Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EA SKATE 2

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2008 - 14:23

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Snubblade in på denna sidan. Och pensionerad skatare som jag är blev jag överlycklig. 2:an verkar vara riktigt häftig där man kan hoppa av brädan för att springa upp för trappor och dylikt. Och som videon visar verkar man kunna flytta objekt för att göra nya hinder som man kan skata på. Oerhört trevligt!

Postad 05 August 2008 - 18:54

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
ser riktigt trevligt ut :)
undrar bara ifall man kan flytta på typ alla objekt tyo eller bara vissa få.. o sen ifall det kommer vara likt 1an för att ifall det e för likt känns det inte riktigt lönt för att 1an säljes för typ 200 spänn :lol:

Postad 05 August 2008 - 19:51

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Ska bli kul att se om uppföljaren blir lika bra och beroendeframkallande som ettan.

Postad 06 August 2008 - 00:04

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Ja, Skate är ju ett av de mest innovativa spel som släppts på åratal så uppföljaren blir mycket spännande att prova. Någon som känner till något release-datum?

Ska bli ytterst intressant att se hur de löst alla dessa nya moves utan att det blir "Tony Hawk-kontroller".

Jag och brorsan hade lite önskelista inför Skate 2 och det som låg högst upp på listan var Handplants och att kunna kliva av brädan för att gå upp för trappor och sånt. Båda verkar ju slå in om man får lita på trailern. Lägg därtill No Comply, One-foot airs och att kunna skjuta runt bänkar så har vi en solklar hit i min bok i alla fall!

Postad 05 September 2008 - 11:48

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag skulle gladeligen betala 800kr för att kunna hoppa av brädan och springa (upp för trappor till exempel) i skate1 så detta är ett givet köp så länge de inte gjort alla andra delar helt fruktansvärda vilket jag betvivlar. :)

Postad 05 September 2008 - 12:54

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
:) :) :lol:

Postad 06 September 2008 - 08:46

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Ny trailer på Gametrailers

Postad 06 September 2008 - 14:20

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Det ser ju så sjukt nice ut. Jag älskar dessa långsamma nollie 360 flips och även backside flips i slowmotion. Hoppas verkligen de fixat kameran till 2:an för det kändes lite som den var ivägen i 1:an.

Postad 06 September 2008 - 18:03

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Och hoppas det inte blir "bilen från ingenstans" race

Postad 06 September 2008 - 18:34

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Eller race överhuvudtaget..

Postad 06 September 2008 - 19:00

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Och hoppas det inte blir "bilen från ingenstans" race

Är inte helt säker, men tror det är ett skatespel, inte ett bilspel...

Postad 07 September 2008 - 18:42

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Finns ju race på skateboard i ettan. Ofta blir man påkörd av bilar som kommer från "ingenstans" i dessa race. Misstänker att det är det som Linus82 och pontii syftar på.

Postad 07 September 2008 - 18:50

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Oh trevligt, alltid kul att ge sig ut med brädan och grinda lite :)

Postad 08 September 2008 - 10:18

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Solklart köp. Älskade 1:an. Dom borde inte kunna misslyckas (om inte spelet enbart är race).
New San Van :P

Postad 05 October 2008 - 19:33

FAMOUSSAS
  • FAMOUSSAS
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ettan ägde och jag älskar att bara kunna glida runt och göra lite kickflips och ollies. Tvåan kommer bara bli SÅ mycket bättre!

Postad 13 October 2008 - 06:46

Unregistered18799eb1
  • Unregistered18799eb1
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av lite updates!

En liten film där New San Van visas

Filmklipp om det nya momentet "Hall of meat"

Liten film från Goofy vs Regular

"New features"-filmklipp

Lite andra intressanta nyheter..

Braydon Szafranski & Jake Brown ska vara med.
I replaymode kan man ställa brännvidd på kameran och även sätta den "på ett stativ".
PS3 blir lead format för skate2.
De har tonat ner "dammet" som synts i många filmer från skate 2.
Man kan ta tag i bilar och "skitcha".

Återkommer med mer, när det finns mer.

Redigerat av Unregistered18799eb1, 13 October 2008 - 06:47.

Postad 13 October 2008 - 12:20

tapetlax
  • tapetlax
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu är datumet satt. Mars 2009. Väntan kommer bli olidlig :)

Postad 13 October 2008 - 15:40

Unregistered18799eb1
  • Unregistered18799eb1
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Nu är datumet satt. Mars 2009. Väntan kommer bli olidlig B)

Källa?

