Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 02 January 2009 - 05:26
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Är det försent att träna mma på skoj om man snart nått 30?
Inte alls! Många ställen har nybörjarkurser och du behöver oftast inte har någon grapplingbakgrund, eller någon som helst bakgrund för den delen. Hittar du ett bra ställe så är det bara att börja så smått och se om det är nånting för dig, kanske gillar du grapplingen, brottningen, eller så kanske du fastnar för thai/standupträningen och kan göra det du tycker är kul. Trivs du inte på ett ställe så finns det numera ganska många MMAställen runtom i sverige. Oftast är stämmningen god och du får träna med ödmjuka och trevliga människor, men hamnar du på ett ställe med tränare som skall hävda sig, taskig attityd med mera, få inte avsmak för MMA, uppsök bara ett annat ställe. Sen behöver du ju inte träna för att bli nästa UFC-mästare, du kan ju antingen träna för träningens skull, eller efter ett tag kanske du känner att tävling skulle vara kul, då finns gott om grappling tävlingar, C-shooto tävlingar(MMA med 2 x 3 minuters ronder med huvudskydd och chinguards. Vinst kan ske med poäng för striking, submission försök, nedtagningar, "improved position" eller submission/KO/TKO)
Postad 02 January 2009 - 13:04
CBRDea
-
CBRDea
-
Användare
-
-
157 inlägg
Beror nog främst på att det då måste ha visats lätta viktklasser. Varken 80- eller 120 kg är lätt när det slår på dig. Men jag kan hålla med om att större viktklasser är roligare att se på. Då svänger det hammare i luften och inte två små futtiga kaniner i en bur.
Menade att jag tycker tungviktarna ser ut att vara mycket tyngre än vad de är ex, brock lesnar 120 kg cheick kongo c:a 110kg, när jag jämför med mig själv...
Postad 02 January 2009 - 13:20
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Beror nog främst på att det då måste ha visats lätta viktklasser. Varken 80- eller 120 kg är lätt när det slår på dig. Men jag kan hålla med om att större viktklasser är roligare att se på. Då svänger det hammare i luften och inte två små futtiga kaniner i en bur.
Menade att jag tycker tungviktarna ser ut att vara mycket tyngre än vad de är ex, brock lesnar 120 kg cheick kongo c:a 110kg, när jag jämför med mig själv...
Hängde inte med den delen. Allt klart nu (Y)
Postad 02 January 2009 - 13:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Är ny i MMA`s underbara värld
Såg nån match med Gracie för mååånga år sen men sen föll de som i glömska tills jag såg UFC 92 här om helgen..
Djästans kul :-)
Ser så mycket jag bara hinner nu
Vars kunde man se nyårsgalan?
Är det K-1 Dynamite ?
Edit
Såg en match med Lesnar och han ser ju muterad ut heh...Kan inte tro att han väger så lite...
Redigerat av moparman, 02 January 2009 - 13:22.
Postad 02 January 2009 - 13:50
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Är ny i MMA`s underbara värld
Såg nån match med Gracie för mååånga år sen men sen föll de som i glömska tills jag såg UFC 92 här om helgen.. Djästans kul :-)
Ser så mycket jag bara hinner nu
Vars kunde man se nyårsgalan?
Är det K-1 Dynamite ?
Edit Såg en match med Lesnar och han ser ju muterad ut heh...Kan inte tro att han väger så lite...
Jag tyckte också att det var roligt när Frank Mir stod mot Brock Lesnar. Mir vägde in på 110 kg och Lesnar på 120 kg. Fast Lesnar såg ju ut att väga 50 kg mer. Dock så ska man ha i åtanke att 10 kg INTE är lite.
Postad 02 January 2009 - 13:55
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
När de vägde sig kanske Lessnar bara vägde 10kg mer men skillnaden var nog betydligt större under matchen.
Postad 02 January 2009 - 14:01
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Hur lång tid är det mellan invägning och match?
Redigerat av bananplanta, 02 January 2009 - 14:05.
Postad 02 January 2009 - 14:03
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
När de vägde sig kanske Lessnar bara vägde 10kg mer men skillnaden var nog betydligt större under matchen.
Jag har inte sett någon skillnad på Lesnar varken innan, under eller efter matchen. Alltid sett lika stor ut.
