Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förslag på plasma-TV

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 August 2008 - 13:59

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar om ni kan hjälpa mig med att hitta en bra TV. Jag söker efter en bra TV för att titta på film och TV-program med. Kanske i första hand en plasma-TV då eller? TVn måste vara på minst 48", kanske mellan typ 48" och 52" eller något i den stilen. Vilken TV rekommenderar ni? Priset är inte det viktigaste i sammanhanget.

Postad 11 August 2008 - 14:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Spelar priset ingen roll så har du by far världens bästa platt-tv för film/video i form av Pioneer G9. Modellen LX-5090 börjar på 30 papp, 3 papp till för samma modell med lite lull-lull och inbyggd HDTV-dekoder.

Är 30 papp för mycket så sikta på en Pioneer G8 om du lyckas hitta nått kvarvarande ex nånstans. 508/5080 gick att få för runt 20 vilket får anses vara grymt prisvärt.

Postad 12 August 2008 - 16:03

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, tack för tipset. Är det någon annan som har något ytterligare förslag? Finns det någon TV som är ett passande alternativ?

Postad 12 August 2008 - 16:06

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Jag tycker som ovanstående att du ska satsa på en Pioneer 5080XD för 19 papp.

Tar inte med panasonic i leken pga om du inte vill lägga 19 papp vill du nog inte lägga 18 papp , så kan visa en pris/prestanda bomb istället

LG PG6000 . går på ca 14 000 kr.

Pion e bäst men lg gör väldigt bra ifrån sig har jag hört.

Mvh

Postad 13 August 2008 - 16:45

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, jag är tacksam för alla förslag och tips. Kom gärna med fler om någon tycker att jag bör titta närmare på någon annan TV.

Dessutom är jag lite fundersam. Om man tittar på Prisjakt så finns Pioneer 5080 och 5090 bara i ett fåtal butiker. Det tycker jag är lite skumt om den nu är så bra, eller?

Redigerat av radiostar, 13 August 2008 - 16:49.

Postad 13 August 2008 - 17:07

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
panasonic pz85/pz80 verkar de flesta gilla.

Postad 13 August 2008 - 17:24

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, tackar. Fast varför är det så svårt att hitta Pioneer-modellerna i vanliga butiker?

Postad 13 August 2008 - 17:46

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
För dem har krav på att ha sina egna tv apparater i bra butiker som alltid kommer ha tevena på lager.

Kolla på tele-hå m.m bilden och sedan beställ från internet , tele-hå e svin dyrt :unsure:

Pioneer är ju bäst på marknaden. Fett värt köpa den till ett så bra pris ;) Mvh

Postad 13 August 2008 - 18:01

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det var ett mycket bra tips att titta på TVn i butiken i stan, tack! Frågan är väl kanske då om man ska satsa på Pioneer eller Panasonic och vilken modell? LG rekommenderas inte eller?

Postad 13 August 2008 - 18:08

json01
  • json01
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
har haft min panasonic 46" pz85 i snart en vecka o kan bara varmt rekommendera den.
färger är kanon o vilkent djup det är i bilden.

har dock ingen annan plasma att jämföra med förutom dom man har sett i butiker.

vill/kan man hosta upp 10-15.000:- till så kan man ju titta på pioneer för dom ska ju tydligen vara kanon.

Postad 13 August 2008 - 18:12

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Skulle inte ens ta en LG om jag fick den gratis. Större skit får man ju leta efter, så tänk inte på en sån ;) Har en Pioneer 5090 hemma som funkar bra :unsure: Har man inte råd med en pioneer så skulle jag iaf köpa en panasonic.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 13 August 2008 - 18:12.

Postad 13 August 2008 - 18:18

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Siba, Stignills radioservice , Tele-hå , Expert , El-giganten , Media-markt m.m säljer Pioneer.

Tror att den billigaste fysiska butiken är Media markt.

Modellen som är billigast bland generation 8 är Pioneer 5080XD och jag kan ju råda dig till en panasonic m.m men eftersom dem är i samma prisklass , så vill jag inte lura dig för jag är ingen panasonic försäljare ;)

Så lyssna inte på alla säljare noggrannt.

Pioneern blev utsedd till världens bästa platt tv (plasma) 2007/2008 och nu finns uppföljaren Generation 9 men den e nog för dyr och jag tror du nöjer dig galet bra med generation 8 :unsure:

Min bror har 43 tummaren på generation 6 , från 2005/2006 dvs.

