Kikade lite på LGs 60-tummare på ElG...förvisso en väldigt bristande demo men rent spontant tyckte jag den var pinsamt dålig. Skulle MYCKET hellre köpa en bra 50-tums tv i så fall.
Det var det jag var rädd för, att en del (eller rent av merparten) av sextiotummarna var rätt usla. Pio G9 utgör sannolikt det idag vettigaste köpet. Nu är det mer eller mindre bekräftat, lägger man inte runt 60kkr eller mer blir det inget vidare.
För min del blir det till att vänta tills sextiotummarna börjat dala lite i pris, kanske sker det redan under hösten då det trillar in en del nya modeller.
Fattar inte resonemanget från din sida. Du vill ha den bästa tv:n men du vill inte betala för den.
Njae, nu spårar du lite. Jag är väl medveten om att Pio G9 är det bästa som går att uppbringa, men finner prislappen omotiverat hög. Därför söker jag vettiga
alternativ - alltså inte top notch, men fortfarande bra produkter. Som det verkar i dagsläget finns ingen erkänt vettig produkt i ett mellansegment, något som finns flera gånger om ifall man istället sneglar åt 42" eller 50". Pio förefaller vara mer eller mindre ohotad herre på täppan i segmentet.
Då får du nöja dig med den som LG erbjuder och sedan om ett år kanske när Pio 60" har blivit billigare då kan du köpa den oxå och samla på många tv från olika märken. 
Eftersom jag inte har någon större brådska med mitt inköp väntar jag hellre lite och ser om prisbilden (läs: efterfrågan vs. utbud) ändras till min favör.
hee hee om du vill ha tv i den storlek måste du satsa pengar oxå. Jag har nu Pio 5060H och ångrar mig varför jag satsade inte på den från början. Det segment som du vill satsa på är ganska dyrt att producera.
Självklart måste man betala för bra produkter, det är inga konstigheter. Jag betalar gladeligen för premium, dock ska jag vara säker på att få tillbaka något jag anser ligger i god relation till de extra pengarna jag lägger. Dock finner jag inte prisskillnaden mellan två likvärdiga apparater i 50 respektivt 60 tum motiverad idag (se mitt tidigare exempel med Pio G9). Mycket riktigt är segmentet jag jagar i dyrt att producera, något som till stor del idag beror på att efterfrågan är relativt begränsad - det är en grundlägande nationalekonomisk mekanism. Jag upplevde exakt samma sak när första platt-TV:n inhandlades, långt innan platt-TV blev gemene mans väggdekoration.
Exakt, 60" verkar vara för dyra för Jizzler så varför inte satsa på en projektor?
Mvh
För 30-40kkr går det utmärkt att köpa en 60" platt-TV, jag är dock inte beredd att släpa hem vad skit som helst. Huvudfrågan för min del är hur läget kommer att se ut om ungefär ett halvår - värt att vänta eller inte. Eftersom dagens mellansegment i denna storleksklass uppenbarligen inte är särskilt väl utvecklat förefaller det vara en sjusärdeles god idé att vänta.
Projektor är bara att glömma? Då kan du ju annars få riktigt (>100") bild 
Projektorn är förpassad till biorummet. Då vardagsrummet är del av en större yta (c:a 150kvm utan direkta avskiljare) som går i modern kokainstil med kliniska väggar och tak passar en projektor inte in för fem öre. Hade jag kunnat "möblera bort" en projektor och få den monterat något sånär diskret hade denna tråd aldrig existerat. Bakom soffan från vilken jag skriver detta inlägg är det många meter tak, och att mitt i en öppen yta montera en projektor fungerar helt enkelt inte. Skulle jag bryta mot denna oskrivna regel lär jag få dyka efter projjen i poolen efter att kvinnan i huset fått syn på den