Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBOX Live, sagt upp men MS fortsätter ta betalt.

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2008 - 09:09

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Först var de inte lätt att bli av med sitt Xbox Live medlemskap, man var tvungen att ringa för att säga upp de. Inte nog med att man fick sitta en stund i telefonkö utan de va 3-4kontrollfrågor också, hur svårt ska de vara egentligen?

Efter det trodde jag att jag va fri från de då jag faktiskt fick ett mail som sa att det skulle gå ut snart men nu såg jag att dom tydligen tyckte jag skulle betala mer då dom fortsätter dra pengar från mig.

Mycket irriterande kan man tycka, har de hänt någon mer än mig?

Postad 05 August 2008 - 09:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej. Det funkade bra för mig. Ring dem igen. Det har uppenbarligen blivit ngt fel.

Postad 05 August 2008 - 10:01

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Kan hålla med om att det är ett krångel utan dess like. Varför kan man inte bara säga upp det i menyerna??? För att dom inte vill att man ska orka leta reda på telefonnumret antar jag....

Postad 05 August 2008 - 10:24

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Jag får ringa igen när jag kommer hem från jobbet, hittar inte telefonnummret då mitt jobb inte tillåter mig surfa på www.xbox.com tydligen.

Men jag tycker de är onödigt svårt att säga upp de, när jag spelade WoW behövde jag då inte ringa någon för att säga att jag inte ville betala mer, inte Age of Conan eller något annat MMORPG heller.

Minns inte va jag fick svara på när jag ringde, först min gamertag fast de visste hon redan lät de som, sen min kontrollfråga och något mer om jag inte minns fel och sist men inte minst skulle jag säga sista siffrorna på kortet jag använt att betala med.
Känns som de skulle vart lättare att ringa banken och säga man tappat kortet och få ett nytt så löste man hela problemet.

Postad 05 August 2008 - 11:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
det är ruttet dåligt..inte så att man vill prata me supporten i onödan heller då dom verkar kunna tala finska bättre än svenska..och int heller verkar förstå svenska då man måste bokstavera.aldrig mer live från 360.bättre köpa kort me tid.

Postad 05 August 2008 - 16:53

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Lät som ett bull-shit svar kan jag säga, enligt dom kunde dom inte dra typ 70.- eller va de kostar den 12:e (vilket va datumet jag reggade kontot) och första gången dom lyckats va den 2:a Augusti. Konstigt att jag kunde åka på semester och betala allt på kort mellan dessa datum. haha.

Jag ringde ju först den 13:e Juli så självklart så fick jag ju en hel månad extra tack vare de, skulle vara roligt om jag haft kvar mail om när jag blev medlem.

Näe, blir de mer Xbox Live så blir det med re-paid cards, helt klart krångligare saker att säga upp får man leta efter. Skönt dom har bra öppettider i supporten, annars hade jag behövt bli arg.

Postad 07 August 2008 - 18:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Antar att du menar pre-paid cards. Det är ju dessutom, mycket, billigare, så någon nackdel med det betalsättet kan jag inte se.

Postad 08 August 2008 - 12:38

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Missade visst en bokstav.

Har för mig de va billigare när jag tecknade med kortet men jag kanske har fel. Vad kostar pre-paid?

Postad 08 August 2008 - 12:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Känner igen detta, krångligt att få bort ett betlatkortsnummer som man reggat på live. Som ni säger man får ringa och hålla på. När jag själv ringde så fråga jag varför det var så krångligt? Då svara han i telefonen : " Jo för att annars kan någon annan göra det, te.x ta bort kort och avsluta live" :P Hur vanligt är det, att en tjuv ringer och säger upp ens kontrakt och säger att man inte vill betala längre :) ;) :P ? Sämsta ursäkten jag hört.......kör prepaid cards numer.

/Genis

Postad 08 August 2008 - 13:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Missade visst en bokstav.

Har för mig de va billigare när jag tecknade med kortet men jag kanske har fel. Vad kostar pre-paid?