Postad 02 January 2009 - 17:16
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Lesnar går ner cirka 5-8 kg till invägningen, vad jag har hört. Invägningen är ett dygn före matchen så under matchen har han lagt på sig kilona igen. Angående K1-galan så kan man nog se dom flesta matcherna på youtube. Här är Aoki's smärtsamma inverterade heelhook av Alvarez, tyvärr är Alvarez troligtvis borta länge nu när jag ser det igen. Tekniken lärde sig Aoki av min favorit Imanari, sa Aoki efter matchen. AOKI-ALVAREZHighlight med Aoki, tyvärr innehåller den inte matcher från de 2 senaste åren: AOKI highlight
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 02 January 2009 - 17:52.
Postad 02 January 2009 - 17:27
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Hur lång tid är det mellan invägning och match?
c:a 24 timmar
Postad 02 January 2009 - 18:01
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Går de upp så pass mycket efter invägning alltså? Är det mest vätska?
Postad 02 January 2009 - 19:04
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag har inte sett någon skillnad på Lesnar varken innan, under eller efter matchen. Alltid sett lika stor ut.
Det lär du inte se med blotta ögat men många kilon kan de banta inför vägningen för att sedan ta igen dem och brottare som Lessnar är vana vid detta.
Postad 02 January 2009 - 19:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
förstår dock inte varför dom infört ronder...och värst av allt...viktklasser..som ett resultat är ju nästan alla stöpta i samma form nu...var ju grymt när man kunde se spe Gracie mot sumobrottare..judo mot karate..var stor skillnad mellan motståndarna då
Postad 02 January 2009 - 19:20
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Det lär du inte se med blotta ögat men många kilon kan de banta inför vägningen för att sedan ta igen dem och brottare som Lessnar är vana vid detta.
Om det nu är som någon påpekade ovan att det bara är 24 timmar mellan invägning och match, så är det otroligt svårt att lägga på sig 5-7 kg på den korta tiden, även om det så vore vätska. Och Lesnar ser fan i mig inte ut att ha vätska utan ser relativt hård och deffad ut.
Postad 02 January 2009 - 19:47
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Det är mest vätska man lägger på sig efter invägning. Deltagarna är helt uttorkade när dom väger in. Lesnar går inte ner så mycket för invägning, det finns betydligt extremare exempel. GSP, Sherk och Forrest Griffin är några av dom värsta.
Postad 02 January 2009 - 20:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
är det för att dom ligger strax över gränsen för sin viktklass?...förutom dom som ligger i tyngsta klassen för dom har inget tak eller?
Postad 02 January 2009 - 20:18
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
24:e Januari är det dags för världens bästa tungviktare Fedor Emelianenko att testas igen, Affliction - Day of reckoning. Denna gång blir det tufft, mot Arlovski i sin bästa form. Jag tror att Fedor kommer att ta matchen till marken och köra lite klassisk brutal GnP, men Arlovski är tuff, stor och stark. Många videos på den officiella siten, som uppvärmning inför galan: Affliction
Postad 02 January 2009 - 20:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nån som sett affliction Banned 2008.
Fedor Emelianenko vs. Tim Sylvia
Mmm...Och Vitor Belfort vs. Terry Martin
Ingen anin g om det är gamla matcher eller ej men..
Måste ju bara se dom fighterna
Postad 02 January 2009 - 20:53
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
24:e Januari är det dags för världens bästa tungviktare Fedor Emelianenko att testas igen, Affliction - Day of reckoning. Denna gång blir det tufft, mot Arlovski i sin bästa form. Jag tror att Fedor kommer att ta matchen till marken och köra lite klassisk brutal GnP, men Arlovski är tuff, stor och stark. Många videos på den officiella siten, som uppvärmning inför galan: Affliction
Jag är redan nervös! och jag skall fixa en win-win situation för mig själv. jag sätter en femhundring på Andrei Arlovski! Om Arlovski vinner så, tja, dår går jag några hundringar plus... Vinner Fedor så... då VINNER FEEEEDOOOOOOOR! 
Postad 02 January 2009 - 21:57
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Smart tänkt hehe, Arlovski är inte chanslös. Fedor förlorade nyligen en match i combat Sambo, den första på många många år. Fedro var inte i sin bästa form pga filminspelning i Thailand, hoppas han tar Arlovski seriöst. Jag börjar också känna mig lite nervös.
