Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Röd lampa på Classic 8.0b

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 August 2008 - 19:45

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Hej,

Mitt Classic 8.0b har idag bestämt sig för att sluta fungera. När jag slår på det lyser dioden rött som den ska.. men den blir aldrig grön! Och inget ljud ger den förstås. Jag tog av locket och kikade lite utan att se några konstigheter, däremot märkte jag att endast högra kanalens kylfläns blir varm.. ledtråd?
Manualen är ju desvärre på kinesiska.. så även om det står något om felsökning där är det kört.

Vet någon vad som kan vara fel?

Postad 08 August 2008 - 08:45

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Ok.. ledtråd: När jag manuellt slår på reläet (som soft-on kretsen ska slå på) matar steget 65 volt på ena kanalens högtalarterminal (10 millivolt på den andra när jag spelar något).
Någon som vet vad sådant kan bero på?

Postad 23 November 2008 - 19:30

Unregistered144f96a2
  • Unregistered144f96a2
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej,

har du fortfarande problem med ditt Classic 8.0B ?
Jag har liknande problem med mitt. Mitt lyser rött som sedan slår om till grönt, men efter ett tag så slår den över till rött igen.
Har provat att kopla ur allt förutom strömsladden men samma sak händer i allafall.. Kan vara nice all få några ledtrådar om detta.

Postad 24 November 2008 - 09:45

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Jag gav upp med mitt eget felsökande och lämnade in den på Sontec på Odengatan. De kom fram till att det var så enkelt som att en kabel kommit i kläm under ett kretskort vid tillverkningen.. och till slut hade det blivit en kortslutning där. Det i sin tur orsakade att ett par billigare komponenter gick sönder.
Reparationen hamnade på nästan 1500:- :/

En intressant sak som de nämnde var att man använt plastdistanser för någon komponent som generellt blev väldigt varm, vilket de tyckte var ett billigt trick från tillverkaren - så de bytte ut lite smådelar så att den skulle fungera lite mer stabilt ;)
En annan kul grej var att reparatören anmärkte på hur bra steget lät när det väl fungerade :D (han hade inte hört talas om Classic innan).

Redigerat av Ree, 24 November 2008 - 09:46.

Postad 05 February 2010 - 13:05

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Mitt älskling är sjuk... Slår på strömbrytaren men inget händer. Hon jobbade med spotify en hel natt, och sen stängde jag av henne på morgonen. På kvällen när jag skulle sätta på henne var hon död. (hmm, vilket ordval)

Finns det några kända flaskhalsar gällande kvaliteten på Classic 8.0B typ Nätdelen eller liknande? Måste väl lämna in den i alla fall...
:)

Postad 26 February 2010 - 18:03

Unregistered9c8f60e6
  • Unregistered9c8f60e6
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Vet inte om det är aktuellt längre, men mitt steg tvärdog vid ett tillfälle - bara säkringen som hade gått. Det finns tom en extra när man tar ut den om jag minns rätt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.