399 för 12 månader på webhallen.
en del billigare än att betala med kort. kommer defenitivt själlv köra med prepaid =).

Postad 08 August 2008 - 13:52

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Det är ett allmänt problem med alla slags abonnemang och kontrakt, de är ofta krångliga att säga upp för att kunden förhoppningsvis inte ska orka.

Tex tele 2 mobilabonnemang har jag försökt säga upp ett tag nu, men ger upp efter 5 minuter i telefonkö. Mail kan man inte säga upp sig via. Mitt internetabonnemang nere i Polen var man tvungen att säga upp med ett skriftligt brev till företagets huvudkontor.

Postad 08 August 2008 - 15:29

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Då svara han i telefonen : " Jo för att annars kan någon annan göra det, te.x ta bort kort och avsluta live" :P Hur vanligt är det, att en tjuv ringer och säger upp ens kontrakt och säger att man inte vill betala längre :) ;) :P ? Sämsta ursäkten jag hört.......kör prepaid cards numer.

Håller med om att det är en rätt dålig ursäkt, men jag kan tänka mig att en del snorungar som blir pwnd av nån annan inte skulle dra sig för att säga upp den personens live om de kunde.

Postad 08 August 2008 - 15:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Man borde kunna säga upp det själv via sitt konto. Kontot är väl lösenordsskyddat så ingen annan än den som känner till lösenordet borde kunna göra det. Usel ursäkt från MS.

Postad 08 August 2008 - 18:33

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Håller med om att det är en rätt dålig ursäkt, men jag kan tänka mig att en del snorungar som blir pwnd av nån annan inte skulle dra sig för att säga upp den personens live om de kunde.

Det är ju enkelt att lägga in att dom ska ta betalt via kort, så de borde ju inte vara något stort problem heller, inte som dom avslutar de med omedelbar verkan.

Man borde kunna säga upp det själv via sitt konto. Kontot är väl lösenordsskyddat så ingen annan än den som känner till lösenordet borde kunna göra det. Usel ursäkt från MS.

Precis de jag tycker också, kan man göra de på alla jäkla onlinespel som har massa miljoner spelar så borde man väl kunna göra de hos M$ också tycker man. Men men... har haft fel förut

Postad 08 August 2008 - 18:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Det är uppenbart att det är ett medvetet val för att kunna krama ur några extra slantar av sina kunder. Telia gör samma sak. Det är dock ingen vidare strategi eftersom jag numera alltid frågar hur man säger upp sitt abbonemang om det är fortlöpande. Svarar de att man måste ringa lägger jag på.

Postad 08 August 2008 - 21:17

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Börjar nog bli dags för att fråga de, vissa har ju man ska ringa men de är smidigt och andra har idiotfrågor. Jag tänkte på de när jag ringde MS nu och de va 5frågor man va tvungen att svara på efter att dom redan försökt säga upp de en gång.

Postad 08 August 2008 - 21:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm...Har för mig att det var smått konstiga frågor dom frågade när jag sa upp live..Som att dom ens har med det att göra *muttrar*

Som sagt hur svårt kan det va att ha möjlighet att direkt via sin xbox säga upp guld..
Som det är nu är det ju enbart gjort för att man inte ska orka säga upp det och göra det så besvärligt som möjligt.

Tycker att det ger mer negativ reklam än nödvändigt..

Postad 09 August 2008 - 07:27

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Men det står ju ingenstans när du tänker teckna gold att de är svårt ******** att säga upp de, hade de gjort de hade jag aldrig tecknat.

Postad 09 August 2008 - 09:00

MatsAndersson85
  • MatsAndersson85
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
käste första inlägget jag kan säga att när jag skulle säga upp mitt fick jag samma känsla, det är onödigt krångligt!