Jo jag såg Affliction Banned. Riktigt bra gala, med många bra matcher. Barnett såg bra ut och han går nu match mot galningen Yvel. En annan riktigt bra match är ju Vitor mot Lindland, får se om Lindland kommer i bättre form nu. Borde spöa Vitor i alla fall, men kul matchning. En av mina favoriter Babalu möte Sokoudjou, Babalu som verkligen har blommat ut sedan han lämnade UFC. Han är riktigt rolig och trevlig i alla intervjuer numera. Horodecki gör sin första match på länge, ett stort LW-löfte för framtiden. lille Nogueira gör alltid bra matcher. Hieron är riktigt riktigt bra. Mark Hominick likaså. Paul Buentello går match mot lille Fedor eller Sidellnikov som han egentligen heter, lille Fedor har nästan identiskt standup som Fedor så den matchen kommer helt säkert bli kul.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 02 January 2009 - 22:01.
Postad 02 January 2009 - 22:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Låter fint :-)
Ska se Affliction Banned inatt
Postad 02 January 2009 - 22:06
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Var det inte snack om att Aleksander Emelianenko hade Hepatit C eller nått liknande blodsjukdom och Nevada State Atletic Comission sade att han aldrig skulle bli clearad för att fightas i nordamerika? Men han verkar ju blivit friskförklarad nu iallafall, om han nu har fått grönt ljus att tävla. EDIT: slänger in lite foton påhan då jag gillar hans ryska fängelsetatueringar.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 02 January 2009 - 22:11.
Postad 02 January 2009 - 23:22
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nej ryktena om Aleksander var inte sanna, han har inte Hepatit C. Antagligen var det Dana White som spred dessa rykten. Här är en bättre vy av Aleks trevliga tatueringar:  Dessa videos med Pride's roligaste ögonblick var riktigt roliga och gav många glada tillbakablickar (för den som vill lära sig lite MMA-histora): PrideFC
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 02 January 2009 - 23:35.
Postad 02 January 2009 - 23:35
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Är det bara jag som inte gillar Fedor här eller?
Inte att han är dålig på något vis. Hittar bara inget intressant med hans matcher.
Sista matchen jag såg med honom var då han fajtades mot Mirko Cro Cop Filipovic - det var tider sen.
Postad 03 January 2009 - 00:00
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det bara jag som inte gillar Fedor här eller? 
Inte att han är dålig på något vis. Hittar bara inget intressant med hans matcher. Sista matchen jag såg med honom var då han fajtades mot Mirko Cro Cop Filipovic - det var tider sen.
Hmm, titta på hans senaste match mot Tim Sylvia. Han är bäst, det är bara att konstatera. Han har slagit Nog när han var som bäst 2.5 ggr(inte samma fighter som Mir slog, Nog var nr 1 i världen på den tiden) och CroCop när han var rankad 2:a i världen. Se på hans Nog-matcher, Sylvia(före detta UFC mästare), Coleman(fd UFC-mästare), Randleman(fd UFC-mästare). Eller se på matchen med Herring, då Herring var rankad top 3 i världen, om ni vill se en riktig total beatdown. Värsta slakten någonsin i MMA.
Postad 03 January 2009 - 00:51
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Om det nu är som någon påpekade ovan att det bara är 24 timmar mellan invägning och match, så är det otroligt svårt att lägga på sig 5-7 kg på den korta tiden, även om det så vore vätska. Och Lesnar ser fan i mig inte ut att ha vätska utan ser relativt hård och deffad ut.
Betydligt svårare att banta dessa kilon precis innan vägning. Kroppen består väl av ca 60 procent vätska och han lär ha mycket mer vätska att tömma än du och jag. Jag tycker inte 5-7 kg är så jättemycket för en så stor kille. Jag håller inte med kommentaren ovanför om att Lesnar är grym på att fightas, dock är han bra på att kontrollera och hålla sig "on top" på marken. Snabb och rörlig för att vara så stor men borde nästan fightas i en högre viktklass. leopodus: Fedor har ju grym teknik som man måste beundra.
Redigerat av Chippe, 03 January 2009 - 00:57.