Postad 16 November 2008 - 16:08

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
I Januari kommer det :( :D :blush: ;) :D ;) inom 90 dagar alltså. Fifan som Sean hade sagt.
Gammal nyhet jag vet, men tänkte göra dom som inte visste lite gladare ;)

Källa: http://xbox360.ign.c...5/925928p1.html

Postad 07 January 2009 - 10:02

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Demo imorgon :lol: :) :wub: :lol:

Postad 07 January 2009 - 10:08

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Demo i morgon!? Kunde dom inte lagt det när man var ledig över jul. Nu är man ju tillbaka på jobbet och sliter hela dagarna. Nåja, jag vet ju vad jag gör i morgon kväll i så fall.

Postad 07 January 2009 - 10:23

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Fett!

Postad 08 January 2009 - 10:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Demot finns på Marketplace nu :)
Ja, demot var väl okej. Inga direkta överraskingar. Känns och ser ut som skate. Tråkigt att även det här demot var tidsbegränsat, man kunde bara spela 7-8 minuter i taget. Blir nog antagligen ett köp, lär bli rätt skoj online.

Redigerat av bananplanta, 08 January 2009 - 13:12.

Postad 09 January 2009 - 10:41

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Testade demot på Skate 2 igår kväll. Gillar det verkligen!

Samma sköna känsla som i ettan. Det enda jag reagerade på var att gubben kändes lite tyngre och att själva spelet gick lite långsammare. Men det kändes bara mer realistiskt tack vare det så det är absolut inget att klaga på.

Lyckades göra foot-plants och hoppade av brädan för att flytta runt lite grejer. Det jag inte hittade var hur man gör handplants. Någon som vet?

Postad 09 January 2009 - 15:15

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Kändes bra. Tråkigt med tidsbegränsningen, men det får man överleva. Skönt att man kan plocka upp brädan och gå även om styrningen till fots var rätt dålig.
Råkade även flera gånger ut för småbuggar, ramlade av brädan utan anledning på raksträckor mm... Men det hoppas jag är fixat i spelet. Är ju fortfarande inte ett vackert spel, rätt fult fortfarande. Som 1:an. Den här gången har de iaf fixat så man kan spela som tjej, kul att båda könen ska kunna representeras. Tyckte det kändes rätt kasst i 1:an även om jag inte har nåt intresse för det.

Race verkar vara tillbaka tyvärr, om man kollade filmen efter demot. Men det får man också acceptera. Det är väl del av konceptet antar jag.
Inte helt säker på om jag köper det direkt eller väntar på att det går ner lite i pris. Spelade ju 1:an varje dag i en månad från release så antagligen skulle jag göra samma sak med detta. Men jag vet inte om det är värt fullpris för att göra samma sak en gång till...

Men köp blir det definitivt. Frågan är om det blir direkt eller nån månad senare.

Postad 09 January 2009 - 17:19

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Köper det nog inte till fullpris heller, känns inte som det är värt 599 när det är så pass likt ettan.
Är nog bra att de blandar in lite race också. Blir nog lagom tråkigt efter en stund om man bara ska mata spakjuckningar i varje event.

Postad 10 January 2009 - 11:23

Hankee
  • Hankee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har nog kört demon 6-7 gånger och jag gillar det verkligen. Kanske ganska likt ettan men eftersom jag inte har ettan så är detta ett självklart köp den 22:e för mig ;)

Postad 10 January 2009 - 13:16

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att det har blivit allt för likt Tony Hawk spelen?
Tycker inte om de nya ikonerna heller, gillade ettans mer

Postad 10 January 2009 - 13:30

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Vetifan.. Att dom har med det där att man skadar sig och får poäng, det är ju rätt like Tony Hawk..
Sen kunde man väl springa runt i TH också?
Men tycker TH blev jävligt kasst på senare år. Vetifan vilket det senaste var som jag spelade, men var till gamla Xboxen och tyckte inte alls om det.

Postad 10 January 2009 - 13:43

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

På vilket sätt?

Postad 10 January 2009 - 14:47

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Tycker inte man kan säga att Skate blivit likt Tony Hawk-serien bara för att man kan kliva av brädan etc. Jag var rädd att kontrollerna skulle bli Hawkifierade, men det verkar dom lyckats undvika. Inte så mycket knapptryckningar och grejer. Fortfarande samma sköna flow, enligt mig i alla fall.