Den e galet bra i svärta o färger m.m , såg film i helgen hos han hur galet bra som helst. Dem är verkligen flera år före alla andra företag och det har dem som fördel framför LG , panasonic m.m

Sedan finns det ju lyxiga antenn sladdar och hdmi kablar som denna
https://www.minhembio.com/nyheter/1457

Kanske nåt att lägga på ? värt om du ska köpa sån dyr plasma ;)

Hoppas jag varit till hjälp. Mvh ^_^ och ps , min brors 43 tummare från 2005/2006 kostade 40 000 kr.
Att du får grymt lyft på tekniken med 2 år för halva priset är jättebra.
Tror du blir stormnöjd. Mvh ;)

A robazz har nog rätt ang LG , lägger man så mycket pengar så är det värt lite till för vara framtidssäkrad med dagens teknologi. tror lg är lite bakåt, Mvh

Postad 13 August 2008 - 18:38

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tack för alla svar! Jag läser varje ord. Det lutar mot Pioneer då. Fast jag har en fråga om 5080 resp 5090. När jag pratade med en försäljare på Elgiganten så sa han att om man ska ha nytta av en dyr TV så ska man ha digital-TV och helst HD-sändning, annars är det lika bra med en billigare TV. Detta slog mig pga länken till kablarna i förra inlägget.

Vad säger ni om det? Tar man i i överkant om man köper en 5090 om man nu inte har Blu ray spelare och HD-sändningar?

Postad 13 August 2008 - 18:46

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Tack för alla svar! Jag läser varje ord. Det lutar mot Pioneer då. Fast jag har en fråga om 5080 resp 5090. När jag pratade med en försäljare på Elgiganten så sa han att om man ska ha nytta av en dyr TV så ska man ha digital-TV och helst HD-sändning, annars är det lika bra med en billigare TV. Detta slog mig pga länken till kablarna i förra inlägget.

Vad säger ni om det? Tar man i i överkant om man köper en 5090 om man nu inte har Blu ray spelare och HD-sändningar?

Jag har hört att det kan säga vara tvärt om. Att även billigare apparater ger relativt grym bild med HD, men att en pioneer ger mycket mycket bättre bild än exempelvis en px80 vid sd-sändningar/material. Alltså mindra skillnad med bra insignal och större skillnad med dålig signal. Stämmer inte det?

Redigerat av mannealm, 13 August 2008 - 18:47.

Postad 13 August 2008 - 18:48

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har hört att det kan säga vara tvärt om. Att även billigare apparater ger relativt grym bild med HD, men att en pioneer ger mycket mycket bättre bild än exempelvis en px80 vid sd-sändningar/material. Alltså mindra skillnad med bra insignal och större skillnad med dålig signal. Stämmer inte det?

Ingen aning. Jag vet inte mer än vad jag skrev och det var det försäljaren sa, dvs att man inte ska satsa på en dyr TV om sändningen ändå inte är i HD eller om inte DVD-spelaren och filmerna är Blu ray.

Redigerat av radiostar, 13 August 2008 - 18:49.

Postad 13 August 2008 - 18:53

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Ingen aning. Jag vet inte mer än vad jag skrev och det var det försäljaren sa, dvs att man inte ska satsa på en dyr TV om sändningen ändå inte är i HD eller om inte DVD-spelaren och filmerna är Blu ray.

Något som jag lärt mig är att man ALDRIG ska lyssna på försäljare. :unsure: Fast när det gäller det här vet jag inte.

Kom på vart jag läste det där om att framförallt sd blir sämre på billigare grejer: http://www.component...=...st&p=109605

De mer kunniga får gärna fylla i om det stämmer eller ej. Hur kass är egentligen panasonics apparater som px80 på sd om man jämför med pioneer?

Postad 13 August 2008 - 19:17

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Nej, det ska man väl kanske inte göra, men det hade ju varit bra med lite mer feedback på just den här punkten.

Postad 13 August 2008 - 19:22

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på en Pioneer PDP-LX5090 och en PDP-LX5090H? Vad är skillnaden mellan en PDP-LX5080D, PDP-5080XD, PDP-5080XA? Sedan finns ju även PDP-508XD och PDP-LX508D? Vilken ska man välja egentligen?

Redigerat av radiostar, 13 August 2008 - 19:28.

Postad 13 August 2008 - 19:32

Frippe2008
  • Frippe2008
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är ute i samma ärende och ska köpa mig en plasma-TV, 46"+. Har varit inne på tråden; https://www.minhembi...howtopic=205683 Där de talar om Samsung P5 modellen. Det finns även en länk på forumet om PZ85 som också verkar intressant.
Inget är som väntans tider!