Postad 03 January 2009 - 01:14
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Då kan du tyvärr inte mycket om vätska och deff... lite vätska se på brottareliten och lite fett se byggareliten. Lesnar... stor fet baby, men dock grym på att fightas
M
Nog tillräckligt kan jag att jag själv legat nere på 8 % bodyfat många gånger. Just nu 11 %, julmat är gott. Att Brock för mig ser deffad ut har nog att göra med att han har så pass mycket muskelmassa vilket överskuggar hans fettprocent. Din teori säger mig ingenting. Stor fet baby? Baby må han vara för att han är blond som vilken svensson som helst, vilket får honom och se barnslig ut. Men icke säger hans kroppsform att han är baby. Han rör sig bra för sin viktklass och tränar hårt. Någon som ser ut som "baby" är Bob Sapp som ser ut att röra sig som ett missfoster och beter sig som en fet överviktig individ. Hmm, titta på hans senaste match mot Tim Sylvia. Han är bäst, det är bara att konstatera. Han har slagit Nog när han var som bäst 2.5 ggr(inte samma fighter som Mir slog, Nog var nr 1 i världen på den tiden) och CroCop när han var rankad 2:a i världen. Se på hans Nog-matcher, Sylvia(före detta UFC mästare), Coleman(fd UFC-mästare), Randleman(fd UFC-mästare). Eller se på matchen med Herring, då Herring var rankad top 3 i världen, om ni vill se en riktig total beatdown. Värsta slakten någonsin i MMA.
Kollat nu. Imponerar mig fortfarande inte. Jag vet inte om det är hans dåliga form som får mig att tappa lusten att se matchen, ingen aning. Finner bara inget intressant där. Må vara jag själv, men jag står för det.
Postad 03 January 2009 - 01:19
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Betydligt svårare att banta dessa kilon precis innan vägning. Kroppen består väl av ca 60 procent vätska och han lär ha mycket mer vätska att tömma än du och jag. Jag tycker inte 5-7 kg är så jättemycket för en så stor kille.
Ja, jag har tänkt på det. För en så pass stor individ är inte 5-7 kg vätska mycket att tömma, nej. Det jag tänkte på är att det bara är 24 timmar innan matchen. Därav lite fundering. Men det funkar ju tydligen, så ingen diskussion om det mer. Jag håller inte med kommentaren ovanför om att Lesnar är grym på att fightas, dock är han bra på att kontrollera och hålla sig "on top" på marken. Snabb och rörlig för att vara så stor men borde nästan fightas i en högre viktklass.
Jag tycker han fightas bra. Men jag hatar honom faktiskt, trots att jag tycker att han slåss bra. Det om viktklassen håller jag med om. Finns det inte nån 120+ viktklass eller? Det hade passat bättre. leopodus: Fedor har ju grym teknik som man måste beundra.
Må så vara.
Postad 03 January 2009 - 02:15
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Precis sett Fedor mot Tim Sylvia
Bara känslan att se Fedor gå ner till ringen helt uttryckslös som att han inte är orolig eller nervös eller har några känslor/bekymmer i världen är ju helt underbart..+ den ryska nationalsången ?
Fasen vad jag vill se mer av han..Blir till att leta rätt på fler matcher
Ganska kul att när dom frågade han vem han mest av allt ville fightas mot svarade han Randy :-)
Och att Randy ville möta Fedor också.
Tror dock inte att Randy skulle ha skuggan av en chans
Postad 03 January 2009 - 04:51
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
NU när jag har kollat om matchen några gånger så har jag faktiskt ändrat mig. Klockren fight mot Tim Sylvia. Stor respekt för Fedor - dock ej min favorit.
Postad 03 January 2009 - 08:48
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Kollat nu. Imponerar mig fortfarande inte. Jag vet inte om det är hans dåliga form som får mig att tappa lusten att se matchen, ingen aning. Finner bara inget intressant där. Må vara jag själv, men jag står för det.