Sålänge man inte ska grinda på elledningar eller få uppdrag som går ut på att riva hela byggnader genom att grinda på dom så ;)

Det sköna med Skate är ju fortfarande att det fokuserar på att simulera riktig skateboard-åkning i så stor utsträckning som möjligt. Sen kunde även jag klara mig utan Hall of meat, men kan tänka mig att det kommer bli en populär online-gren. Det ska ju inte stickas under stolen med att i stort sett varje skatefilm har en del med endast vurpor så det är ju ändå en del av skate-kulturen på sitt sätt.

Postad 10 January 2009 - 15:08

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Har för mig att man i ettan fick se vilka specifika områden på kroppen man skadade, typ brutet smalben, brutet nyckelben. Nu verkar det som att det blir en "totalpoäng" bara på hela kroppen i stort sett, verkar inte alls lika kul.

Postad 10 January 2009 - 20:03

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

På vilket sätt?

Utseendet, känslan när man styr gubben och så. Det är inte alls som första skate tycker jag iallafall även fast detta är ett bra spel av det jag spelat.

Postad 10 January 2009 - 23:52

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Okej. Ja jag tycker det ser ut och känns precis som ettan, lite tråkigt faktiskt, man hade ju hoppats att det skulle bli lite snyggare. Hoppas man i spelet kan justera känsligheten på gubben, var lite väl seg att reagera, främst när man färdades till fots.

Postad 14 January 2009 - 14:43

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Såhär några dagar innan 2:an kommer så undrar jag ifall det finns någon snäll själ här som kan hjälpa mig plocka en sista cheev i 1:an. Alltså den där man ska få 20 personer att ratea ett klipp online. Har bara 2 kvar och det vore mysigt att äntligen plocka den.

http://skate.share.e...sts/482514.aspx

Tack å bock.

Postad 14 January 2009 - 20:03

Dr.rosenrosen
  • Dr.rosenrosen
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
laddade hem demot och såg fram emot att få börja lira men ack vilken besvikelse det var. Spelar fortfarande 1an sedan releasedagen och med 2an känns det som att de tagit 1 kliv bakåt i spelkänsla. Perfekt initiativ med att ha med att man kan kliva av brädan och flytta runt saker. Men vad hände med grafiken? I mina ögon till det sämre och mörkare och gubben gör ofantligt höga och långa ollies. Hoppas detta bara har att göra med att det är ett demo. För som gammal avdankad skatare gråter man nästan när man ser vad som hände med Tony Hawk serien.

Jag kommer definitivt vänta ett tag innan inköp för att se lite filmer och recensioner komma ut på spelet innan beslut tas. För som sagt skate1 är fortfarande väldigt underhållande och man hittar fortfarande nya spots att åka på.

Betygsatte din video men synd bara att du kör på att försöka hinna göra så många trick på så kort tid som möjligt, ser hellre folk som gör en simpel kickflip nerför en 5stegs trappa med skön känsla.

Postad 14 January 2009 - 20:42

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Du har rätt angående videon. Anledningen till att det är den som jag vill få betygssatt är för att det är den jag haft upplagd sen länge och fått några betyg på. Har några klart läckrare playbacks ligger lokalt på Xboxen, men vill inte byta ut de jag har online förrän jag har fått achivementen... Förhoppningsvis i morgon. Tycker som du att ett snyggt trick på rätt ställe är klart roligare än TonyHawk-köret som många lägger upp.

Har spelat demot på 2:an en 10-12 gånger nu och har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad det är jag ogillar. Men du har en poäng när du klagar på olliehöjd och längd. Det är inte samma sak som i 1:an. Och mörkret hoppas jag verkligen inte är genomgående i hela New San Van, utan bara just där demot utspelar sig.

Får väl se hur det blir. Antagligen kommer man lägga många timmar på det ändå, just för att det är nytt. Bara det inte är ett rejält nerköp från 1:an så kommer det ju fortfarande vara grymt.

Postad 22 January 2009 - 18:57

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
...nå?

Postad 22 January 2009 - 20:01

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Såg på min friendslist att spelet spelas nu... Någon som har nåt att säga... Ska nog försöka få klart mina film challenges innan jag köper 2:an...

Postad 26 January 2009 - 10:58

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Detta spelet är ju helt underbart, allt som man saknade i ettan har dom lagt till i tvåan.
Enda negativa är kontrollen när man är av brädan, men den använder man endast om man ska upp för en trappa typ.
Grafiken har hoppat upp ett snäpp, och bra mycket bättre animeringar.