Postad 13 August 2008 - 19:36

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag är ute i samma ärende och ska köpa mig en plasma-TV, 46"+. Har varit inne på tråden; https://www.minhembi...howtopic=205683 Där de talar om Samsung P5 modellen. Det finns även en länk på forumet om PZ85 som också verkar intressant.
Inget är som väntans tider!

Aha, intressant!

Postad 13 August 2008 - 19:44

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Man kan nog säga som så här att med tillräckligt bra bildkälla så ser till och med ganska dåliga tv-apparater ut. Pio ser ju givetvis extremt mycket bättre ut då.

Med dålig källa ser egentligen ingen tv bra ut. Men där har vi skillnaden att Pio kommer se ok ut, medan andra tv-apparater blir helt otittbara.

Givetvis är källan enormt viktig. Men det är inte att ta i överkant att köpa Pio G8 eller G9 även om du inte använder bluray. Det finns dock vissa tv-apparater där man defintivt inte vill köpa om man inte har tillgång till bluray för då är de inget kul alls.

Personligen tycker jag att man ska köpa prisvrät. Prisvärt är definitivt pio g8 eftersom du får mycket för pengarna. Panasonics enklare modeller (om du inte ska titta på bluray osv ändå) är också prisvärda eftersom de är billiga.

Men Pio G8 är otroligt prisvärda nu om man har turen att hitta en.

Postad 13 August 2008 - 20:00

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Man kan nog säga som så här att med tillräckligt bra bildkälla så ser till och med ganska dåliga tv-apparater ut. Pio ser ju givetvis extremt mycket bättre ut då.

Med dålig källa ser egentligen ingen tv bra ut. Men där har vi skillnaden att Pio kommer se ok ut, medan andra tv-apparater blir helt otittbara.

Givetvis är källan enormt viktig. Men det är inte att ta i överkant att köpa Pio G8 eller G9 även om du inte använder bluray. Det finns dock vissa tv-apparater där man defintivt inte vill köpa om man inte har tillgång till bluray för då är de inget kul alls.

Personligen tycker jag att man ska köpa prisvrät. Prisvärt är definitivt pio g8 eftersom du får mycket för pengarna. Panasonics enklare modeller (om du inte ska titta på bluray osv ändå) är också prisvärda eftersom de är billiga.

Men Pio G8 är otroligt prisvärda nu om man har turen att hitta en.

Hur stor skillnad skulle du säga att det är mellan en px80 och en pio g8 när man kolla på sd? Det där inlägget på component gjorde mig lite villrådig. Och efter att ha läst det där om posterisation på hdtvtest så blir jag bara mer och mer tveksam till ett px80 köp. Pio vågar jag mig inte på efter som jag starkt betvivlar att den är värd 10 000 extra i bildkvalitet jämfört med px80. Men jag vet inte, kanske skulle någon av sonys apparater kunna vara ett bra alternativ (trots att det inte är plasma).

Postad 13 August 2008 - 20:02

Eros
  • Eros
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej!! kan ju försöka hjälpa till lite med mina erfarenheter och tycke

Pioneer är otoligt bra på uppskalning, svärtan i Pioneer´s modeller är nästan överlägsen.

Om man får tag i en generation 8 för ovanstående peng så är det nog världens prisvärdigaste tv nu??

Att inte lägga dom pengarna för man inte har tex. en hd-box tycker jag är helt fel, för det första: Du kommer inte lyckas få se en fotbolls match på vanlig sd-box bättre en med en Pio.
För det andra: Vem vet vad du har för box om ett år!!??

I dom lägre priserna tycker jag att pg6000 är riktigt bra, hanterar sd-sändningar riktigt bra, tycker även svärtan är schysst. Annars så kommer ju även en pg7000 som ska ha "oändlig" svärta men om det stämmer vet jag inte.
Vet dock inte vad priset blir på den.

Personlingen tror jag inte Samsung slår LG på just sd-sändningar?

Hoppas jag hjälpt lite..

Mvh

Postad 13 August 2008 - 20:06

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej!! kan ju försöka hjälpa till lite med mina erfarenheter och tycke

Pioneer är otoligt bra på uppskalning, svärtan i Pioneer´s modeller är nästan överlägsen.

Om man får tag i en generation 8 för ovanstående peng så är det nog världens prisvärdigaste tv nu??