Måste bara få skriva av mig lite här angående Fedor's "Dåliga form"... Inte nog med att Fedor är en världen bästa MMAfighter, han anspråkar om titeln om "pound for pound" bästa fightern enligt mig oxå, att han inte är deffad inför match utan framtonade muskler betyder inte att han inte är en atlet utan dess like. Folk verkar tro att man måste ha ett sexpack för att vara vältränad eller ha utomordentligt bra kondition. Kolla bara på Fedor's Striking och groundandpound t.ex. det kombinerat med hans mycket fina submissions som han fått ifrån Combatsambon gör honom svårslagen, och hitills har han inte blivit besegrad! (förutom i Sambo.) Samtidigt så tycker jag att är han en mycket bra representant för sporten med sin lugna och hövliga attityd i och utanför ringen. Se bara på hans mentala status inför matcherna, när han kommer in i arenorna tillexempel, han ser ut att ha väldig fokus men samtidigt väldigt lugn och ödmjukhet, inte alls emotionell på något vis. Att han varvar uppvärmningen med att spela kort backstage med sina tränare och vänner innan han skall upp och fightas är oxå ett bevis på hans lugn.  Tycker det är tråkigt att du inte finner något underhållningsvärde i en världsatlet som Fedor, Har du inte sett hans tidigare matcher så kan jag varmt rekomendera dessa. Annars så hoppas jag att vi får se mera av Fedor i framtiden och hoppas att folk får upp ögonen för honom, för han bjuder åtminstonde på högklassig underhållning varje gång! Fast jag får väl gilla läget att alla inte gillar Fedor...
Postad 03 January 2009 - 08:57
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skulle nästan önska han var lite sämre så man fick se mer av han
Angående matchen Matt Lindland VS Favio Negao
Redigerat av moparman, 03 January 2009 - 09:13.
Postad 03 January 2009 - 14:55
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Måste bara få skriva av mig lite här angående Fedor's "Dåliga form"... Inte nog med att Fedor är en världen bästa MMAfighter, han anspråkar om titeln om "pound for pound" bästa fightern enligt mig oxå, att han inte är deffad inför match utan framtonade muskler betyder inte att han inte är en atlet utan dess like. Folk verkar tro att man måste ha ett sexpack för att vara vältränad eller ha utomordentligt bra kondition.
Nej, nej. Ingen dålig form på så vis. För Guds skull människan är ju världsetta. Då lär man behöva vara allt annat än i dålig form. Han är i bra form för sina matcher vad gäller fighting, kondition och allt det. Nej, jag tror heller inte att man behöver ha sex-pack för att se vältränad ut. Han är stark, vilket är huvudsaken. Det ger honom bra fördelar i en match. BJ Penn och Frank Mir ser exempelvis inte så värst bra ut heller, men jag gillar de endå. Fedor lockade bort mig bara med sitt tillbakalutade sett. Alltså att han nästan spelar lite för mycket slapp för att han är så bra. Det känns på något vis bara som att han dyker upp i matcher "Happ, då var det dags igen det tråkiga". Svårt att förklara. Men som sagt kollade jag om den där matchen och den var inte så dålig som jag trodde. Antagligen bara jag som glömt Fedor genom årens gång. Länge sedan jag såg honom som sagt.
Postad 03 January 2009 - 16:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Han ser inte mycket ut för världen..
En riktig sleeper
Ser ut som han legat på sofflocket det senaste åren å ätit chips å druckit vodka heh
Postad 03 January 2009 - 16:57
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Han ser inte mycket ut för världen.. En riktig sleeper
Ser ut som han legat på sofflocket det senaste åren å ätit chips å druckit vodka heh
Hahahaha!  Nej då. Så illa är det inte med Fedor. Men jag menar, jag hade hellre sett George St Pierre i en match än exempelvis Butterbean
Postad 03 January 2009 - 17:05
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Nyss kollade jag igenom highlights med Fedor. Fyfan, det är nästan så att jag vill svälja skiten jag fått ur mig om honom. Skäms!
Absolut grym fighter...
Postad 05 January 2009 - 10:00
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Såg på Sengokus nyårsgala nu i helgen. Halvbra gala, med några bra matcher. Kitaoka submittade Gomi på ungefär 1 minut. Kitaoka tillhör Nippon Top Team tillsammans med Aoki och Imanari, det är ju verkligen ett intressant team med några av världens största grappling-stjärnor i samma gäng. Kitaoka vann Sengokus lättviktsturnering och därmed rättigheten till att gå titelmatch mot Gomi, alla hans matcher i turneringen från tidigare Sengokus är mycket underhållande.