Postad 26 January 2009 - 12:27

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Så jädra gött att försöka sig på ett jätte hopp tills man klarar det perfekt:D Har abstinens, hoppas tiden går snabbt på jobbet....

Postad 29 January 2009 - 12:03

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tycker att 2:an är grymt bra. Jag gillade 1:an skarpt och Skate 2 är en skicklig putsning av originalet. Ärligt talat skiljer det ju inte så mycket mellan de två spelen, nya challenges och så klart möjligheten att flytta runt prylar i miljön. Staden är väl förändrad men känns ändå väldigt bekant.

I grund och botten är Skate 2 skitbra. Precis som 1:an är spelet otroligt frustrerande men samtidigt fett belönande. Jag bränner lätt iväg en timme på att sätta en nödvändig kombination, svär och svär lite till, men sen sitter den helt plötsligt och jag känner mig som Tony Alva i Lords of Dogtown.

8,5/10

Postad 03 February 2009 - 08:23

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit testa spelet i någon halvdag och kan säga att det är klart värt de 499kr de sålde det för på PC City. Det faktum att man kan kliva av brädan och springa samt tillägget av handplants gör hela spelet värt det och ettan känns förlegad.

Postad 03 February 2009 - 09:59

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Tycker inte om de nya ikonerna heller, gillade ettans mer

Nä. Jag fick seriös avsmak när jag spelade demot. Har skatat i 20 år nu och jag var grymt imponerad över .skate. Jag saknade en del tricks vilket dom nu har lagt in men vad dom verkligen tabba sig med för min del är just att allt annat har blivit väldigt mycket Tony Hawk/Bam attityd över det hela. Hela grejen med big corporation som har förstört alla skate spots och måste nu låsas upp tycker jag var verkligen en tradig grej.

Postad 03 February 2009 - 10:24

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Tyckte demot var grymt kul. Jäkligt bra spel. Funderar på att köpa detta eller ettan men man vill ju egentligen inte ha ettan nu när tvåan finns. Såg att tvåan gick ganska billigt på tradera så kanske håller lite koll där.

Postad 03 February 2009 - 11:26

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Tråkigt är dock att de ha kvar spelsättet "s.k.a.t.e". Hur mycket jag än försöker kan jag inte tycka att det är roligt att sätta enkilda trick. Blä.

Postad 09 February 2009 - 12:23

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Fick hem detta idag. Har spelat demot om och om igen så ikväll kommer jag sitta som klistrad (i mer än 5 minuter åt gången). Tur att sambon jobbar ända till 21! ;)

Postad 10 February 2009 - 08:40

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det här spelet är svårt! Jag väste faktiskt "skitspel!" genom tänderna ett par gånger igår... Blev förbannad när jag inte klarade att ta tillbaks vissa spots trots 1000-tals försök.

Bara det här med att pumpa när man åker i pooler osv. Man får inte hålla upp för länge för då far man över kanten så man ska tajma med vänsterspaken samtidgt som man ska va snabb och göra trick med höger och kanske grabba med RT och kontrollera spin och pricka landningen rätt med vänster. Asså, det är mycket att hålla reda på. Men jag kan tänka mig att det är riktigt grym känsla när man börjar känna sig lite säkrare.

Det är ju riktigt snyggt när man lyckas sätta en clean line med några enkla tricks bara. Kul med replay editorn också. Tycker det är lite mycket laddningstid ibland bara, men annars är det ju ett toppenspel.

Postad 10 February 2009 - 09:04

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
En sak jag gillar med skate är att man kan göra allt från början, det är bara spelaren som måste lära sig hur man gör. Altså, din karaktär lär sig inga nya trix som du låser upp utan du har allt redan, i den högra joysticken.

Men samtidigt, aldrig någonsin känner man sig så värdelös som när man lägger ollien lite för sent i en ramp så det bara blir en låg segling över kanten som slutar med att man landar face-first i asfalten, hehe.

Postad 10 February 2009 - 09:49

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Mhm, indeed! Eller när man är stressad och inte hinner "ladda upp" ollien tillräckligt när man ska upp på ett räcke för att grinda så man får räcket i smalbenen och landar upp och ned på andra sidan. Det hände ju några gånger igår om man säger så. Man måste ju liksom huka sig i god tid så man får bra med höjd, vilket man inte alltid hinner med i stressen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.