Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV som hänger med i snabba PS3-spel samt passar Blue-Ray

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2008 - 19:36

Glas
  • Glas
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag köpte PS3 ganska nyligen och sitter i nuläget och spelar/kollar på film på en 32" Philips Bildrörs-tv, vilket känns rätt uråldrigt och vill därför satsa på en ny och fräsch tv som passar mina behov.

Som rubriken säger så skulle jag gärna vilja ha en tv som hänger med i spel som t.ex. Guitar Hero osv. En bekant har nämligen en lcd-tv som han köpte för ett par-tre år sedan och den hänger inte med för fem öre. Rörelserna är liksom lite efter och med ett spel som hänger på att trycka på rätt knapp vid rätt tillfälle så är det katastrof, så det är inte något jag vill vara med om. Antar att det är responstiden man ska titta på, men jag är inte så insatt och vet inte riktigt vad som är bra och dåligt.

Sedan så vill jag även titta på Blue-Ray filmer i så bra kvalitet som möjligt, så jag antar att full HD är att föredra?

32" känns även alldeles för litet så jag skulle gärna vilja hitta någon runt 40". Kan även berätta att min budget ligger mellan 5000-10000, skulle helst vilja att kalaset landade på någonstans runt 8-9, men jag är medveten om att smakar det så kostar det.

Uppskattar verkligen all hjälp!

Tack på förhand.

Mvh
Micke

Postad 05 August 2008 - 19:48

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Men... Kära hjärtanes... KAN inte folk läsa andra trådar först?? ...hopplöst. :)

Postad 05 August 2008 - 19:50

Glas
  • Glas
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Sorry.

Har läst andra trådar om just tv till PS3, men kunde inte riktigt hitta någon specifikt om responstid och om en tv som passar just Guitar Hero, men jag ska kolla runt.

Postad 05 August 2008 - 19:51

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Givet verkar Sony 40W4000 för dina behov. Har inte guitar hero men tvn ska vara en av de bästa för just spel . Låg input lag, var det så det hette? Sedan är den fantastisk på hd-material/bluray.

Enda problemet är priset, som hamnar över 10k. Elgiganten har börjat annonsera tvn för12000, så den är på väg ner.

Postad 05 August 2008 - 20:58

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Sorry.

Har läst andra trådar om just tv till PS3, men kunde inte riktigt hitta någon specifikt om responstid och om en tv som passar just Guitar Hero, men jag ska kolla runt.

Handlar inte främst om responstiden utan om bildfördröjningen. Två begrepp som ofta sammanblandas, inte minst av de tappra kämparna på våra stora elektronikkedjor.

https://www.minhembi...howtopic=201201

Redigerat av mannealm, 05 August 2008 - 21:12.

Postad 06 August 2008 - 05:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Välkommen till forumet Micke!

Här kommer du hitta mycket nyttigt och intressant. Jag rekommenderar att du tittar runt och läser i olika trådar i MÅNGA veckor innan du köper tv. Då är det större chans att du gör ett val som du blir nöjd med.

(För mig tog det 5 månader innnan jag slog till på en tv...och den var väldigt olik vad jag först trodde jag var ute efter)

Lycka till!

Postad 06 August 2008 - 12:28

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Välkommen till forumet Micke!

Här kommer du hitta mycket nyttigt och intressant. Jag rekommenderar att du tittar runt och läser i olika trådar i MÅNGA veckor innan du köper tv. Då är det större chans att du gör ett val som du blir nöjd med.

(För mig tog det 5 månader innnan jag slog till på en tv...och den var väldigt olik vad jag först trodde jag var ute efter)

Lycka till!

Så sant, så sant. Problemet är bara att för mycket forumsurfande ALLTID resulterar i dyrare inköp än man först tänkt, vad det än rör sig om ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.