Sedan var det väl inte så jätteintressanta matcher, Santiago vann mot Misaki. En match som Misaki kontrollerade, men plötsligt i 5:e ronden fick Santiago nya krafter och lyckades submitta Misaki.
Kikuta spöade Yoshida som såg trött och gammal ut, tråkig match.
Mitsuoka gjorde en mycket snygg armbar av Golyaev.
Muhammed Lawal, eller King Mo, såg också imponerande ut i sin match. Men jag måste säga att motståndet inte var särskilt bra.
Postad 17 January 2009 - 11:26
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Jaha, vad tror ni om kvällens event då, UFC 93. Skönt att slippa gå upp kl 4 en söndag iaf  Hoppas, hoppas, hoppas att Paolo inte är med ikväll heller. Var så lugnt och skönt senast. Rich Franklin vs Dan Henderson Mark Coleman vs Mauricio “Shogun” Rua Jeremy Horn vs Rousimar Palhares Alan Belcher vs Denis Kang Marcus Davis vs Chris Lytle Alexandre Barros vs Martin KampmannAntonio Mendes vs Eric Schafer Ivan Serati vs Tomasz Drwal John Hathaway vs Tom Egan Dennis Siver vs Nate MohrJa, de fyra sista har jag ingen aning om vilka det är, så där chansades det vilt, liksom på resten av fighterna
Redigerat av bananplanta, 17 January 2009 - 11:32.
Postad 17 January 2009 - 12:20
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jaha, vad tror ni om kvällens event då, UFC 93. Skönt att slippa gå upp kl 4 en söndag iaf Hoppas, hoppas, hoppas att Paolo inte är med ikväll heller. Var så lugnt och skönt senast.
Rich Franklin vs Dan Henderson Mark Coleman vs Mauricio “Shogun” Rua Jeremy Horn vs Rousimar Palhares Alan Belcher vs Denis Kang Marcus Davis vs Chris Lytle Alexandre Barros vs Martin Kampmann Antonio Mendes vs Eric Schafer Ivan Serati vs Tomasz Drwal John Hathaway vs Tom Egan Dennis Siver vs Nate Mohr
Ja, de fyra sista har jag ingen aning om vilka det är, så där chansades det vilt, liksom på resten av fighterna 
Ja hoppas Paolo är sjuk. Här är facit (hehe, kanske tippar hälften rätt i alla fall): Rich Franklin vs Dan Henderson Mark Coleman vs Mauricio “Shogun” Rua Jeremy Horn vs Rousimar Palhares Alan Belcher vs Denis Kang Marcus Davis vs Chris Lytle Alexandre Barros vs Martin KampmannAntonio Mendes vs Eric Schafer Ivan Serati vs Tomasz Drwal John Hathaway vs Tom Egan Dennis Siver vs Nate MohrHoppas den gamle Shogun är tillbaka, bara till 50% borde räcka i denna match. Reglerna och buren gynnar ju brottaren, men Shogun är en komplett fighter. Coleman lär få ner Shogun på marken, men jag tror inte han orkar så länge. Kang-matchen ser tuff och jämn ut, kan bli lite nerver i UFC-debuten. Lytle hade jag normalt sett trott på, men han har alltid så korkade gameplans.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 17 January 2009 - 12:27.
Postad 17 January 2009 - 12:21
80-talet
-
80-talet
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
jag gillar verkligen både Arlovski och Fedor! Arlovski har en stil som tilltalar mig riktigt mycket, aggressiv och på. Fedor, ja han är Fedor helt enkelt, blir inte mycket bättre än så! ska bli sjukt intressant den matchen. och Vitor är en av mina favoriter sen gammalt, är han på humör så är han riktigt rolig att se.
överlag många bra matcher under "day of reckoning" den 24/1.
Postad 17 January 2009 - 13:32
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Lite halvtråkigt card må jag säga... Men några intressanta matcher iallafall.
Marcus Davis vs Chris Lytle kommer att bli ett krig utan dess like, jag förutspår rallarsvingar!
Shogun Hua mot Coleman. Hoppas, hoppas, hoppas att vi får se den "gamla" shogun igen!
Alexandre Barros vs Martin Kampmann. Hoppas och tror att Kampmann kommer att bli livsfarlig i den nya viktklassen, Jag tror dansken tar det! VI ÄR RÖDE, VI ÄR HVIDE!