Att inte lägga dom pengarna för man inte har tex. en hd-box tycker jag är helt fel, för det första: Du kommer inte lyckas få se en fotbolls match på vanlig sd-box bättre en med en Pio.
För det andra: Vem vet vad du har för box om ett år!!??

I dom lägre priserna tycker jag att pg6000 är riktigt bra, hanterar sd-sändningar riktigt bra, tycker även svärtan är schysst. Annars så kommer ju även en pg7000 som ska ha "oändlig" svärta men om det stämmer vet jag inte.
Vet dock inte vad priset blir på den.

Personlingen tror jag inte Samsung slår LG på just sd-sändningar?

Hoppas jag hjälpt lite..

Mvh

Jo, det är till hjälp. Ja, det lutar mot Pioneer, ingen har talat illa om Pioneer iaf. Antingen en G8 eller en G9 då, om G8 finns att få tag i dvs. Jag får ta mig in till en butik och titta på TV:arna i verkligheten också. Om jag tycke rPioneer är dålig i bilden, vad ska jag först och främst titta på då, Panasonic? Vilken modell?

Postad 13 August 2008 - 20:17

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Skulle inte ens ta en LG om jag fick den gratis. Större skit får man ju leta efter, så tänk inte på en sån ;) Har en Pioneer 5090 hemma som funkar bra :unsure: Har man inte råd med en pioneer så skulle jag iaf köpa en panasonic.

Frågan är om du ens sett en aktuell LG plasma från 2008 har du det och fortfarande tycker det är skit så lär du inte se ifall en Pio G9 är bra eller dålig hellre ^_^

Håller med om att en Pioneer g8 är grymt prisvärd i den prisklassen runt 20 000 kr för 50"

Postad 13 August 2008 - 20:26

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag måste ändå säga att det är lite konstigt att TV apparaterna inte säljs i alla stora vanliga butiker som säljer elektronik. Om apparaterna nu är så bra, varför säljer man dom i stort sett inte?

Postad 13 August 2008 - 20:31

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Jag måste ändå säga att det är lite konstigt att TV apparaterna inte säljs i alla stora vanliga butiker som säljer elektronik. Om apparaterna nu är så bra, varför säljer man dom i stort sett inte?

Jag tror det handlar om att kedjorna tjänar mycket mindre (blir mindre mellanskillnad på in- och utpris) på att sälja pioneer än vad de gör på att sälja koreanskt skit som samsung och lg.

Postad 13 August 2008 - 20:45

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vad ger bäst bild egentligen? En Pioneer 5090 eller en Pioneer 5080 kopplad till en Bluray eller digitalbox?

Postad 13 August 2008 - 21:36

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Vad ger bäst bild egentligen? En Pioneer 5090 eller en Pioneer 5080 kopplad till en Bluray eller digitalbox?

Det ger den nya med stor säkerhet om båda är korrekt inställda på samma sätt då.
Men G8 är mest prisvärd överlag då den nya inte hunnit falla i pris än och dels håller så pass bra bildkvalite att ingen annan tv förutom 5090 ens är i närheten av 5080 & 508.

Postad 13 August 2008 - 21:47

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det ger den nya med stor säkerhet om båda är korrekt inställda på samma sätt då.
Men G8 är mest prisvärd överlag då den nya inte hunnit falla i pris än och dels håller så pass bra bildkvalite att ingen annan tv förutom 5090 ens är i närheten av 5080 & 508.

Ok. Fast det går ju knappt att få tag i Pioneer 5080 verkar det som, bara några butiker på nätet som har den.

Postad 13 August 2008 - 22:16

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Ok. Fast det går ju knappt att få tag i Pioneer 5080 verkar det som, bara några butiker på nätet som har den.

Ett tips kan vara att åka till tex media markt där står det förmodlingen ett ex eller 2 kolla in den ändra till någon inställning som du hittat på forumet som då inte är dynamisk eller annan default inställning, åk hem lite säkrare att det kan vara något för dig och beställ på nätet sen är du i hamn :unsure:

Postad 14 August 2008 - 14:28

radiostar
  • radiostar
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag ställer om en fråga som jag tycker är intressant, men som kom bort lite på vägen...

Vad är det för skillnad på en Pioneer PDP-LX5090 och en PDP-LX5090H? Vad är skillnaden mellan en PDP-LX5080D, PDP-5080XD, PDP-5080XA? Sedan finns ju även PDP-508XD och PDP-LX508D? Vilken ska man välja egentligen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.