Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Myrica VQ40-2 komponentproblem

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2008 - 09:24

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Har denna tv och har testat Xbox, Xbox 360, Onkyo DVD, Digitaltvbox via flera olika kablar och testat de mesta i inställningsväg men får fortfarande en lila/röd ton i bilden. Hur jag än gör så blir det så. Någon som vet? Ringt FJS och de vet inget som vanligt och vill ha in tvn på service i MINST 2 veckor utan lånetv. Någon som har samma problem och hittat en lösning?

/Robin

Postad 07 August 2008 - 10:34

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
De ska hämta den nu. Blir borta minst 2v men han trodde att det skulle ta runt 1 månad. Hur kan de behandla kunder på detta sätt? utan tv finns inte då jag kör datorn, dvdn, mediaboxen, digitaltv mm genom den. Så lack just nu.......

Postad 11 August 2008 - 12:05

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Ingen som vet något? Ikväll kommer de och hämtar TVn. 2 veckor troligen 1 månad kommer den att vara borta, riktigt surt då de inte har någon lånetv heller. Ingen som har samma problem?

/R

Postad 11 August 2008 - 12:50

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Hade detta problemt med min äldre VQ40-1 då alla skuggorna blev lila. Jag fick skärmen byt direkt hos siba då den var under 1 månad gammal och den nya skärmen hade inte detta fel.
Det visade sig sen att den äldre skärmen hade en defekt bildprocessor.

Postad 11 August 2008 - 14:41

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Hade detta problemt med min äldre VQ40-1 då alla skuggorna blev lila. Jag fick skärmen byt direkt hos siba då den var under 1 månad gammal och den nya skärmen hade inte detta fel.
Det visade sig sen att den äldre skärmen hade en defekt bildprocessor.

Då måste det vara liknande fel jag har. Inte märkt detta förens på sistone. Kört de mesta via HDMI och VGA tidigare. Skönt att höra att man inte är ensam if :P

/R

Postad 25 August 2008 - 12:31

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Snackade med verkstaden nu (infocare) och de sa att jag kan få tvn i början på oktober. 2månader på service är helt osant. Någon som vet vad som gäller vid sånt här?

/R

Postad 22 September 2008 - 17:40

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Ska få en ny igen nu! 4e gången gillt! Håll tummarna

1a tvn trasig
2a tvn försvann i infocares sortering
3e tvn trasig
4e status okänd hoppas den funkar!

/R

Postad 23 September 2008 - 12:16

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Gjorde en sökning på VQ40 och lägger mig i här bara för att någon kanske vet något...

Tex Robber:

Har vart utan VQ40 sedan den 5 augsti efter att jag skickat den till Infocare för reparation. Nu idag fick jag besked (efter att ha sökt dem) att de skickat en begagnad VQ40 till mig i utbyte efter 8 veckors reparation. Kan man verkligen acceptera detta? Enligt dem så gäller garantin från min gamla tv? Hur gammal är den "nya" tvn? Vem har haft den? Kan man inte få pengarna tillbaka istället för en begagnad tv? Är det Robbers gamla TV jag får nu?

Tacksam för svar!

Postad 23 September 2008 - 13:01

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Gjorde en sökning på VQ40 och lägger mig i här bara för att någon kanske vet något...

Tex Robber:

Har vart utan VQ40 sedan den 5 augsti efter att jag skickat den till Infocare för reparation. Nu idag fick jag besked (efter att ha sökt dem) att de skickat en begagnad VQ40 till mig i utbyte efter 8 veckors reparation. Kan man verkligen acceptera detta? Enligt dem så gäller garantin från min gamla tv? Hur gammal är den "nya" tvn? Vem har haft den? Kan man inte få pengarna tillbaka istället för en begagnad tv? Är det Robbers gamla TV jag får nu?

Tacksam för svar!

Infocare är KAOS! Finns massor med trådar om de här tyvärr :) Åker till Grekland på torsdag så hoppas den hinner komma de propsade på att få skicka ut en ny omgående idag. Håller tummarna för att det inte blir ett korsbyte mellan oss nu!

/R

Postad 06 October 2008 - 09:36

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Fått den 4e tvn nu och den verkar funka! Stå på er!

/R

Postad 05 November 2008 - 16:17

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Nu har denna börjat att brumma som bara den. Någon som är lika otursförföljd med denna modell som jag? 5e gången gillt?

/R

Postad 06 November 2008 - 14:44

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Ett tips kan vara att höra av sig till FS! Lyckades tillslut häva köpet med visst åldersavdrag.

Postad 07 November 2008 - 08:30

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Ett tips kan vara att höra av sig till FS! Lyckades tillslut häva köpet med visst åldersavdrag.

Vill veta allt!

Pmat dig.

/Robin

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.