Håller som bäst på med villabygge, har ihop med sambon och vår arkitekt fått vårt drömhus ritat och designat, det kommer vara mkt fönster från golv till tak och en hel del inbyggnadshögtalare i kök/badrum/allrum uppe/ badrum osv. Dessa kommer styras via SONOS har 4st ZP100 ocn en passiv ZP80 till V-rummet där det blir M-A RS8;or, Original 2008 MK2 (om jag hittar ngn) och Marantz PM7000. Har redan nu börjat titta över strömförsörjning och har ett separat rör med 2,5mm FK direkt från central tll "musiken" och en annan grupp på TV samt att jag bygger egna skärmade strömkablar med WATTGATE apparatuttag samt Powercon kontakter i andra ändan med strumpor givetvis (mest för utseendets skull
Så där har jag nog tänkt ganska rätt med en egen grupp.
De börjar med plattan nu på måndag så det finns tid för korrigeringar för elen.
Nu till mitt dilemma, eftesom det blir MÅNGA kablar från alla högtalare så hade jag tänkt att terminera dem i en "wallplate" med bananer för att få lite stil på installationen. Det är guldpläterade kontakter och är nog inget fel i det, signalkablaget kommer givetvis inte skarvas då de står i samma stereobänk.
Har även ritat in rör för golvhögtalare och förvberett för SUB om man nu skulle vilja ha det i framtiden, hade först tänkt att sätta upp "bananuttag-plattor" i väggen för golvhögtalarna.
För inbyggnads så tror jag jag kommer köra på dessa från :rör/högtalarkablage>terminal>banankabel>sonos då det ändå aldrig blir riktigt bra ljud (om man jämför med golv) men hur skulle Ni gjort?
Vill inte ha kablarna över golvet då vi kommer att gå där mkt eftersom vi har utgång mot altan/utedäck, så antingen drar man en kabel hela vägen och terminerar direkt i slutsteg eller så kör man terminaler och kanske får det lite snyggare, vad tror Ni kunniga?
Tacksam för svar!
Mvh Wormit
Bifogad fil(er)
Redigerat av Wormit, 01 August 2008 - 12:47.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?