbus då hans 3 första harry potter filmer var helt perfekta.

Stevfel finns då jag nyss kom hem från filmen och är smått irriterad.

Håller med att filmen var bedrövlig, har iofs inte tyckt att någon av filmerna har kunnat mäta sig med böckerna.

Filmen rusar igenom handlingen utan att ta upp något mer än i förbifarten, vilket får den att framstå som förvirrad.
Manusförfattarna, eller regissören, väljer att inte ta upp händelser som spelar stor roll i senare böcker och därmed tvingar nästkommande filmer att fortsätte på samma spår, samt att man lägger tyngdpunkten på fel "scener". Något som tyvärr har följt med genom film 4 och 5.
Förövrigt regisserade inte Columbus den tredje filmen, utan det var Alfonso Cuarón.

posta Jul 17 2009, 09:17
Inlägg #24
Audio Code 3

Mega-Guru

Inte helt oväntat att filmen slog Midnatts Rekord i Amerika, den slog den förra rekord hållaren 'Dark Knight'

Die Hard (potter) fans kommer fortsätta att flockas till biograferna under helgen enligt rapporter från staterna.

Jag själv har gillat serien hittills, dock ej hunnit se denna då man är utomlands, lär inte hinna med förrän i augusti...

posta Jul 17 2009, 10:24
Inlägg #25
Kalekulan

Veteran

Är det inte dags att sluta jämföra film med bok? En film baserad på en bok kommer aldrig bli lika bra som en bok. "Missar så himla mycket i filmen, som finns i boken." Jo, men försök få ner mer info i en 2 timmars film. Lämna jämförelserna med bok och film nu och jämför istället film med film!

posta Jul 17 2009, 17:20
Inlägg #26
Stefan N

The artist formerly known as Freak
Gruppikon

Gick med: 2001-11-21
 Har 19 bilder i Galleriet
 Har 602 filmer i samlingen
 Har 3 annonser i Marknaden

Shopparna är snabba på att lägga upp förhandsbokningar.

BD
DVD

posta Jul 17 2009, 18:10
Inlägg #27
connync

Wannabe
*

Gick med: 2007-01-28

Citera(Kalekulan @ Jul 17 2009, 11:24 ) *
Är det inte dags att sluta jämföra film med bok? En film baserad på en bok kommer aldrig bli lika bra som en bok. "Missar så himla mycket i filmen, som finns i boken." Jo, men försök få ner mer info i en 2 timmars film. Lämna jämförelserna med bok och film nu och jämför istället film med film!

Största delen är inte att man missar en massa utan att alla ny tilllägg dom gjort som inte ens finns med i boken, Dom förstör weasleys hus Men Som inleder hela sista boken med ett stort Bröllop mellan bill och fleur i huset

posta Jul 17 2009, 19:00
Inlägg #28
Zlim

Lärjunge

Gick med: 2006-02-18
 Har 51 filmer i samlingen

Dock, i och med att de helt struntat i både Bill och Fleur, kommer de troligen inte ta med någon av dem i de nästkommande filmerna. Däremot känns hela attacken mot Kråknästet som en nödlösning, "Nu när vi tar bort slutstriden, blir det inte lite tråkigt? -Juste! Vi får lägga in en helt onödigt strid i mitten av filmen så klarar vi oss till del 7/1".

posta Jul 17 2009, 21:50
Inlägg #29
Kalekulan

Veteran

Citera(connync @ Jul 17 2009, 19:10 ) *
Största delen är inte att man missar en massa utan att alla ny tilllägg dom gjort som inte ens finns med i boken, Dom förstör weasleys hus Men Som inleder hela sista boken med ett stort Bröllop mellan bill och fleur i huset

Okej! Då förstår jag. Det är ju fel! Minns slutet i Sagan om Ringen (sista delen) då dom ändrat det helt och hållet. Jag har i och för sig inte läst boken, men det är krig i nästan hela filmen och det kändes ändå skönt att det inte var ännu ett krig i slutet också. Men jag ska ta och läsa alla HP-böcker nån gång då jag orkar. smile.gif

posta Jul 24 2009, 00:04
Inlägg #30
Voldo

Lärjunge

Gick med: 2009-05-05

Skrev en recension här.

Bästa Potterfilmen hittills må jag då säga.

8/10

3 Sidor V   1 2 3 >
Svara Starta ny tråd
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):

Lo-Fi-version Tid: 9th September 2010 - 08:13
Detta forum sponsras av
log
log
  hellbit
59 min sedan
Fjärrarna
  DoktorA
10 timmar sedan
  Se_BBB_e
11 timmar sedan

Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.