Jag reagerar ibland själv på att vissa tillverkare inte verkar anstränga sig alls för att göra sina produkter snygga.
Postad 06 August 2008 - 09:35
Jag reagerar ibland själv på att vissa tillverkare inte verkar anstränga sig alls för att göra sina produkter snygga.
Postad 06 August 2008 - 09:47
Å andra sidan kanske mannen har mer att säga till om vid bilköp osv. Det handlar om att kompromissa i partnerskap, i väldigt många lägen.
Postad 06 August 2008 - 10:08
I mitt fall kan det faktiskt ta flera dar innan regeringen märker tex ytterliggare en fjärrkontroll...
Det är bara att inse: vi blir ALDRIG vuxna...
Jonas
Postad 06 August 2008 - 10:14
Tror man blir lite egoist när man fått känna på att leva ensam ..
Postad 06 August 2008 - 10:27
Postad 06 August 2008 - 10:29
Ingen som har problem med att ni vill köpa något men så kommer den andra halvan som bor hemma och säger nej för saken man vill köpa kanske inte är estetsikt tilltalande eller något liknande.
Tycker du har helt rätt. Designen lämnar mycket att önska när det gäller tv-apparater.
Man ser fortfarande folk som ställer tv:n i hörnet. Jag vet inte varför det blev så. Något för en antropolog kanske?
Tv:n är ju dagens moderna kakelugn som folk kan samlas vid. Det är dags att tv:n för den status den förtjänar.
Postad 06 August 2008 - 14:45
Tycker du har helt rätt. Designen lämnar mycket att önska när det gäller tv-apparater.
Man ser fortfarande folk som ställer tv:n i hörnet. Jag vet inte varför det blev så. Något för en antropolog kanske?
Tv:n är ju dagens moderna kakelugn som folk kan samlas vid. Det är dags att tv:n för den status den förtjänar.
Men hur många är de som har riktigt snygga TVs t.ex.? Pioneers är faktiskt jäkla nice, antagligen de snyggaste men de kostar ju skjortan så man kanske måste avstå därför.
Undrar om man kan gömma en PS3 hemma utan att de är någon som märker de
Postad 06 August 2008 - 14:57
Sen att min hustru oxå gillar bra ljud är ju en faktor som gör att hon kanske accepterar lite mer i stereohyllan än vad en ointresserad hade gjort
Postad 06 August 2008 - 15:01
Tycker det borde finnas en MAF också isf, då jag tycker kvinnor inreder riktigt dåligt. Kikat lite på de inredningsprogram som går på TV och tycker till 90% av fallen att männen lyckas bra mycket bättre än kvinnorna. Sen att de tycker man är dum i huvet för man spenderar en massa pengar på elektronik, ja det är en helt annan sak men sålänge man sparar undan och inte tar pengar som bör gå till ett annan ändamål så är det väl ok.
Själv är min sambo riktigt givmild när det gäller allt, har ju 2 högtalare som ser ut som 2 enorma kylskåp från sidan. Fått frågan flera ggr när folk kommer in i dörren varför jag har ett kylskåp i vardagsrummet då man bara ser den ena högtalaren.
Jag ville köpa mig ett vitt soffbord, limegrön ryamatta och ny soffklädsel och det blev helt nerröstat men det är inget man kan göra åt saken =P man får kompromissa helt enkelt.
När det gäller design på högtalare, vad är bra design då? Hur gör du en golvhögtalare snygg, en massa kurvor här och var tror jag bara gör att den ser konstig ut och så tror jag det är mindre optimalt ljudmässigt.
Postad 06 August 2008 - 15:25
Har inga problem med att utrustningen skulle ha låg WAF, låt henne vara med från början, lyssna, titta, komma med förslag. Sen toppar man med argumenten för varför en viss utrustning är bäst å låt dem sedan "möblera in den" så fungerar det.
Sen att min hustru oxå gillar bra ljud är ju en faktor som gör att hon kanske accepterar lite mer i stereohyllan än vad en ointresserad hade gjort
Man får hoppas att ni har ungefär samma ljudideal då annars kommer de antaligen inte vara roligt alls
Har aldrig förstått det här, tycker att kvinnor i största allmänhet har jävligt dålig smak (ursäkta mina ordval). En stor högtalare gör inte en högtalare ful, allt handlar helt enkelt om hur man placerar sakerna.
Tycker det borde finnas en MAF också isf, då jag tycker kvinnor inreder riktigt dåligt. Kikat lite på de inredningsprogram som går på TV och tycker till 90% av fallen att männen lyckas bra mycket bättre än kvinnorna. Sen att de tycker man är dum i huvet för man spenderar en massa pengar på elektronik, ja det är en helt annan sak men sålänge man sparar undan och inte tar pengar som bör gå till ett annan ändamål så är det väl ok.
Själv är min sambo riktigt givmild när det gäller allt, har ju 2 högtalare som ser ut som 2 enorma kylskåp från sidan. Fått frågan flera ggr när folk kommer in i dörren varför jag har ett kylskåp i vardagsrummet då man bara ser den ena högtalaren.
Jag ville köpa mig ett vitt soffbord, limegrön ryamatta och ny soffklädsel och det blev helt nerröstat men det är inget man kan göra åt saken =P man får kompromissa helt enkelt.
När det gäller design på högtalare, vad är bra design då? Hur gör du en golvhögtalare snygg, en massa kurvor här och var tror jag bara gör att den ser konstig ut och så tror jag det är mindre optimalt ljudmässigt.
Självklart är ju smaken som baken.
Det finns de jag aldrig skulle ta hem även om de låter bra. (Ino Audio och delvis Klipsch t.ex.) Jag tror säkert de låter väldigt bra men jag tycker dom är så ###### fula.
Sen finns de ju de som är snygga men kanske inte låter så bra och då kommer de ju gå bort också.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?