Ace mot hendo... Intressant match, skall bli kul att se.
Postad 17 January 2009 - 14:28
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Lite halvtråkigt card må jag säga... Men några intressanta matcher iallafall.
Marcus Davis vs Chris Lytle kommer att bli ett krig utan dess like, jag förutspår rallarsvingar! Shogun Hua mot Coleman. Hoppas, hoppas, hoppas att vi får se den "gamla" shogun igen! Alexandre Barros vs Martin Kampmann. Hoppas och tror att Kampmann kommer att bli livsfarlig i den nya viktklassen, Jag tror dansken tar det! VI ÄR RÖDE, VI ÄR HVIDE! Ace mot hendo... Intressant match, skall bli kul att se.
Kl 22 på tv4 sport så smäller det, be there.
Postad 17 January 2009 - 16:07
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kl 22 på tv4 sport så smäller det, be there. 
Det här är inte La liga-tråden  00.05 börjar UFC-sändningen på TV4 Sport. Så det verkar tyvärr som det inte blir en live-sändning? TV4 Anytime startar dock sändningen live kl 20.30 ikväll. Och tydligen så sänder de med Goldberg/Rogan som kommentatorer(?). Sweet! http://anytime.tv4.s.../?progId=724811
Redigerat av bananplanta, 17 January 2009 - 16:08.
Postad 17 January 2009 - 16:12
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
00.05...? Borde det inte börja senare....?
Postad 17 January 2009 - 16:21
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Nope, börjar kl 20 irländsk tid, kl21 svensk tid. Antar att de kanske visar nåt försnack eller nåt på TV4 Anytime eftersom deras sändning börjar lite tidigare.
Redigerat av bananplanta, 17 January 2009 - 16:22.
Postad 17 January 2009 - 16:41
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
MMA fick stiga åt sidan för fotbollen... därför är inte galan live utan en eftersändning.
Postad 18 January 2009 - 20:55
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
MMA fick stiga åt sidan för fotbollen... därför är inte galan live utan en eftersändning.
Ja, en en gång så ägde skitboll tv:n. :/ Wtf höll Shogun på med, han har sett så slö ut i sina båda UFC fighter...han får skärpa sej alltså.
Postad 19 January 2009 - 12:48
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Bra direktsändning med TV4direkt, bra kvalitet på bilden. Bra med dom amerikanska kommentatorerna också.
Rätt så trist gala. Coleman blev precis så där pinsamt trött som han brukar bli och Shogun var ju nästan lika trött.
Huvudmatchen var bra, Franklin var riktigt bra och såg klart större ut än Hendo. Hendo vann rättvist med 29-28 enligt mig. Första ronden vann Hendo solklart, andra ronden var ganska jämn men hade Hendo som vinnare och tredje ronden var klart till Franklin. Jag skulle kunna förstå en domare som hade 29-28 till Franklin, men engelska domaren som hade 30-27 till Franklin kan ju inte ha sett mycket MMA tidigare. Om matchen hade fortsatt i 5 ronder hade Franklin vunnit, Hendo kändes inte helt på topp konditionsmässigt.
Palhares var rätt bra, men han slog sig trött på Horn.
Kang såg rätt bra ut ända tills han klantade sig, som vanligt skall jag väl tillägga.
Kampmann har jag inte sett. Davis-Lytle har jag inte heller sett, kom hem lite för sent.
Postad 20 January 2009 - 14:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Måste trots allt säga att Coleman gjorde det djäkligt bra ändå.
Pinsamt av Shogun dock..
Måste säga att det är märkligt att så många har 0 stamina..Dom orkar knappt en rond..
Igår såg jag UFC 6 Clash of the Titans med Tank Abbott mot Oleg Taktarov ..
Vilken fight..Över 17 minuter..Aldrig sett nån som är mer slut än ryssen
Postad 22 January 2009 - 16:39
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Spelet är bekräftat Fedor Emelianenko - Andrei Arlovski : 2 Odds: 3.60 Insats (SEK):500.00 lTotal insats (SEK):500.00 Potentiell vinst (SEK):1800.00
Om Fedor får stryk på lördag... då kommer 1800 bli lite plåster på såren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|