Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Moddning av Xbox

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 August 2008 - 20:18

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Jag går i tankarna att moddifiera min xbox för att kunna använda den som ett mer utbrett mediacenter.
Jag har sökt i forumet utan större framgång men i bildalbumen har jag funnit några som bla satt in usbport och digitalt ljud i boxen. Jag skulle vilja ha lite hjälp på lösningar för att få till lösningar som dessa. Framförallt undrar jag hur man kan få in en usbport så man skulle kunna spela ljud från ett usbminne (perfekt vid fest då folk har med egen musik). Finns det kabel som går från 3,5"ide till usb exempelvis?(så man kan lägga in musik från usbstick till hårddisken) Eller skulle en xbox klara av att ha två hårddiskar om man sätter in en splittad IDE-kabel?

Alla tips tas emot med öppen fam för att kunna påbörja mitt projekt fram mot hösten då jag vet hur jag ska få ihop allt.

Tack på förhand
//Danne

Postad 09 August 2008 - 12:15

kottich
  • kottich
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Digitalt ljud får du enklast genom att köpa en ny kabel. T ex en komponentvideokabel för 129 (38128) från Kjell & Co. Jag har sett folk som lödit fast en koaxialutgång i xboxen, men det är väl mer en stilistisk fråga eller om man inte har tillgång till en ledig optisk ingång på förstärkaren.
Man kan köpa en koverter för USB som kopplas i uttaget för handkontrollen t ex den här http://www.psxcare.c...Prod=437&xSec=9
Jag vet däremot inte hur det funkar med att köra ett USB-minne via den. Men kopplar du ihop boxen med nätverket så kan du ju köra USB-minnet eller musiken direkt från din dator eller en nätverkshårddisk.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.