Samsungen med full hd drar 560 watt , panasonicen med full hd drar 470 watt , samsungen du kika på utan full hd drar samma som panasonicen : 470 watt.
Eftersom jag antar du ska delbetala denna stora summa av nån anledning =)
Så tycker jag att dem extra 4000 kr är välspenderade. Om du vill jag ska övertyga dig till att byta till panasonic 46pz85 (inte 50 men riktigt stor e teven så du blir verkligen nöjd) Så har jag riktigt bra argument från kvalitets företaget Panasonic. Men först till testerna utav teven.
Testkälla Betyg Testkommentarer
Hemmabio 9/10 "Finns ytterst få nackdelar"
What hifi 5/5 "Fine value for money"
Hdtvtest - "Excellent black-level performance, revealing shadow detail, fluid motion handling"
Hdtv org 91/100 "Another highly accomplished plasma performer"
En teve byter du som regel inte varje år. Därför gäller det att äga rätt teve.
Argumenten för köpa full hd är :
Framtidsklar , dvs klarar en sändning på 1080P (full hd som troligtvis kommer inom snar framtid)
Du kan återge blu-ray full ut
Hd-filmer via din digitalkamera eller videokamera.
Bättre bildåtergivning pga mera påkostade och högre kvalite på komponenterna.
Fler möjligheter i teven pga man inte sparat bort en massa funktioner.
Bättre bildåtergivning från spel och då från spelkonsoler som klarar 1080P.
Samsungen har 1000 sidors text tv och 1500 i ljusstyrka (den utan full hd) och samsungen med full hd har 1300 i ljusstyrka.
Panasonic har 1500 sidors text tv och 1500 i ljusstyrka har jag för mig.
Panasonics företag kämpar mycket med miljön och har 7 grundprinciper som blåste bort mig totalt. Helt fantastiskt företag , du kan läsa om dem på www.panasonic.se vid " om panasonic "
Företaget är rent av kvalite medans jag uppfattar samsung som bra kvalite för en mindre peng men för en nästintill nära peng får du skyhög kvalite av panasonic.
Inkl bordsstativ.
Plus den är sjukt snygg. Så jag hoppas att jag fått dig såld på panasonicen för lägger du så mycke pengar på en teve borde du satsa på ren kvalite. Hoppas jag fått dig uppmärksam , annars är samsungen sjukt bra också men panasonicen är guld

Du gör rätt i att stänga av filmläget " IFC " om du köper den , de läget stjälper snarare än hjälper enligt många tester. Det gör teven saktare och har avsikt att göra mjukare men det gör de inte.
Sänk kontrast + ljusstyrka dem första 200 timmarna och ha läget i cinema eller bio ist för dynamiskt så e du framtidssäkrad mot inbränningar och kan höja efter 200 timmar värdena igen.
Hoppas jag varit till hjälp . Off till conan o brien
HoJhoj , lycka till