Postad 09 August 2008 - 11:52

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Ja det funkar ju det dom gör på lata personer som mig. Har nog haft xbox live gold nu i snart 1år och knappt använt det. Mitt kredit kort går dock ut om nån månad så då sägs det väll upp automatiskt antar jag :rolleyes:

Postad 09 August 2008 - 21:49

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Ja det funkar ju det dom gör på lata personer som mig. Har nog haft xbox live gold nu i snart 1år och knappt använt det. Mitt kredit kort går dock ut om nån månad så då sägs det väll upp automatiskt antar jag :)

Kolla bara så att det inte går vidare till indrivning...

Postad 10 August 2008 - 08:55

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Jo, de skulle ju vara just fint. Oftast när korten går ut och man får ett nytt slänger man ju de förra och då blir de en överraskning när man tydligen inte kan säga upp hos M$ utan att kunna den sista delen i numren på kortet :) haha.

Postad 10 August 2008 - 10:29

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Haha vi får se den dagen det sker. Just nu så njuter jag dock av battlefield bad company på live B)

Postad 10 August 2008 - 15:55

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Mitt kort gick ut när jag hade xbox live till gamla xboxen och då sades det upp automatiskt efter ett tag, när de fattade att de inte kunde dra några pengar från kortet. Jag fick flera mail i stil med "Xbox live: omedelbar åtgärd krävs! Ditt kort går snart ut bla bla".
Jag strunta så klart i det och en vacker dag så kunde jag inte logga in på live längre. Den vackra dagen inträffade dock flera månader efter att mitt live gått ut, men det kunde MS gott bjuda på :-)
Det fanns även inställningar i xboxen för att förlänga live automatiskt vill jag minnas. Dem hade jag kryssat bort det första jag gjorde (standard var ju naturligtvis att de var påslagna dvs man hade automatisk förlängning).

På den tiden gick det även att importera prepaid-skraplotter från usa, vet dock inte om det funkar på 360.

Postad 10 August 2008 - 15:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja det funkar ju det dom gör på lata personer som mig. Har nog haft xbox live gold nu i snart 1år och knappt använt det. Mitt kredit kort går dock ut om nån månad så då sägs det väll upp automatiskt antar jag B)

Risken finns att de låser ditt konto i ett dödläge. De har rätt till det enligt avtalet. Bäst är att säga upp det på rätt väg.

Har för mig att någon annan på forumet tog den enkla vägen, men som sagt - de har rätten enligt avtalet att spärra ditt konto tills vidare.

Postad 10 August 2008 - 16:05

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att man får ett negativt saldo hos MS som gör att om man börjar köra igen så har man en skuld som dom säkert kommer ta och dra till att börja med.

Postad 10 August 2008 - 16:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
snabb stöld av tråden.
kan man importera prepaid och points från usa? eller det är regionsbestämt?

Postad 10 August 2008 - 16:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Jag köpte på ebay, stod iofs i beskrivningen att det skulel funka i EU ( sverige) men det verkar finns de som inte fungerar också så kolla noga. Mitt fungerade btw B)

/Genis

Postad 10 August 2008 - 18:02

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

snabb stöld av tråden.
kan man importera prepaid och points från usa? eller det är regionsbestämt?

Region-indelat. Usa-poäng fungerar bara för amerikanska gamertags och euro-poäng för euro-gamertags, men det sägs attl det största poängkortet är ingen region på.

Postad 11 August 2008 - 19:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
2100 4200 är förhoppningsvis regionsfri? vore schyst iallafall =D
men annars är det att importera från europa (om man hittar billigare) som gäller alltså?

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 11 August 2008 - 20:01.

Postad 15 August 2008 - 13:36

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag köpte mitt 1 års live på ebay också, då drällde det av billiga köp nu varianter som det stod tydligt att de funkade i europa också. Nu hittar jag inte alls lika många men de finns. Och eftersom man inte har nån fraktkostnad och dollarn fortfarande är låg så kan man göra ganska bra klipp. Jag betalade 280 Kr för mitt har jag för mig, 24 spänn i månaden är helt ok :)

Postad 04 September 2008 - 12:10

stekfett
  • stekfett
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kolla inlägget nedan.

https://www.minhembi...howtopic=189750

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.